Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajattelette/ajattelisitte, jos aikuinen lapsenne ei koskaan olisi ollut parisuhteessa?

Vierailija
03.01.2021 |

Jos mietitään nyt vaikka noin kolmekymppistä henkilöä. Oon itse 30-vuotias nainen enkä ole koskaan seurustellut. Eikä ole hirveästi muutakaan kokemusta, heh. Oon mielestäni ihan ”normaali”, työpaikka löytyy jne mutta parisuhdetta ei vaan koskaan ole osunut kohdalle. Välillä äidiltä tulee vähän tökeröitä kommentteja ja yritän vain miettiä onko hän musta huolissaan vai mitäköhän. Lapsenlapsia hänellä jo on, että ei ole niidenkään saaminen mun varassa :D

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat vanhempani eivät juurikaan ole asiaan puuttuneet. Äitini tosin elättelee vielä toiveita jostain vaimosta ja lapsista, mutta aika kaukaa haettuahan se on. Aikaslailla muut sukulaiset on sen jo tajunneet, että eipä tuolle Naispelolle taida puolisoa löytyä, välillä tulee jotain vanhapoikajuttua, mutta annan sen mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.

Terveisin Naispelko27

Vierailija
2/3 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole vanhempi, mutta kommentoin aihetta muuten. Ehkä äitisi on vielä hieman oman aikansa kuva, sillä aiemmin on ehkä ollut aika kova paine toteuttaa sitä perinteistä lapsiperhemallia. Ajat muuttuvat, ja nykyään on paljon hyväksyttävämpää tehdä elämänpolustaan omannäköinen, eikä sinkkuus ole mikään ihmetys enää 2020-luvulla. Tai ainakaan pitäisi olla. Onhan uutisissakin ollut juttua, kuinka nykyaikana pidempiaikaisten suhteiden solmiminen on entisaikoja vaikeampaa - aikaisemmin lähes kaikilla oli sama agenda, piti pariutua mahdollisimman nuorena. Nykyään ihmiset opiskelevat, matkustelevat, harrastavat ja löytävät mielenkiinnon kohteita moninaisesti, eikä pariutuminen tai lasten hankkiminen ole ainoa vaihtoehto. 

Kyllä monet vanhemmat ihmisetkin ymmärtävät, että ajat ovat muuttuneet, jos yhtään seuraavat aikaansa. Samalla tavalla kuin osa ymmärtää, että nykyajan koulutus/pätkätyö/urapolku on paljon vaativampi ja pirstaloituneempi kuin entisaikaan.

Voi tietenkin olla, että äitisi tökerö tapa juontuu vain siitä, että hän haluaisi sinulle parasta. Toki tuo riippuu, oletko vahvasti tuonut hänelle esille, että kaipaisit kumppania? Jos et, kyse on varmaankin tuosta vanhakantaisesta ajattelusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitisi on ehkä surullinen puolestasi. Hän varmasti haluaa vain hyvää sinulle, mutta huoli tulee ulos tökerönä käytöksenä. Suurin osa ihmisistä löytää onnen kuitenkin juuri parisuhteesta ja perheestä. Hän haluaa että olet onnellinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yksi