Esiteini ei suostu mennä kampaajalle
Lapsen otsahiukset ovat olleet eläimistön ylipitkät jo pitkään, mutta hän ei suostu lähtemään kampaajalle. Kyse ei ole siitä, ettei otsahiuksia saisi leikata, minä äiti, saisin ne lapsen mielestä leikata, mutta kokemuksesta tiedän lopputuloksen olevan erittäin huono, joten en leikkaa.
Yksi kampaaja-aika meni jo ohi, kun en saanut lasta ovesta ulos ja autoon ja lähtemään kampaajalle. Lapsi joutui maksamaan itse ohi menneen ajan omista rahoistaan.
Olen kysynyt miksei suostu lähtemään. Vastaus on "ei oo motii".
Hän itse välittää ylipitkän otsatukan häiritsevän, mutta silti ei suostu kampaajalle, eikä myöskään kasvattamaan sitä kokonaan pitkäksi.
Lähdöstä on uhkailtu ja kiristetty, tullut tuntuvia rangaistuksia, mutta silti ei lähde.
Mikä ihme on?
Kommentit (19)
Anna sen kasvattaa ne pois tietenkin.
"Suostu mennä". "Eläimistön". Moro.
Rangaistuksia, kun ei mene kampaajalle.
Äly hoi.
Lapsi ei valitse, sanot että menette kauppaan mutta viet parturiin, ei se teini siellä kehtaa itkupotkuraivota.
No miksen pitäis mennä? Kärsikööt tukastaan sitten.
Omapahan päänsä. Anna olla. Jos valittaa liian pitkästä otsatukasta, sanot että oma valintasi. Eikä sitten muuta. Siihen mitään rangaistuksia tarvita. Hyvänenaika.
Anna sille pinni tai panta ja unohda sitten koko juttu.
Sanot yksiselitteisesti, että joko kasvattaa kokonaan pitkäksi tai menee kampaajalle.
(Tuli mieleen: onko kampaaja kommentoinut ilkeästi hänen hiuksiaan, esimerkiksi? Jos on, etsikää joku mukava yksilö, joka on tottunut lapsiin).
Vierailija kirjoitti:
Ja "esiteini".
Vierailija kirjoitti:
Sanot yksiselitteisesti, että joko kasvattaa kokonaan pitkäksi tai menee kampaajalle.
(Tuli mieleen: onko kampaaja kommentoinut ilkeästi hänen hiuksiaan, esimerkiksi? Jos on, etsikää joku mukava yksilö, joka on tottunut lapsiin).
Ei.
Vaan anna asian olla. Olet tehnyt tästä arvovaltataiatelun. Eli syy on sinun.
Kysyppä siltä esiteiniltä, että onko ok sanoa, että ei suostu mennä parturiin. Jos vastaus on kyllä, niin yhdessä kieliopin kertausta.
Jos äidin leikkaama otsatukka kelpaa, niin leikkaa sinä. Rahatkin säästyvät. Esiteineillä ja teineillä on kaikenlaisia pelkoja, angsteja ja tunteita, joita eivät ymmärrä itsekään. Minä en aikoinaan mitenkään voinut kävellä verkkareissa yläkoulun pihan läpi. Liikuntatunneilla oli ok. Jälkikäteen en voi käsittää, miksi kammosin sitä niin paljon. Sinun teinisi on ehkä saanut jonkun huonon kampaajakokemulsen, ei kestä vieraan ihmisen kosketusta tms. Menee ohi aikanaan. Älä laita lastasi kärsimään enempää.
Valitse sotasi ja anna olla. Sama myös vaatteiden, yms asioiden kanssa, jotka ei vaaranna lapsen terveyttä tai siitä ei ole muille vaaraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja "esiteini".
Hienoa etä nämä sanapillupoliisit löytävät tänne
Ilman leikkaamista ne hiukset kyllä kasvaa, kasvatti niitä tietoisesti tai ei. Eli kyllähän se teini ne otsahiukset saa kasvatettua kunnolla pitkiksi tuolla taktiikalla.
Kuka parturin varasi? Siis sen joknka lapsi joutui omista rahoista maksamaan? Jos varaaja olit sinä (äiti) niin mene itseesi ja mieti menikö oikein.
Anna olla. Tai leikkaa sellainen 1-3 sentin otsis jossa toisella reunalla on 1 sentti ja toisella se 3.
Ei varmaan suostu, kun äitinsä kirjoittaa noin.