Osaako joku kertoa tarkemmin stalkkerin ajatusmaailmasta?
Kommentit (18)
Niillä on oma elämä tylsää, jos pitää kytätä muita.
Riippuu minkälainen stalkkaaja. Stalkkaako poika/tyttöystävää, exää, ihastustaan, mustasukkaisuuttaan, jotain julkkista, naapuria..
Nautin kun reppana on pakkasessa kytiksellä ja itse sisällä lämpimässä. Olen niin mielenkiintoinen ihminen että reppana seisoo pakkasessa odottamassa että näkisi edes vilauksen minusta. Joskus suon sen hänelle, kun näen että toista jo palelee ja säälistä kun ei ole sillä ole omaa elämää. Saa vaimokin miehensä kotiin ajoissa.
Jep, perheellinen pienten lasten isä stalkkaa mua.
Mies stalkkaa suhteen loputtua. Ap
Why does he do it, googlaa. Löytyy myös pdf nä. Netistä.
Vierailija kirjoitti:
Mies stalkkaa suhteen loputtua. Ap
Omistushalu. Vainoaminen on laitonta. Pidä varasi
Stalkkerin oma avaus. Usko jo ettet aiheuta ahdistusta kenellekään.
No jos tyyppi stalkkaa, niin se voi olla peitetehtävässä oleva poliisi, joka selvittää rikosta.
Tai sitten voi olla pakkomielteitä tai vastaavaa liittyen stalkkauksen kohteeseen. Todennäköisesti jälkimmäisessä ta stalkkerin mielessä ei ole muuta. Saattaa hoitaa työnsä ok mutta iso osa ajatuksista pyörii stalkattavan ja stalkkaamisen ympärillä. Eli ei kovin tervettä.
Tietty jos kyseessä on joku mummo, joka kurkkii verhon takaa, ei välttämättä ole niin sairas. Ehkä vaan tylsistynyt oman elämänsä Miss Marple. En kiinnittäisi paljon huomiota näihin. Tai ehkä voi kutsua kahville sitten kun korona on ohi ja tutustua.
Varmaan sama uurteinen LP vuodesta toiseen. Lietsoo itse itseään, kaikki on vain lisää vettä myllyyn.
Riippuu kai onko se rakastunut pakkomielteinen, kostaja vai seksuaalisesti pakkomielteinen. Usein jälkimmäinen.
Riippuvuus, saa toisen näkemisestä vähän saman reaktion kuin huumeiden käyttäjät annoksestaan..
Vierailija kirjoitti:
Stalkkerin oma avaus. Usko jo ettet aiheuta ahdistusta kenellekään.
Niin on.
Stalkkaamista on monenlaista, mutta, jos meinaat sellaista pakkomielteistä vainoamista niin suosittelen katsomaan Netflixistä sarjaa YOU, joka kuvailee hyvin tällaisen henkisesti sairaan ihmisen mielenmaisemaa.
Vierailija kirjoitti:
Stalkkaamista on monenlaista, mutta, jos meinaat sellaista pakkomielteistä vainoamista niin suosittelen katsomaan Netflixistä sarjaa YOU, joka kuvailee hyvin tällaisen henkisesti sairaan ihmisen mielenmaisemaa.
Olen katsonut molemmat kaudet ja hyi, että on kyllä ahdistava sarja. Ja se, että tuollaiseen stalkkeriin voi periaatteessa törmätä missä vain ja kuka vain voi saada stalkkerin kintereilleen. Stalkkerit usein vaikuttavat aivain tavallisilta ihmisiltä niinkuin esimerkiksi tuo sarjan kirjakaupan myyjä Joe, joka luo pakkomielteen sattumanvaraiseen naisasiakkaaseen. On oikein charmantti ja kaikinpuolin normaalin ja hyväkäytöksisen oloinen herrasmies, mutta suhde päättyy lopulta mitä karmeimmalla tavalla kaiken paljastuttua. Ei ole ennenkuulumaton tapaus realimaailmassa.
Taustalla on pakkomielle. Useimmiten kai kyse on pakkomielteisestä ihastumisesta. Joskus tämä on pakkomielle saada joku ystäväksi. Mä koetan tässä vain asettua jonkin asemaan. Oma lukunsa sitten, että on tietämättään tehnyt jotain ihan viatonta, millä saa kuitenkin jonkun psykopaatin suuttumaan. Jos ei saa vastakaikua, alkaa tätä stalkattavaa seurata ja siitä tulee sellainen pakkomielle, uskoisin että se on verrattavissa muuhun riippuvuuteen. Voisin ajatella, että kuin peliriippuvuus, niin kauan teen tätä kuin saan päävoiton. Eihän se tervettä ole. Joskus ihminen on vain utelias, tiettyyn rajaan asti on normaalia vaikka kysyä missä joku on töissä tms. mutta yksityiskohtainen tietojen tarve menee jo ongelmien puolelle. En osaa kyllä luotettavasti vastata, keittiöpsykologiaa vain.
Up