Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eilen tuli osakkeilla 1088€ voittoa ja tänään näyttäis tulevan 300€ tappiota, harmittaa vietävästi

Vierailija
05.01.2021 |

Eli tässä sen näkee että raha ei tee onnelliseksi vaan aiheuttaa stressiä ja ongelmia. Vähän päälle 90k€:n osakesalkulla pelailen.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi. Sellaista se sijoittaminen on, joskus voittaa ja joskus taas häviää.

Vierailija
2/24 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostin tuossa syksyllä Nokian johdannaisia 10k€ lainalla ja myin pois joulukuussa 20k€. Ei harmita yhtään. Fiksut tienaa vähän enemmän kuin noita ropoja, vaikka ei ole yhtään omia rahoja kiinni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Treidaatko siis? Vai onko nuo muutokset siis vain kurssiliikkeitä? Minulla saman kokoluokan salkku ja tonnin päivävaihtelu on normaalia. Ja en ota stressiä kun kuitenkin uskon, että moninkertaistuu vielä sijoitusurani aikana. Ostan tosin vain rahastoja, niin ei tarvitse pelätä yksittäisen yrityksen konkkaa tms.

Vierailija
4/24 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta ylittyy 88k. Eilen tiennasin melkein 2000h. Tänään 100€ plussalla

Vierailija
5/24 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tienannut mitään ennen kuin realisoit omaisuuden

Vierailija
6/24 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Ei voittoa, ei tappiota, ennen kuin olet myynyt osakkeesi.

Yhtä typerää on katsoa antiikkiohjelmia, ei sen kupin arvo ole kuin nolla ennen kuin joku tosiaan maksaa siitä jotain ja raha on  kädessä tai tilillä.

Kaikki muu on vain spekulointia.

Vierailija
7/24 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletko yrittänyt urkkia naapurista katinkultaohjeita ja nyt sieltä jallitettiin?

- vai yritätkö päteä, kun asiasta ilmaiset?

Vierailija
8/24 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Ei voittoa, ei tappiota, ennen kuin olet myynyt osakkeesi.

Yhtä typerää on katsoa antiikkiohjelmia, ei sen kupin arvo ole kuin nolla ennen kuin joku tosiaan maksaa siitä jotain ja raha on  kädessä tai tilillä.

Kaikki muu on vain spekulointia.

Ööh pörssipaperin arvo kyllä määritetään usein toisin kuin jonkun kupin. Toisaalta jos sijoitat vaikka 100 €, niin miellätkö sen satasen menetetyksi kunnes myyt?

Ja sitten on nämä, jotka pitävät jotain "talvivaaraa", koska tappiota ei tule ennen kuin myy. 

Itse kyllä miellän, että arvo on se mikä on sen hetken markkina-arvo.

Vierailija
9/24 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tienasin tänään kahdeksan tonnia noin kahden prosentin kurssi nousulla. Tosin se on kaikki teoreettista niin kauan kun en myy.

Vierailija
10/24 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Treidaatko siis? Vai onko nuo muutokset siis vain kurssiliikkeitä? Minulla saman kokoluokan salkku ja tonnin päivävaihtelu on normaalia. Ja en ota stressiä kun kuitenkin uskon, että moninkertaistuu vielä sijoitusurani aikana. Ostan tosin vain rahastoja, niin ei tarvitse pelätä yksittäisen yrityksen konkkaa tms.

kyl joudut edelleenkin pelkäämään yksittäisten yritysten konkurssia siinä menee helposti 1/10 sijoituksista si roskikseen.

Vierailija
11/24 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tienasin tänään kahdeksan tonnia noin kahden prosentin kurssi nousulla. Tosin se on kaikki teoreettista niin kauan kun en myy.

Ei ole mitään teoreettista, vaan aitoa voittoa.

Vierailija
12/24 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki sijoituksissa näkyvä voitto on teoreettista niin kauan kunnes sen on nostanut, siitä on maksanut verot, ja sillä on käynyt thaimassa naisissa. Sitä ennen sen voi menettää johonkin turhaan.

Vierailija
13/24 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkä ETF-salkkuni elää 500-1000 euroa vuorokaudessa. Ei kannata edes miettiä asiaa.

Vierailija
14/24 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ei tullut tappiota eikä voittoa ellet myy salkkua tyhjäksi joka päivä.

Vierailija
15/24 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinähän on 788 e sitten loppiaiseksi ruokakauppaan käytettäväksi ;)... Ettei vaan torstaina arvo tippuisi 800 e ja joutuisi pari nakkipakettia palauttamaan...

Vierailija
16/24 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitto ja tappio lasketaan myytäessä. Salkun suurestakaan painon vaihtelusta ei veroja makseta tai vähennyksiä saada.

Vierailija
17/24 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika surkeaa "pelaamista", jos 90ke panoksella voitot ja tappiot on luokkaa 1000e. BORING. Kun kerran joka pörssipäivä laitat salkun sisällön uusiksi, niin rohkeesti vaan torstaina koko panos johonkin tuplawarreen niin saat jännitystä ja mahdollisuuden tehdä oikeaa rahaa. 

Vierailija
18/24 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, tekee se raha onnelliseksi ymmärtää olla pelaamatta. Mä olen holdari, en pelaaja. Ostantasaises tahtii, toisinaan dipistä, en myy. Kaupankäyntikuluni ovat pienet kun en veivaa salkkua.

Vierailija
19/24 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkkä ETF-salkkuni elää 500-1000 euroa vuorokaudessa. Ei kannata edes miettiä asiaa.

Minun elää 5000-10000e.

Vierailija
20/24 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voitto ja tappio lasketaan myytäessä. Salkun suurestakaan painon vaihtelusta ei veroja makseta tai vähennyksiä saada.

Niin siksi se onkin vaan excelrahaa. Osingot ovat toinen juttu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän viisi