Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen ruokailutavat vanhempien esimerkin avulla - en usko

Vierailija
05.01.2021 |

Meillä toinen lapsi rakastaa kaikkia kasviksia ja on utelias maistamaan uutta. Toinen taas ennakkoluuloinen, eikä syö juuri muuta kuin vihreitä vihanneksia ja porkkanaa. Esimerkkiä on ollut. Tämä jälkimmäinen on myös aikuisiällä jättänyt ruokavaliosta pois paljon sellaista, mitä lapsena söi, koska ei kuulemma maistu enää. Meillä on kuitenkin ollut kasviksia aina tarjolla.

Oma äitini joi piimää. Itse inhosin sitä ja inhoan yhä. Enkä koskaan pitänyt rasvasta leivän päällä, vaikka muut kotona laittoivat.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. No, olen lapsen varhaislapsuuden ollut ylipainoinen. Nyt normaalipainossa. Lapsen isä ylipainoinen. Lapsi laiha kui tikku. Syö vaan sen verran, että nälkä lähtee. Rakastaa salattia ja vihanneksia, joita itse syön, kun tiedän, että on pakko.

Lapselle aina ollut monipuolisesti tarjolla kaikkea. Pienenä rakasti mausteista ruokaa, nyt inhoaa.

Vierailija
2/3 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa olla esimerkkinä ruokailussa, ainakin säälliset ruoka-ajat, lapset tulevat muistamaan siitä, eikä paljon muusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa olla esimerkkinä ruokailussa, ainakin säälliset ruoka-ajat, lapset tulevat muistamaan siitä, eikä paljon muusta.

Aivan,mä oon noin sata :D JA vieläkin muistan että kello 16:99 piti olla kotona,että ruoka on silloin. Isä tuli duunista ja silloin syötiin. Söi kuka söi mutta pöydässä piti istua. Jos/kun ronkki,sai olla syömättä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yksi