Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En jaksa näitä nykyvaakoja! Eri lukemia jopa 30 sekunnin välillä

Vierailija
06.01.2021 |

Kävin aamulla kotivaa'alla nähdäkseni joulun tilanteen. 62,2. Sitten menimme anoppilaan, ja huvikseni kokeilin sielläkin. 64,4. Ihmettelin vähän ja menin sitten heti uudelleen samalle vaa'alle. 63,4. Uudestaan suoraan perään: 63,0. Miehelleni anoppilan vaaka näytti pari kiloa enemmän kuin yleensä.

Mihin tässä pitäisi uskoa! Olemme ostaneet vaa'an vasta hiljattain ja siihen asti pärjäsimme ilman. Ehkä niin olisi ollut parempi jatkaa. Muilla samanlaisia kokemuksia?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usko siihen pienimpään lukemaan☺

Vierailija
2/22 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohda kaikki vaa'at, niin ei tarvitse moista miettiä.

Typeryyden huippu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin olen samaa ihmetellyt oman digitaalivaakani kanssa. Ehkä viisarivaaka olisi luotettavampi?

Vierailija
4/22 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei haittaisi, vaikka olisi se suurin. ap

Vierailija
5/22 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta sellainen vanhanaikainen vaaka, joka ei ole digitaalinen. Sehän on ihan normaalia, että noissa digitaalisissa vaaoissa on se vaihteluväli, joka voi olla vaikka +-0,5kg.

Vierailija
6/22 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punnitsin itseni aamulla heti herättyäni digitaalivaalla. Kävin kus ella ja sen jälkeen takasin vaalle. Paino noussut pitkän pissin jälkeen 400g. Että silleen.

Vierailija
7/22 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoja kokemuksia. Laihdutan ja punnitsen itseni perjantaiaamuisin. Astuin vaa'alle ja tulos 72,4. Olin kirjaamassa sitä ylös ja mietin, että äh, oliko se 72,4 vai 72,3. Uudestaan vaa'alle. Tuloksena 72,8. Odotin pari minuuttia ja punnitsin. 72,6.

Eihän nuo hirveän isoja heittoja ole, mutta laihduttajana turhauttavaa. Kirjasin sitten suurimman luvun eli 72,8 jäi viikon tulokseksi.

Vierailija
8/22 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuri osa digivaaoista on ihan epäluotettavaa laatua. Tulee juuri noita vaihtelevia lukemia peräjälkeen. Kalliimmat niistä on hyviä. Viisarivaaka myös.

Vierailija
9/22 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli vaaka, sen lukemat heitti perättäisillä mittauksilla samalla ihmisellä useita satoja grammoja. Ostin toisen vaa'an ja se näytti taas ihan eri lukuja kuin vanha vaaka. Molemmat meni rikki, ostin kolmannen ja se nyt tuntuis näyttävän silleen oikein, että se näyttää perättäisinä mittauksina samaa lukua. Hayden on merkki.

Vierailija
10/22 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tarvitse vaakaa, farkkujen vyötärönauha riittää.

Kun puristaa, syön vähemmän.

Vierailija
11/22 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samoja kokemuksia. Laihdutan ja punnitsen itseni perjantaiaamuisin. Astuin vaa'alle ja tulos 72,4. Olin kirjaamassa sitä ylös ja mietin, että äh, oliko se 72,4 vai 72,3. Uudestaan vaa'alle. Tuloksena 72,8. Odotin pari minuuttia ja punnitsin. 72,6.

Eihän nuo hirveän isoja heittoja ole, mutta laihduttajana turhauttavaa. Kirjasin sitten suurimman luvun eli 72,8 jäi viikon tulokseksi.

Mä en tajua tuota painon tarkkaa seuraamista. Siihenhän vaikuttaa niin moni muukin asia kuin vaa'an tarkkuus. Kuten nesteen määrä kehossa tai ulosteen määrä kehossa. Mä seurailen painoa, mutta mulla on aina sellainen vaihteluväli, jolla painon pitäisi yleensä olla.

Tieteellisessä tutkimuksessahan yleensä otetaan useampi mittaustulos ja lasketaan niiden keskiarvo. Mikään mittalaite ei ole koskaan täydellisen tarkka.

Vierailija
12/22 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Unohda kaikki vaa'at, niin ei tarvitse moista miettiä.

Typeryyden huippu.

t. läski

Vierailija
13/22 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitä väliä sillä lukemalla sitten edes on?

Vierailija
14/22 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta sellainen vanhanaikainen vaaka, joka ei ole digitaalinen. Sehän on ihan normaalia, että noissa digitaalisissa vaaoissa on se vaihteluväli, joka voi olla vaikka +-0,5kg.

Eikä ne vanhat vaa'atkaan ole tarkkoja, mutta ne eivät muutenkaan anna niin tarkkaa tulosta, että siitä voisi stressata.

Vierailija
15/22 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitä väliä sillä lukemalla sitten edes on?

En halua laihtua ja haluan lihoa hiukan. ap

Vierailija
16/22 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Relevantein vaa'an lukema on aamupaino. Käyt kusella/paskalla ennen sitä ja alasti vaa'alle.

Vierailija
17/22 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kans digivaaka joka näyttää hieman eri lukuja. Olen ratkaissut ongelman sillä, että punnitsen itseni kerran ja se luku pitää paikkansa. Muutenkin on ihan sama, painanko 60,5kg, 60,9kg vai 61,2kg. Eihän se missään näy. :D

Vierailija
18/22 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilin äsken, kolme kertaa tuli sama lukema. Tuo on ollut minulla toistakymmentä vuotta jo.

Vierailija
19/22 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen halpavaaka saattoi heittää parikin kiloa punnitusten välillä. Uusi on ainakin tasalaatuinen eli harvemmin tulee eroa jos käy useamman kerran peräkkäin. Tuo on siis ihan perus digivaaka ilman mitään erityistä, eikä edes maksanut ihmeitä. Merkki on Bosch. 

Vierailija
20/22 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en tarvitse vaakaa, farkkujen vyötärönauha riittää.

Kun puristaa, syön vähemmän.

Sepä mielenkiintoista. (Not.) Meitä on monia, jotka laihduttavat ja joille vaa'an seuraaminen auttaa siinä. Vaa'an alenevat lukema myös motivoi. Ei ole liikaa pyydetty, että lukema olisi oikein.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi seitsemän