Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hanna G sanoi itkeneensä kun söi ekan kerran avokadopastaa. No tein äsken avokadopastaa ja...

Vierailija
05.01.2021 |

...itku tuli lähinnä siitä, että avokaadot ovat niin kalliita. Eihän tässä nyt ole mitään ihmeellistä?

Kommentit (111)

Vierailija
21/111 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yllättävän huonosti tunnettu fakta on, että Hanna ei sitä avokadopastaa koskaan siis itse keksinyt. Hän kirjoitti reseptin blogiinsa ja siitä tämä.... mutta kyseisen ruoan keksi hänen ex-miehensä Alexander Gullichsen. Tätä faktaa Alexander koitti joskus hieman oikaista toimittajille ja vastaaville, mutta avokadopastan "äiti" oli jo syntynyt. Ja kun ero tuli, niin Hannan mielenkiinto oikaista tätä faktaa loppui yllättävää kyllä kuin seinään.

Avokadopastaa olen syönyt jenkeissä vuonna nakki ja kivi! Että se siitä suuresta suomalaisesta keksinnöstä.

Vierailija
22/111 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tykkään siitä sitruunapastasta enemmän. Se on meidän ystävänpäivän ruoka  usein.  en tiedä oliko se aan vai Hannan resepti, vai  mistä, mutta meillä maistuu.

Sitruunapasta on kuuluisa italialainen pastaruoka. Sitä ei todellakaan ole "keksinyt" kukaan suomalainen. Toki sitäkin voi vähän varioida, mutta ei keksiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/111 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tein kerran sitä Itkukanaa ja ??? ei ole tarvinnut tehdä toista kertaa. Omat kokkailuni maistuvat paremmalta, vaikka itseään ei toki kannattaisi kehua :D

Vierailija
24/111 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yllättävän huonosti tunnettu fakta on, että Hanna ei sitä avokadopastaa koskaan siis itse keksinyt. Hän kirjoitti reseptin blogiinsa ja siitä tämä.... mutta kyseisen ruoan keksi hänen ex-miehensä Alexander Gullichsen. Tätä faktaa Alexander koitti joskus hieman oikaista toimittajille ja vastaaville, mutta avokadopastan "äiti" oli jo syntynyt. Ja kun ero tuli, niin Hannan mielenkiinto oikaista tätä faktaa loppui yllättävää kyllä kuin seinään.

Avokadopastaa olen syönyt jenkeissä vuonna nakki ja kivi! Että se siitä suuresta suomalaisesta keksinnöstä.

Juuri näin. Vanha juttu maailmalta.

Vierailija
25/111 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä tykkään siitä sitruunapastasta enemmän. Se on meidän ystävänpäivän ruoka  usein.  en tiedä oliko se aan vai Hannan resepti, vai  mistä, mutta meillä maistuu.

Sitruunapasta on kuuluisa italialainen pastaruoka. Sitä ei todellakaan ole "keksinyt" kukaan suomalainen. Toki sitäkin voi vähän varioida, mutta ei keksiä.

Hannan uusi mies keksi pääkallopadan eli keitettyä makaronia ja paistettua jauhelihaa sekoitetaan. Tämä päätyi heidän yhteiseen keittokirjaan.

Vierailija
26/111 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, tiedän.

Reseptit eivät ole teoston alaisia. se on sinällää vähän ikävääkin.

Mikä on sun suosikki italialaisresepti sitruunapastasta ? Voitaisiin koittaa

Vierailija
27/111 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, aatelkaapa mamit. 

Sen sijaan, että täällä itkette, voisitte miettiä millaisella reseptillä brändäätte omat juttunne. Ehkä poistaisi katkeruutta 

( ja paljonkohan veikkaisin tämän kommentin alapeukkujen määräksi,)

Vierailija
28/111 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en pidä avokadoista oikein muuten, mutta kyllä ne pastassa menee. Ihan hyvää avokadopasta on mielestäni. Mutta avokadojen kalliuden ja vaikeuden vuoksi todella harvoin tulee tehtyä. Aina ne on liian raakoja tai liian kypsiä, sopiva kypsyysaste menee ihan hujauksessa ohi.

Vierailija
29/111 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä asia on nyt niin, että se todellinen huippukokki on tämän Hannan ex-mies. Kiinnostaisi käydä hänen ravintolassaan. Vaikuttaa hyvin kiinnostavalta tämä Alexanderplatz. Olen feministi ja tykkään, kun naiset menestyvät - mutta omilla ansioilla!

Vierailija
30/111 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hannan uusi mies keksi pääkallopadan eli keitettyä makaronia ja paistettua jauhelihaa sekoitetaan. Tämä päätyi heidän yhteiseen keittokirjaan.

Nistipata nimetty uudelleen. Aika härskiä laittaan keittokirjaan noin mitätön resepti.

Vierailija
31/111 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hanna nyt pillittää milloin mistäkin. Hannan oma reseptihän on itkukana, jonka kastike on soijakastikkeesta, tomaattipyreestä ja kermasta kyhätty. Siihen verrattuna avokadopasta on kyllä itkettävän ihana gourmet-mättö.

"Se kantaa nimeä itkukana, koska se nyt vaan on niin älyttömän hyvää, itkettää jos se loppuu kesken."

Vierailija
32/111 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hanna nyt pillittää milloin mistäkin. Hannan oma reseptihän on itkukana, jonka kastike on soijakastikkeesta, tomaattipyreestä ja kermasta kyhätty. Siihen verrattuna avokadopasta on kyllä itkettävän ihana gourmet-mättö.

"Se kantaa nimeä itkukana, koska se nyt vaan on niin älyttömän hyvää, itkettää jos se loppuu kesken."

Naurettavaa. -eri

Vierailija
33/111 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeilin joskus. Jäi syömättä. En ymmärrä avokadon arvostusta, tai sitten minulla on vaan huono makuaisti.

Ihmiset maistaa avokadon erilailla. Minunkin mielestäni se maistuu saippualta.

Vierailija
34/111 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, aatelkaapa mamit. 

Sen sijaan, että täällä itkette, voisitte miettiä millaisella reseptillä brändäätte omat juttunne. Ehkä poistaisi katkeruutta 

( ja paljonkohan veikkaisin tämän kommentin alapeukkujen määräksi,)

On kehitteillä jo omat kuviot. Hanna G.. Hänenlaisiaan on parikymmentä tusinassa. Brändäyksestä arvosana 2/10.

Vierailija
35/111 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoiko joku HannaG:lle, että "syöt, tai itket ja syöt", ja hän itki ja söi?

No ei se nyt niin pahaa ollut, että itkeä täytyisi, ainakaan se minun tekemäni versio. Mutta ei se niin hyvääkään ollut, että toista kertaa tekisi mieli sitä kokata.

Vierailija
36/111 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokeilin joskus. Jäi syömättä. En ymmärrä avokadon arvostusta, tai sitten minulla on vaan huono makuaisti.

Ihmiset maistaa avokadon erilailla. Minunkin mielestäni se maistuu saippualta.

Jos avokado on ihan aavintuksenkin raaka, se maistuu saippualta, ja se maku on ihan selvä. Näin sanoo myös he, jotka tykkäävät avokadoista. Kypsä avokado ei maistu yhtään miltään, ei hyvältä eikä pahalta.

Minun mielestäni (ehdottomasti kypsä) avokado toimii, jos sen sekaan laittaa jotain hapanta, kuten puolukkaa, hillaa tai karpaloa.

Vierailija
37/111 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avokaadopasta on kyllä hyvää, voiskin taas pitkästä aikaa tehdä. Jätän aina juuston kokonaan pois, ei tule liian raskasta.

Vierailija
38/111 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itkin kun muistin, että tällä naisella on vielä ex-miehensä nimi jostain syystä. En edes tiedä mikä on hänen syntymänimensä.

Vierailija
39/111 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämmin avokado on kyllä pahaa. Iltapäivälehdessä Hanna oli nyt keksinyt "tuplaleivityksen". On niin nuori ettei muista että ennen vanhaan kaikista kaljakuppiloistakin (vieläkin huoltoasemilta) sai tuplaleivitettyjä leikkeitä. Ei ehkä kuulu hänen kuplaansa. Vanhat herkut silti kunniaan, maitokiisseliä mansikkahillolla odotellessa.

Vierailija
40/111 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kun puhuit Hannasta. Olisin ilman sua unohtanut huomisen Sunnuntaiserviisin.

Kiitti sulle :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kolme