Toimittaja: Odotamme jännittyneinä, miten Trump toimii kongressihyökkäyksen jälkeisinä päivinä
Taputettuaan ihmisiä ensin olalle ”we love you, but go home” -viestinsä kanssa. Että miten hän suhtautuu jatkossa?
No, miten?
Trump petti omat kannattajansa, no surprise. Tuomitsi heidän toimintansa jne oman persuksensa pelastaakseen. Hienoa miestä olette kannattaneet, trumpistit, todella hienoa. Nyt mahtaa tuntua hyvälle!
Toki eihän Trumpia rikossyytteiltä mikään pelasta, eikä Capitoliin tunkeutuneita. Saattavat istua yli 20 vuotta ja se on IHAN OIKEIN heille!
Kommentit (173)
Vierailija kirjoitti:
On se sitten vaan hyvä, että toimittajillakin on jotakin jännäämistä. Ei tuu aika pitkäksi.
Itse en ymmärrä sitä miksi jenkkin politiikka saa niin paljon palstatilaa Suomessa. Kun mehän ei kuuluta edes natoon ja maantieteellisestikin ollaan tosi kaukana
Samaa olen miettinyt. Keuhkotaanko esim. Ruotsin medioissa tähän tyyliin vai kuvitellaanko Suomen olevan osa Usa.ta?
Trump toimii niin kuin Halla-aho, kiihottaa ja lietsoo kannattajiaan hyökkäämään, itse pysyttelee turvassa ja ottaa etäisyyttä, kun vastastaanotto kääntyy kriittiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jussi Halla-aho on ollut sitä mieltä että Trump on parasta mitä länsimaille ja demokratialle on tapahtunut ja Laura Huhtasaari on yksi Suomen suurimmista Trumpin kannattajista ja puolestapuhujista.
Halla-ahon ensikommentit olivat vähän outoja, kun hän viittasi siihen, että tällaista on sattunut maailmalla ennenkin. Ai? Nykyaikana, meidän kulttuuripiirissämme? No ei kyllä ole. Vai samaistaako Jussi länsimaat siis ä h l ä m e i h i n, joilta tuollainen sikailu ja tapojen kunnioittamattomuus kyllä onnistuu?
Outo, luulin, ettei hän samaistu s i k o i h i n ollenkaan...
Ap
Turkissahan oli vasta samaa ja kummiskin ehdolla EU:n jäseneksi ja ei sitä ei ole peruttu ainakaan vielä.
Vierailija kirjoitti:
AP:n mieli selvästi vioittunut. Purkaa pahaa oloaan täällä. Näkee Persuja kaikkialla. Kiukuttelee foorumeilla kun ei kasvokkain uskalla avata suutaan.
Enhän näe. Totta kai ketjuun saa tulla nauramaan Trumpille ja häneen luottaneille muutkin, kuin ketjussa pilkattavat Trumpin uhrit. En minä jaottele kuka on kukakin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Onhan persuilla kova vaikutusvalta. Saivat lietsottua amerikassa porukkaa mellakoimaan.
Ajattele mihin he pystyisivät, jos istuisivat opposition sijasta hallituksessa.
No älä, brexitinkin onnistuivat tekemään, osaavaa porukkaa ei voi muuta sanoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jussi Halla-aho on ollut sitä mieltä että Trump on parasta mitä länsimaille ja demokratialle on tapahtunut ja Laura Huhtasaari on yksi Suomen suurimmista Trumpin kannattajista ja puolestapuhujista.
Halla-ahon ensikommentit olivat vähän outoja, kun hän viittasi siihen, että tällaista on sattunut maailmalla ennenkin. Ai? Nykyaikana, meidän kulttuuripiirissämme? No ei kyllä ole. Vai samaistaako Jussi länsimaat siis ä h l ä m e i h i n, joilta tuollainen sikailu ja tapojen kunnioittamattomuus kyllä onnistuu?
Outo, luulin, ettei hän samaistu s i k o i h i n ollenkaan...
ApTurkissahan oli vasta samaa ja kummiskin ehdolla EU:n jäseneksi ja ei sitä ei ole peruttu ainakaan vielä.
Niin no hakemus EU-jäseneksi ei ole mikään osoitus MEIDÄN KULTTUURIPERIMÄÄMME kuulumisesta...
Ap
Mielestäni solidaarisuuden takia olisi pitänyt mielenosoittajille antaa capital hill ja antaa heidän perustaa sinne itsehallintoalue kuukaudeksi.
Seattlessa mielenosoittajille annettiin paikallinen capital hill kaikkine hallintorakennuksineen ja poliisilaitoksineen kuukaudeksi.
CHAZin loputtua seattlen joku virkahenkilö armahti mielenosoitukseen osallistuneet.
Missä on solidaarisuus? Miksei mielenosoittajille nyt anneta mahdollisuutta itsehallinnon perustamiseen?
#WLM #ACAB
Vierailija kirjoitti:
Istuvan presidentin masinoima ja kuolonuhreja vaatinut hyökkäys Kongressiin on hyvin poikkeuksellinen tapahtuma. Niin poikkeuksellinen, että Trumpin esikunnasta lähtee ihmisiä useampi päivässä.
Mistä esikunnasta? Työthän noilta loppuu joka tapauksessa parin viikon päästä vai kuvittelitko, että saa pitää hovinsa virkansa jätettyään?
Kunnon uskovaisten juhla, uskotaan ja totellaan kun vaalihäviäjä ja tunnettu valehtelija niin käskee. Niin persua kuin olla voi.
Vierailija kirjoitti:
Trump toimii niin kuin Halla-aho, kiihottaa ja lietsoo kannattajiaan hyökkäämään, itse pysyttelee turvassa ja ottaa etäisyyttä, kun vastastaanotto kääntyy kriittiseksi.
Niin ja Trump käytännössä petti kannattajansa tuomitsemalla heidän tekonsa, kun nämä uhrasivat omat vapautensa ja elämänsä Trumpin vallan, huom. vallan, ei USA:n asioiden, edistämiselle.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan persuilla kova vaikutusvalta. Saivat lietsottua amerikassa porukkaa mellakoimaan.
Ajattele mihin he pystyisivät, jos istuisivat opposition sijasta hallituksessa.
No älä, brexitinkin onnistuivat tekemään, osaavaa porukkaa ei voi muuta sanoa.
Ja nyt Britanniassa menee paremmin kuin koskaan.
Enhän näe. Totta kai ketjuun saa tulla nauramaan Trumpille ja häneen luottaneille muutkin, kuin ketjussa pilkattavat Trumpin uhrit. En minä jaottele kuka on kukakin.<br />
Ap[/quote kirjoitti:Mitä nauramista näet Trumpissa? Taidat olla todellakin sairas!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos TRUMP todella VÄLITTÄISI kannattajistaan, hän ei olisi tuominnut näiden toimintaa! Mutta hän tuomitsi, kun syyttävä sormi ryhtyi osoittamaan HÄNEEN, että hän on vastuussa siitä, että mellakka syntyi! Kuten onkin!
Hän vaikutti tilanteen syntymiseen vain ”näyttääkseen” demokraateille, ei saadakseen kannattajiensa elämään aikaan mitään hyvää! Se ukko on ainoastaan MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ, niin saastaisen itsekäs, ja epätoivoiset ja TYHMÄT ihmiset seurasivat häntä! No, miten meni niin kuin omasta mielestä?
ApKannattaisiko välillä mennä vaikka ulos ja saada raitista ilmaa, jos ei auta niin rauhoittavia naamaan. En oikein pysy kärryillä kenelle nämä on tarkoitettu, jos haluaa suoraan Trumpin kannattajien kanssa keskustella niin eikö kannattaisi mennä jollein ulkomaalaiselle sivulle ? Näin vinkkinä.
No en halua, ihan ne suomalaiset kannattajaurpot kiinnostaa.
ApHuonosti näyttää löytyvän tai sitten ulosanti on vähän sellainen... sanotaanko... luotaansa työntävä
Niin, ei helmiä sioille, katsos :)
Ap
Eli haluat vain HUUTAA ja MEUHKATA :DDD aika itsekästä ;)
Pako Trumpin hallinnosta kiihtyy: ainakin 12 keskeistä työntekijää jättänyt tehtävänsä
Ainakin kaksitoista Trumpin hallinnon korkea-arvoista virkamiestä, neuvonantajaa, lähettilästä ja ministeriä on jättänyt tai jättämässä tehtävänsä nähtyään miten Trump yllytti kannattajiaan jotka valtasivat kongressin ja vitkutteli tilanteen rauhoittamisessa. Irtisanoutumisia voi tulla vielä lisää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se sitten vaan hyvä, että toimittajillakin on jotakin jännäämistä. Ei tuu aika pitkäksi.
Itse en ymmärrä sitä miksi jenkkin politiikka saa niin paljon palstatilaa Suomessa. Kun mehän ei kuuluta edes natoon ja maantieteellisestikin ollaan tosi kaukana
Samaa olen miettinyt. Keuhkotaanko esim. Ruotsin medioissa tähän tyyliin vai kuvitellaanko Suomen olevan osa Usa.ta?
Ehkä olemme Venäjänaapuruuden takia enemmän sen vaikutuksessa, mitä Jenkeissä tapahtuu? Myöskään taloutemme ei ehkä ole yhtä itsenäinen ja erillinen muista, kuin Ruotsin, en tiedä. Katsos kaikki vaikuttaa kaikkeen...
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos TRUMP todella VÄLITTÄISI kannattajistaan, hän ei olisi tuominnut näiden toimintaa! Mutta hän tuomitsi, kun syyttävä sormi ryhtyi osoittamaan HÄNEEN, että hän on vastuussa siitä, että mellakka syntyi! Kuten onkin!
Hän vaikutti tilanteen syntymiseen vain ”näyttääkseen” demokraateille, ei saadakseen kannattajiensa elämään aikaan mitään hyvää! Se ukko on ainoastaan MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ, niin saastaisen itsekäs, ja epätoivoiset ja TYHMÄT ihmiset seurasivat häntä! No, miten meni niin kuin omasta mielestä?
ApKannattaisiko välillä mennä vaikka ulos ja saada raitista ilmaa, jos ei auta niin rauhoittavia naamaan. En oikein pysy kärryillä kenelle nämä on tarkoitettu, jos haluaa suoraan Trumpin kannattajien kanssa keskustella niin eikö kannattaisi mennä jollein ulkomaalaiselle sivulle ? Näin vinkkinä.
No en halua, ihan ne suomalaiset kannattajaurpot kiinnostaa.
ApHuonosti näyttää löytyvän tai sitten ulosanti on vähän sellainen... sanotaanko... luotaansa työntävä
Niin, ei helmiä sioille, katsos :)
ApEli haluat vain HUUTAA ja MEUHKATA :DDD aika itsekästä ;)
En halua, jos ketjussa on tarpeeksi paljon Trumpin kannattajia päivitteleviä ja kummastelevia, se riittää minulle.
Ap
Kun noita kongressitalon valtauksen kuvia katsoo, niin tuntuu ihan kuin ne olisi persujen piiritoimistolta. Hakkarainen vain puuttui kun oli komennukselle Brysselissä. Henkisesti vajaita radikaaleja trumppilaisia persujenkkejä kaikki tyynni.
Trumppi ei voi enää toimia muuten kuin yrittää lieventää omaa tuomiota kun vahinko on jo tehty. Itsensä armahtaminen ei auta kun osavaltioiden syytteisiin se ei päde.
Vierailija kirjoitti:
Enhän näe. Totta kai ketjuun saa tulla nauramaan Trumpille ja häneen luottaneille muutkin, kuin ketjussa pilkattavat Trumpin uhrit. En minä jaottele kuka on kukakin.
ApMitä nauramista näet Trumpissa? Taidat olla todellakin sairas!
Kysytkö tosissasi?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo joo trumppelo sitä ja trump tätä, mites Suomen asiat ? Kunnallisverot nousee, polttoaineverot nousee, eläkemaksut nousee, työttömyysmaksut nousee, sähkö kallistuu, yleensäkin kaikki... ja vasta ollaan alkuun päästy. Työttömyys kovissa lukemissa, samaan aikaan hallitus kehuu omia toimiaan asiassa, just joo.
Jos et jaksa pysyä aiheessa, mene pois. Tee oma ketju omalla agendallasi.
Yhyy, nyt minä mieleni pahoitin, ei sentään, ei haukku haavaa tee :)
Okei, takaisin aiheeseen, toisaalta jäi vähän epäselväksi aloituksesta mistä keskustellaan. Noooo, kysytään vaikka mikä osuus Suomalaisista äänestää/äänesti Trumppia tai vaikka Bideniä ? Jäi viime gallupista huomaamatta.
Yhyy itelles. Sekoitat keskustelua, ja argumentoit ihan huuhaata. Miksi ihmisiä ei saisi kiinnostaa maailman tapahtumat? Pysy persu vaan sielä peräkylillä ja kuuntele suomiradioo.
No mistä halusit keskustella aloituksessa ? Minusta näyttää enemmänkin sinun omalta tajunnanvirralta.
Eihän hän ole ap. You’re talking to the wrong person.
Ap
Mutta missä on JeiJei ei ku AP ?
AP:n mieli selvästi vioittunut. Purkaa pahaa oloaan täällä. Näkee Persuja kaikkialla. Kiukuttelee foorumeilla kun ei kasvokkain uskalla avata suutaan.