Mitä tänään loppiaisena ruoaksi?
Onko muuten loppiaiseksi mitään yleistä ruokaperinnettä?
Jouluksi kinkku ja laatikot ja uv:ksi nakit ja perunasalaatti.
Kommentit (13)
Ei ole perinnettä, ihan tavallinen päivähän tämä on.
Meillä on tuoretagliatelle ja kreikkalaiset lihapullat tomaatti-vihanneskastikkeessa, kaappeja tyhjennellään.
Eipä meillä uutena vuonnakaan syödä nakkeja eikä ainakaan perunasalaattia.
Vierailija kirjoitti:
Eipä meillä uutena vuonnakaan syödä nakkeja eikä ainakaan perunasalaattia.
Tää oli niin ennalta arvattava kommentti, "yleistä ruokaperinnettä" tarkoittaa että moni syö ja se on jopa vitsi palstalla.
Kunhan tuo leivinuuni vähän jäähtyy, laitan kasslerpaisti muhimaan. Meillä ei ole loppiaiseen mitään erityistä ruokaa, sitä syödään mitä sattuu tekemään mieli.
Ei ole loppiaisena ollut koskaan mitään tietynlaista. Nyt olen yksin, ja syön tähteeksi jäänyttä meksikonpataa ja rieskoja joita tein joku päivä sitten.
Parempaa, kuin arkena. Juhlapyhä on.
Makaroonilaatikkoa, josta riittää myös huomiseksi evääksi.
Broileri-pekonipastaa lounaaksi ja illalla itse tehdyt böögerit lohkoperunoilla.
Ei perinteitä. Tänään lämmitetään puuhella ja tuupataan uuniperunat uuniin. Katkarapu tai kinkkutäyte, en tiedä vielä, päätän kun otan jomman kumman pakkasesta sulamaan.
En tajunnut, että loppiainen on oikein juhlapyhä, tuli yllätyksenä että on töistäkin vapaata. Minulle loppiainen on vaan sitä että silloin sopii ottaa mahdolliset joulukoristeet pois.
Ruoaksi kermaperunoita ja keitettyjä munia.
Savustetaan lohta ja sen kanssa perunamuusia ja salaattia. Meillä yleensä syöty loput jouluruoat loppiaisena mutta ne tuli tällä kertaa syötyä jo välipäivinä.
Tulin juuri pitkältä lenkiltä ja hain kotiutuessa sushia 10€ annoksen.
Ei meillä ole perinteitä loppiaiseksi. Tänään syödään kuhaa, perunaa ja parsakaalia tillikastikkeella. Uskoisin maistuvan.