Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies haluaa päättää montako lasta jne.

Vierailija
05.01.2021 |

Mies ilmoitti minulle, että hän haluaa kolme lasta joilla on parin vuoden ikäerot. Kun kysyin miten hän on ajatellut asian taloudellisen puolen, ja sen miten ne hoidetaan, hän sanoi, ettei sellaisia asioita tulisi miettiä ennalta. Ura-asioiden miettiminen on hänestä itsekkyyttä.

Sanoin miehelle, ettei tuollaisissa asioissa voi tehdä mitään lukkoonlyötyjä päätöksiä, sillä niihin liittyy niin paljon sellaista mitä ei voi kontrolloida (kuten se, tuleeko raskaaksi). Mies torppasi ajatukseni sanomalla, että olen negatiivinen, ja että kaikki sujuu helposti, “koska niin on sujunut kaikilla jotka hän tietää”. Kuulemma kukaan ei ole tarvinnut lääketieteen apua, ja hänen kaverillaankin oli superäiti, joka vaativan teknologia-alan työnsä ohessa hoiti kolmea lasta joista yksi oli erityislapsi jne. jne. jne.

Mies siis jyräsi täysin mielipiteeni ja ajatukseni, vertasi minua johonkin itselleni täysin tuntemattomaan ihmiseen johon perustaa käsityksensä
uraäitiydestä, ja vähätteli huoltani.

Millaisia keskusteluja teillä on aiheesta käyty? Onko mies vaatinut saada päättää?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just....

Vierailija
2/12 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmonen sieltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, vielä ehdit vaihtaa miestä.

Vierailija
4/12 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakas nyt vähän yritystä näihin mökellyksiinne, ei näistä provosoidu kuin umpitollot.

Vierailija
5/12 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata tuollaisen kanssa perhettä perustaa. Tuo on sinun punainen lippusi. Katso sitä, huomaa se, ota opiksesi ja valitse parempi mies kumppaniksesi ja lastesi isäksi.

Vierailija
6/12 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos tulee kaksoset, kolmoset tms? Me "haluttiin" kolme tai neljä lasta, mutta saatiin viis. (kaksoset, yksönen ja kaksoset)

Vierailija
7/12 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuullostaa vähän kauniisi sanotuna vähän yksinkertaiselta mieheltä. Mikä teitä yhdisää Ap?  - Oletko ihan varma, että haluat hänen kanssaan jakaa vanhemmuuden. - Anteeksi; mitäpä tuo minulle kuuluu...

_Se vähän yksinkertaisempi mies  

Vierailija
8/12 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sanonut miehelleni, että synnytän vain yhden lapsen. Jos hän haluaa toisen niin saa synnyttää sen itse tai hankkia sen jostakin muualta. Mies siis haluaa kaksi lasta parin vuoden ikäerolla. Minä mieluummin yhden ja jos toinen tulisi niin 4-5v ikäerolla ja suostun tosiaankin synnyttämään vain yhden, en halua enempää raskauksia. Mies on tyytynyt tähän. Pidä nyt kiinni oman kehosi määräämisoikeudesta. Jos et halua kolmea lasta niin et halua, ei mies voi sinua väkisin siittää. Miettisin kyllä, että haluaisinko jatkaa tuollaisen miehen kanssa.

Vierailija
9/12 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, elämä opettaa. Voi olla, että kaikki menee kuin suunnitellaan, mutta jos ei mene, kannattaa muistuttaa miestä siitä, että raskaaksi tulo ei ole loppupeleissä omissa käsissä. Yhdyntöjen määrää ja ajankohtaa voi rukata, mutta jos miehellä tai naisella ei sukusolut toimi, sille ei kauheasti voi ilman lääketieteen apua tehdä mitään.

Kerropa miehelle, että noin joka viides pari kärsii jossakin vaiheessa lapsettomuudesta eli raskaus ei ole yrityksistä huolimatta alkanut vuoden sisällä. Lapsettomuudesta puhutaan siis lääketieteellisessä mielessä myös silloin, kun toinen tai ännännes lapsi ei pääse aluilleen vuoden sisällä.

https://www.laakariliitto.fi/laakarinetiikka/elaman-alku-ja-raskausaika…

Se, ettei hän miehenä tiedä lähipiirinsä lapsettomuusasioista mitään ei kerro totuutta. Aihe on monelle pariskunnalle arka, eikä siitä sen takia huudella kaikille, varsinkaan miehille.

Voit sanoa miehelle, että toivot myös periaatteessa kolmea lasta, mutta että elämä näyttää sitten, miten homma etenee ja voi olla, että yhden tai kahden lapsen jälkeen ei enää haluakaan enempää. Tai että kolmas raskaus onkin kaksoset, jolloin lapsia on neljä. Tavoitteita voi miettiä, mutta joustettava on jokaisen, jos tilanne muuttuu.

Tuskinpa hänkään muuta tuolla ääneen unelmoinnillaan tarkoitti.

Kannattaa antaa hänelle pojot siitä, että hänellä edes ON mietittynä joku tavoite, paljon ikävämpää on, jos itse haluat lasta ja mies on epämääräisellä moodilla "ehkä sit joskus, ei nyt", ja jäät ikuisesti odottamaan sitä "joskus"-tilannetta.

Jos et lainkaan halua lapsia, tuo tietysti on ongelma, että teillä on niin erilaiset toiveet. Mutta ei kannata siitä hermostua, että hän on miettinyt ideaalitilannetta.

Vierailija
10/12 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun kannattaa pitää ehkäisystä erityisen hyvää huolta ja ottaa miehestä ero. Tuon miehen kanssa olisit käytännössä yksinhuoltaja, koska hän vetoaisi kaikessa, millaisia superäitejä kaikki muut naiset ovat.

Vierailija
11/12 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja auton maksaminen autokaupassa on sivuseikka johon ei pidä takertua.

Vierailija
12/12 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en nyt ihan hahmottanut, mikä oli se ongelma. Olette erilaisia: hän on optimisti, sinä pessimisti. Mutta tuskin sun mieskään nyt sitä mieltä on, että lapsettomuudesta ei voi kukaan kärsiä tai mieltä ei voi muuttaa missään vaiheessa mistään syystä.

Eikö sun mies ois saanut sanoa selkeästi unelmaansa ääneen? Siltä alkaa kuulostaa.

Tuskin se nyt sua on mihinkään pakottamassa, ainoastaan keskustelussa vähän liian innokkaasti kumosi sun pessimistisiä epäilyjä. Nolo puhetapa hänelle tietysti, mutta koeta ymmärtää, että hän vain sanoi, mitä toivoo. Parempi tosiaan se, että hänellä on käsitys asiassa eikä luumuile tyyliin ehkä joskus. Mun eka mies oli just sellanen, ja kun se ehkä joskus ei alkanut vielä 30+ olla näköpiirissä vaihdoin miestä, että sain hankkia lapsia.