Miten päästä yli katkeruudesta?
Eli kuten otsikko kertoo, niin haluaisin tietää, että miten päästä yli katkeruudesta? Erottiin exän kanssa jo KAKSI vuotta sitten, ero oli mulle tosi raskas, mutta hengailtiin vielä eron jälkeen puolen vuoden ajan. Kyselin sillon tällöin, että onko meidän yhteenpaluu vielä mahdollinen joskus, niin se vastas aina, että ei halua luvata mitään. Puoli vuotta odottelin, kunnes kyllästyin olemaan löysässä hirressä ja rupesin sitten tapailemaan toista miestä. En pitänyt exääni pahemmin yhteyttä johonkin kuukauteen ja koin, että olen päässyt yli erosta vihdoin, mutta sitten tämän tapailemani miehen kanssa ei homma sitten toiminutkaan ja exäni sattui ottamaan yhteyttä samoihin aikoihin ja sanoi, että oli (jopa 🙄) kolme vuorokautta miettiny minua ainoastaan ja oli tajunnut, että olen hänen elämänsä nainen ja haluaa olla vain minun kanssani. Olin erittäin epäilevä asian suhteen ja sanoin vuorostani, että en uskalla luvata mitään, koska en kestäisi käydä eroa uudestaan läpi. Rupesimme kuitenkin tapailemaan ja seuraavan puolen vuoden aikana olimme paljon yhdessä ja asuin käytännössä hänen luonaan ja vuorostaan hän minun. Yhtäkkiä tästä exästä ei sitten kuulunut mitään muutamiin viikkohin, eikä hän vastannut pahemmin mihinkään. Kävi ilmi, että hän oli tavannu jonkun naisen, joka nyt oli tullut raskaaksi ja he olivat muuttamassa yhteen. Hän feidasi minut täysin, eikä enää ollenkaan vastannut viesteihin mitään, eikä edes vaivautunut selittää asiaa millään tavalla minulle, lopetti yhteydenpitämisen vain kokonaan. Koen pääseeni yli erosta, mutta minua vaivaa katkeruus. Olen katkera siitä, että hän ei arvostanut minua sen vertaa, että olisi pyytänyt anteeksi ja ignorasi mut täysin vain. Olemme tunteneet 13vuotiaista asti ja olleet kavereita, meillä on aina ollut hauskaa ja harmittaa, että pelkästään 5vuoden aikuisiällä olleen parisuhteen takia menetin myös hyvän ystäväni. Olen jotenki menettänyt luottamuksen ja uskon parisuhteisiin yleensä, enkä itsekkään jaksaisi tätä "rypemistä" enää, mutta en vain pääse tästä katkeruuden tunteesta eroon. Tämä exä myös petti minua puolivuotta ennen eroa, jätin hänet silloin, mutta hän anelemalla aneli minut takaisin ja annoin sitten anteeksi. Juuri kun olin toipunut tästä pettämisestä ja aloin olla taas iloinen jne, niin aivan puskista hän vain jätti. Tästä minulla on myös erittäin vihainen olo hänelle ja myös itselleni, että kerta toisensa jälkeen hän sai minut typerän uskomaan. Ja myös siitä olen vihainen itselleni, että olen näin säälittävä, että en osaa vain jatkaa täysillä eteenpäin.
Olet kaivannut rakkautta kipeästi. Valitettavasti kohde on ollut epäluotettava eikä sinun rakkauden arvoinen. Tärkeintä on antaa itselleen anteeksi. Meillä itse kullakin on historiassa näitä epätoivoisia suhdeviritelmiä. Yritä rakentaa itsetunto kohdilleen ennen kuin etsit uutta suhdetta. Sen jälkeen voi löytää tasapainoisen suhteen.