Kuka hoitaa lastasi, jos joudut koronan takia sairaalaan?
Oletko miettinyt tai jopa sopinut, kuka hoitaa lastasi, jos joudut koronan takia sairaalahoitoon?
Kommentit (19)
Ahdistava kysymys. Normaalisti isovanhemmat hoitaisivat ongelmatilanteissa, mutta lapsella olisi tossa tilanteessa varmaan myös korona, joka olisi isovanhemmille tosi vaarallinen. Ehkä joku sukulainen.
Mieheni. Jos hänkin sairastuu, niin varmaan jompikumpi vanhemmistani tai joku sisaruksistani.
Miten niin koronan? Mikä tahansa muu syy on todennäköisempi kuin korona joutua sairaalaan.
Sosiaalitoimi hoitaa kaikkien lapset, jos ei ole ketään.
En tiedä yhtään. Yh vähäisin tukiverkoin. Eikä sitä voi keltään pyytää, sillä varmaan se olisi sitten lapsella myös. Joten sossu varmaan. Näistäkin pitäisi puhua.
Osaavat varmaan hoitaa itse itsensä. Ovat 19 ja 21.
Vierailija kirjoitti:
Miten niin koronan? Mikä tahansa muu syy on todennäköisempi kuin korona joutua sairaalaan.
Miten niin on? Taidat olla koronatrolli, joka ei seuraa koronatilannetta kuin hörhöpalstoilta.
En tiedä. Kauhistuttaa ajatus, että lapsi joutuisi lastenkotiin.
Lapsen aikuinen serkku sairasti juuri koronan, joten pyytäisin ehkä sitä.
Lapsen isä ensisijaiseati. Jos sekin koronoituisi sairaalakuntoon, niin toisen lapsen kummisetää ehkä pyytäisin, hän jo koronan sairasti niin uskaltaisi ehkä tulla.
Onneksi ovat jo teinejä, joten varmaankin jotenkin pärjäisivät keskenään vähän aikaa. Isovanhemmat voisivat tarvittaessa antaa puhelinapua ja ehkä myös hätätapauksessa kehtaisin pyytää naapureilta tai lasten kavereiden vanhemmilta apua, jos tulee joku pulma.
Vierailija kirjoitti:
Osaavat varmaan hoitaa itse itsensä. Ovat 19 ja 21.
Aina näihin kysymysketjuihin tulee joku näsäviisastelemaan. Täysi-ikäiset aikuiset, hohhoijaa.
Kaikki aikuisia, eiköhän hoitele itse itsensä.
Tätä olen minäkin miettinyt. Jos molemmat vanhemmat ovat sairaalassa, isovanhemmat ei voi hoitaa sairastumisriskin takia ja minulla ja miehelläni ei ole sisaruksia. Ei ole ketään keneltä pyytää apua. Kuinka nopeasti sosiaaliviranomaiset pääsevät hakemaan lapsen hoitoon, jos toinenkin vanhempi joutuu koronan vuoksi ambulanssilla sairaalaan? Otetaanko lapsi mukaan ambulanssiin, vai jääkö 9-vuotias kotiin odottamaan, milloin joku tulisi?
Vierailija kirjoitti:
Kaikki aikuisia, eiköhän hoitele itse itsensä.
Kysymys oli "kuka hoitaa?" Tarkoittanee pieniä lapsia? Vai ajattelitko, että taantuvat lapsen tasolle, jos saat koronatartunnan?
Vaimo on kotona,hän hoitaa.