Tuli nyt vasta leivottua joulutortut
En sano tätä siksi että odottaisin jotain shokkireaktioita, mutta kyllä ne nyt tai paljon ennen joulua paremmilta maistuvat kuin juuri tasan jouluna, jolloin on niin täynnä muutakin tuhtia ruokaa.
Jos teillä on pakkasessa torttutaikinaa, pankaahan sulamaan.
Kommentit (13)
Saahan sitä leipoa tähtitorttuja vaikka läpi vuoden. Keskiviikkona tosin on loppiainen ja sitten myöhemmin Nuutinpäivä. Kannattaa olla varovainen ettei käy köpelösti.
hyvää jos mantelimassatäyte.tai mantelilastuja ja sokeria jossain välissä.
Avasin tämän ketjun vain tarkistaakseni, puhuttiinko täällä ulostamisesta.
UNOHDIN! piti tehdä tänään luumutorttuja, pakkasessa vielä paketillinen myllynparasta... ääh!
Minulla on vielä myös taikinaa, joten teen vielä myös joulutorttuja, vaikka olen niitä tehnyt jo muutaman kerran jouluna.
Vierailija kirjoitti:
Eilen oli tarjouksessa torttutaikina 0,65 e/kilo. Mitähän siitä muutakin saisi kuin jöylytörttysiä?
Paista jauhelihaa, sekaan suolaa, pippuria, yrttiä, valkosipulia, sipulia ja tomaattipyrettä. Tarkoituksena tulla melko kiinteä koostumus. Leikkaa taikinasta neliöitä, laita lusikallinen täytettä, sulje reunat että tortusta tulee kolmion mallinen. Tiivistä reunat painelemalla haarukan leveällä piikkiosalla, voitele ja pistä pari kertaa haarukalla reikiä. Voitele ja paista 225 15min.
En ole paistanut yhtään joulutorttua.
Söin tänään loput piparitaikinasta, joita en paistanut yhtään 🙊
Vähän minua jarrutti perunajauhon loppuminen. Enkä muistanut ostaa lisää. Olishan sitä voinut leipoa tattari- tai riisijauhoilla. Taikina oli nam, nam 😋
Kyllä se vain itse tehty rahkavoitakina on parempaa kuin valmistaikinat.
8 dl vehnäjäuhoja.
500 grammaa rahkaa.
300 grammaa voita.
1 tl leivinjauhetta.
1/4 tl suolaa.
rahkan tillalle voi laittaa kreikkalaista tms. jogurttia.
piparitaikinaa voi paistaa myös paistinpannulla miedolla lämmöllä.kansi päällä.
jättää vähän sisältä raa"aksi.
Eilen oli tarjouksessa torttutaikina 0,65 e/kilo. Mitähän siitä muutakin saisi kuin jöylytörttysiä?