Noudatatko kaupassa turvavälejä?
Pidän itse kiinni siitä kahdesta metristä kassajonossa. Usein siihen väliin tunkee pari kiireistä ilman maskia.
Ärsyttävää mutta en sano mitään. Peruuttelen vain taaksepäin. Onko koronasta tullut "hälläväliä" ongelma?
Korona on jyllännyt jo vuoden. Ei uskota enää, että juuri minuun tarttuisi. Tarttuvampia mutaatioita liikkeellä.
Kommentit (29)
Pidän ilman koronaakin. En tykkää olla kiinni tuntemattomissa ihmisissä.
Kuinka todennäköisenä te pidätte tartuntaa jos täysin terve, oireeton henkilö ilman maskia kävelee kaupan läpi, ottaa teidän vierestänne sekunnin ajan jotain ja liikkuu pois? Hän ei sano mitään, ei yski, ei aivasta, ei puhu koko kauppareissun aikana mitään.
Nyt järki käteen.
Yritän muistaa, mutta välillä unohtuu.
Kaikki ajatukset lipsahtaa välillä siihen, että yrittää muistella missä mikäkin asia on.
Käyn kaupassa niin harvoin, ettei turvavälit tule mitenkään selkärangasta, yleensä tilataan ostokset, keväästä asti ollaan tilattu.
Eipä huvita käyä kaupoissa maskisuosituksen takia. Fikattiais vain kulkea se naamalla muiten nähten ja myös ittensä nähten. Tilaan nykyään laatikoissa ruokani. Saa joku työttömöity hommia kun kerää eväät niille jotka eivät osaa eläytyä koronateatteriin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noudatan hyvinkin tarkasti. En pysty käyttämään maskia astman takia, mutta toki käytän jos ruuhkaisempaan aikaan menen, jolloin turvavälien pitäminen on mahdotonta.
On ollut mielenkiintoista huomata, että kun en käytä maskia, ihmiset pitävät minuun myöskin turvavälin, eivätkä änge liian lähelle.
Maskin kanssa asioidessani ihmiset tuppaavat suunilleen kylkeen kiinni. En tiedä luulevatko ihmiset maskin antavan jonkun 100% suojan koronaa vastaan, eivätkä siksi välitä turvaväleistä.
Olen välillä pohtinut, olisko järkevämpää jättää maski kokonaan pois käytöstä, niin ihmiset ainakin huomioisivat turvavälin. Se kun on käsittääkseni ensisijainen keino, ja jos turvavälien pitäminen ei ole mahdollista, niin sitten maski.
Yritän omasta puolestani pitää väliä, ja maskittomiin erityisesti. Suurin osa maskittomista on vaan piittaamattomia, joten en luota heidän huolehtivan turvallisuudesta mitenkään.
Maskittomat edelleen näyttää haluavan maksaa minunkin ostokseni kaupoissa, kun taas maskilliset jaksavat odottaa, että olen edes pakkaamassa ostoksiani, tai jopa pakannut. 😁
Pitäisiköhän antaa maskittomien maksaa puolestani? 😂
Käyn iltayöstä ja turvavälin pito onnistuu, vaikka joulua ennen oli pitkät jonot silloinkin.
Edelliselle, joka arveli työttömien työllistyvän keräilyssä, niin toivottavasti, mutta sukulaistyttö tekee tätä keikkatöinä opiskelun ohella reppurifirman kautta. Ymmärsin, että sinne ei ainakaan oteta kuin nuoria keikkailijoita. Hyvä toki, että edes heille on hommaa. Keräilystä asiakas maksaa tuossa kaupassa jonkun hassun euron vain.
Vierailija kirjoitti:
Tilaan tavarat prismasta ja käyn hakemassa ne kauppakäytävältä.
Mä tilaan Cittarista kotiinkuljetuksella, Olen käynyt viimeksi kaupassa joskus elokuussa. Myös lääkkeet ja kaiken muun tarvitsemani tavaran tilaan netistä kotiinkuljetuksella. Ei tarvitse stressata turvaväleistä eikä maskeistakaan.
Jää heräteostelut ja lohturuoka pois kun ei viiti tuntemattomalla semmoista haettaa kaupasta
Yritän omasta puolestani pitää väliä, ja maskittomiin erityisesti. Suurin osa maskittomista on vaan piittaamattomia, joten en luota heidän huolehtivan turvallisuudesta mitenkään.