Sinä, joka luet paljon e-kirjoja, lehtiä ym. Luetko tabletilta, puhelimesta, mistä?
Kommentit (19)
Suositelkaa, mikä laite kannattaisi hankkia.
Ipadia meinasin.
Ap
Tabletilta (iPad) luen, vanhalla puhelimellani ei onnistu. Vaikka onnistuisikin, haluan lukea isommalta kuin puhelimen näytöltä.
Luen puhelimella,
Suurimman osan esim. Helmet -haasteesta luen puhelimella
Pitäisi kyllä tutustua muihin vaihtoehtoihin.
Ärsyttää puhelimessa pienen näytön lisäksi myös saapuvat puhelut, jotka keskeyttää.
Ap
Luen Amazonin Kindle-laitteella. Lukukokemus on hyvä, näyttää paperilta ja silmät ei väsy. Tällä ei kyllä voi tehdä muuta kuin lukea kirjaa, joten tabletti olisi monipuolisempi. En vain tykkää lukea tabletilla. Hyvä myös matkoilla, ei tarvitse raahata montaa kirjaa mukana.
Vierailija kirjoitti:
Luen Amazonin Kindle-laitteella. Lukukokemus on hyvä, näyttää paperilta ja silmät ei väsy. Tällä ei kyllä voi tehdä muuta kuin lukea kirjaa, joten tabletti olisi monipuolisempi. En vain tykkää lukea tabletilla. Hyvä myös matkoilla, ei tarvitse raahata montaa kirjaa mukana.
Miksi et tykkää lukea tabletilla?
Ap
Luen puhelimella. Ajattelin ennen, että silmät väsyy tai puhelin on liian pieni tai muuta. Olin aiemmin kuunnellut äänikirjoja bookbeatissa. Sitten yhdelle lentomatkalle olin ladannut odottamani kirjan ja vasta koneessa huomasin, että siinä olikin vain lukumahdollisuus, ei kuuntelua. No luin sen sitten ja nyt 10-20 kirjaa kuukaudessa tulee luettua ihan puhelimella.
Hyvää on tässä, kun puhelin on sellainen käteen sopiva, niin voi lukea lähes missä tahansa asennossa. Silmät ei väsy ja bookbeatissa saa ainakin vaihdettua tekstin kokoa ja fonttia.
Huonoa se, että koska pieniä puhelimia ei enää tehdä, niin ei pelkästään vasemmalla kädellä pysty kunnolla menemään seuraavalle sivulle, kämmen osuu tuo on ja helposti siirtyy johonkin satunnaiseen kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Sen näyttö on samanlainen kuin älypuhelimessa, eli silmät väsyy. Kindlen näyttö näyttää samalta kuin paperi. Muita lukulaitteita en ole kokeillut.
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää puhelimessa pienen näytön lisäksi myös saapuvat puhelut, jotka keskeyttää.
Ap
Eikö se puhelu keskeytä joka tapauksessa? No minulle tulee yksi puhelu viikossa, niin harvoin juuri silloin luen.
Kuuntelen pc:llä e-äänikirjoja,joskus myös luen,miten vaan.
Illalla kuuntelen puhelimesta,mutta en lue,liian pieni näyttö mun mielestä.
Ei ole tarvetta tableteille ym laitteille,noi riittää
Vierailija kirjoitti:
Barnes and nobles lukulaitteelta
Onko hyvä?
Miksi?
Luen PocketBook-lukulaitteella. Paljon parempi kuin tabletti, koska ei rasita silmiä, voi lukea kirkkaassa auringonvalossa, ei kuluta akkua juuri yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Eikö se puhelu keskeytä joka tapauksessa? No minulle tulee yksi puhelu viikossa, niin harvoin juuri silloin luen.
Puhelimen voi laittaa äänettömälle. Jos luet puhelimella, se ei auta, koska näet saapuvat puhelut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApSen näyttö on samanlainen kuin älypuhelimessa, eli silmät väsyy. Kindlen näyttö näyttää samalta kuin paperi. Muita lukulaitteita en ole kokeillut.
Minulla on puhelimessa "silmäystävällinen tila". Joka käytännössä aina päällä, paitsi jos pitää katso esim. sisustusjuttuja tai muuta missä väri on olennainen nähdä kunnolla. Muuttaa valon sellaiseksi kellertäväksi ja on parempi pidempään katsoa puhelimen ruutua. Näitä ei vissiin kaikissa puhelimissa ole, niin pitää muistaa katsoa ominaisuus kun seuraavaksi vaihtaa puhelinta.
Lukulaitteita taitaa saada aika halvalla?
Vierailija kirjoitti:
Lukulaitteita taitaa saada aika halvalla?
Aika hyvän saa n. satasella.
Kännyllä, koska se muu laite on aina hukassa, akku loppu, pitää päivittää, unohtunut mökille tai muuta ongelmaa. Kännykkä on sen sijaan aina paikalla ja laturi lähellä. Jos on organisoituneempi kuin minä ja aina erikseen ryhtyy lukemaan, sitten lukulaite on varmaan akun kestoltaan, silmäystävällisyydessä ja käytettävyydeltään parempi. Minulla vaan kaikki on aina hukassa ja lukeminen alkaa ihan yllättäen, välillä jonkun ohjelman mainoskatkolla tai matkalla veskiin :D
Barnes and nobles lukulaitteelta