Eilen tuli osakkeilla 1088€ voittoa ja tänään näyttäis tulevan 300€ tappiota, harmittaa vietävästi
Eli tässä sen näkee että raha ei tee onnelliseksi vaan aiheuttaa stressiä ja ongelmia. Vähän päälle 90k€:n osakesalkulla pelailen.
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Voi voi. Sellaista se sijoittaminen on, joskus voittaa ja joskus taas häviää.
Ei tuo ap sijoita, se pelaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelkkä ETF-salkkuni elää 500-1000 euroa vuorokaudessa. Ei kannata edes miettiä asiaa.
Minun elää 5000-10000e.
Minun salkussa normaali päivän liike on 20000e ylöspäin. Laskuja tulee harvemmin, oikeastaan ei koskaan. Olen osannut valita hyvät yhtiöt, jotka ovat myös hyviä ja varmoja osingonmaksajia. Tänäänkin tuli 1000e tuottoja tilille pääomaan koskematta. Huomenna toinen samanmoinen. Rakastan salkkuani ja itseäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Treidaatko siis? Vai onko nuo muutokset siis vain kurssiliikkeitä? Minulla saman kokoluokan salkku ja tonnin päivävaihtelu on normaalia. Ja en ota stressiä kun kuitenkin uskon, että moninkertaistuu vielä sijoitusurani aikana. Ostan tosin vain rahastoja, niin ei tarvitse pelätä yksittäisen yrityksen konkkaa tms.
kyl joudut edelleenkin pelkäämään yksittäisten yritysten konkurssia siinä menee helposti 1/10 sijoituksista si roskikseen.
Hyvin hajautetun salkun ideana se, että vaikka yhdellä firmalla menisi huonosti, niin muiden menestys korvaa sen niin, että tuottoa tulee. Minä ostin aikoinani Stockmannia ja Konetta molempia kahdella tonnilla. Stockan myin pois siinä vaiheessa, kun sain osakkeista 450 euroa eli takkiin tuli 1550 euroa. Ei kuitenkaan huoleta, sillä vähän aikaa sitten myin puolet Koneen osakkeista 3700 eurolla. Niistä tuli siis voittoa 2700 euroa ja minulle vielä jäi Koneesta toinen puoli, jonka arvo on yli 3000 euroa. Lisäksi olen vuosien varrella saanut näistä osinkoja noin 1000 euroa.
Vaikka siis Stockan kanssa tuli takkiin, niin kokonaisuus on silti selvästi plussalla. (On minulla muitakin firmoja. Kaksi ei olisi vielä kunnon hajautus.)
Oletko siis hodlaaja?