Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suositelkaa miesvaltaista alaa jossa etätyömahdollisuus

Ap
05.01.2021 |

Olen saanut tarpeekseni kolmivuorotöiden teosta naisvaltaisella hoitoalalla. Huono palkkaus työnkuvaan nähden, vaihtelevat työajat ja kuppikuntatouhut eivät innosta.
Suositelkaa ja ehdottakaa töitä jotka miesvaltaisella alalla ja jossa joko virka-aikana työajat tai etätyömahdollisuus. Lisätkää jos vaatii jonkin koulutuksen

Kiitos vastauksista :)

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

IT-ala. Lähes kaikki työtehtävät jotain lähitukitöitä lukuunottamatta.

Vierailija
2/13 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No lähes mikä tahansa insinööriala, mutta suunnitteluala ei ole kovin hyvin palkattua muuta kuin it-puolella, eikä aina sielläkään. Miesvaltaisisat aloista maalaillaan kyllä turhan ruusunpunaisia kuvia, mutta etätöissä ja pienissä firmoissa varmaan menee. En kuitenkaan ole niin raakaa ja rankkaa kiusaamista ainakaan valtion virastoissa tavannut, käsiksi käymisestä alkaen tai siitä, että työnjohtajat kyräilevät että X ei ole konttorilla, jos Y on siellä, koska eivät siedä toisiaan. Itse olen insinööri, mutta mulla on kokemusta valtion virastoista myös, kuten myös miesvaltaisista paikoista. Koulussa oli kamalasti kiusaamista, mutta moni ei huomaa kun isot porukat pitävät yhtä, että muutama jätetään täysin ulkopuolelle ja heitä haukutaan rankoin sanankääntein. 

Puolisoni on myös insinööri, eikä hänkään allekirjoita miesvaltaisten paikkojen auvoutta ja ihanuutta, vaikka itse on sellainen, joka tulee kaikkien kanssa toimeen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoisin alalta että vastakkaista sukupuolta vähintään puolet ettei tuota kuppikunta-draama-kiusaamista samassa määrin. Ruuhkavuosissa muutakin stressattavaa kuin huono työilmapiiri

-ap

Vierailija
4/13 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
5/13 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen it-alaa / koodausta. Vaihdoin itse alalle hoitoalalta vähän päälle kolmekymppisenä. Tai siis silloin aloitn opinnot yliopistossa - työt alan firmassa aloitin 35-vuotiaana.

Vierailija
6/13 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Markkinointihommia yms varmaaan paljon. Nykypäivänä se on vähän niin että oli ala mikä tahansaaa niin olet ns sekatyömies eli vähän moneen muuhunkin toimialaaan olisi taivuttava kun monet asiat eri alojen rajoja rikkkoen tahtovat kulkea vähän niinkuin käsikädesssä.

Vierailija
7/13 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Markkinointihommia yms varmaaan paljon. Nykypäivänä se on vähän niin että oli ala mikä tahansaaa niin olet ns sekatyömies eli vähän moneen muuhunkin toimialaaan olisi taivuttava kun monet asiat eri alojen rajoja rikkkoen tahtovat kulkea vähän niinkuin käsikädesssä.

Jos jotaiin omaa firmaa tyyliin miettii niin se on vielä kauempaa lähdettävä ja nuorta testosteronia ja tarmokkuuutta löydyttävä ja intoa ja energiaaa puhkuen kyettävä vakiinnuttamaan asemansa jollakin tavalla.

Vierailija
8/13 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppista

Vierailija
9/13 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppsista*

Ups-kuljetuspalvelussa ei naisia näkynyt

Vierailija
10/13 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivoisin alalta että vastakkaista sukupuolta vähintään puolet ettei tuota kuppikunta-draama-kiusaamista samassa määrin. Ruuhkavuosissa muutakin stressattavaa kuin huono työilmapiiri

-ap

Tähän ei kyllä työkavereiden sukupuoli välttämättä auta. Tein opiskeluaikana töitä todella miesvaltaisella työpaikalla (ainakin 90% työkavereista miehiä) ja tuolla työpaikalla puhuttiin enemmän paskaa toisista selän takana kuin millään muulla työpaikalla, jolla olen ollut. Oli myös todella vahvasti näitä kuppikuntia ja kiusaamistakin. Tuon jälkeen nykyinen naisvaltainen työpaikka tuntuu niin mukavalta ja rennolta, vaikka toki täälläkin välillä jotain ilmapiiriongelmia esiintyy.

Vierailija
11/13 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Tähän ei kyllä työkavereiden sukupuoli välttämättä auta. Tein opiskeluaikana töitä todella miesvaltaisella työpaikalla (ainakin 90% työkavereista miehiä) ja tuolla työpaikalla puhuttiin enemmän paskaa toisista selän takana kuin millään muulla työpaikalla, jolla olen ollut. Oli myös todella vahvasti näitä kuppikuntia ja kiusaamistakin. Tuon jälkeen nykyinen naisvaltainen työpaikka tuntuu niin mukavalta ja rennolta, vaikka toki täälläkin välillä jotain ilmapiiriongelmia esiintyy.

Tämä. Vaihdoin juuri paikkaa erittäin miesvaltaisesta it-alan työpaikasta jouduttuani siellä suorastaan työpaikkakiusatuksi. Ja kiusasi ne niitä muita miehiäkin, jos ei ollut sopivaa kuntosali- ja kaljakaveriseuraa nuorelle ydinjoukolle. Jos et ollut työpaikan ulkopuolella kaveri, et ollut töissäkään kuin naurunaihe.

Vierailija
12/13 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Juuri näin. Itse kun olen insinöörinä pääasiassa ollut miesvaltaisella työpaikalla, niin ihmettelen vain tätä niiden glorifiointia. Yleensä niitä ylistävätkin ne naiset, joista on kivaa olla hyvä jätkä ja ainoa nainen työpaikalla, mutta osallistuvat juuri tuohon kiusaamiseen ja kuppikuntiin, tajuamatta itse asiaa kunnolla. Joillekin näistä on kauhistuksen kanahäkki, jos samalle työpaikalle tulee toinen nainen, oli se toinen millainen tahansa. Se on vain väärin heitä kohtaan, koska kyseessä on nainen. Itse en tätä ole kokenut, mutta nähnyt sivusta. Kuten sen kiusaamisen ja juoruilun. Mun esimieskin on uskovainen mies, ei mene päivää ettei jostain ihmisestä pahaa puhu. 

Vierailija
13/13 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiusataan nykyisessä työpaikassa. Haluan vain tehdä työn ilman niitä syrjimisiä, juoruilua ja haukkumisia jota kuppikunnat tehnyt

-ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kolme