Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yli 45-vuotiaat, uskallatteko enää matkustaa?

Vierailija
03.01.2021 |

Riski että jotain ikävää tapahtuu matkan aikana on kohonnut.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi täytän 45 vuotta vasta ensi vuonna. Täytyy tänä vuonna matkustaa ja bilettää ankarasti, jos ensi vuonna tulee joku rajapyykki vastaan.

Vierailija
22/40 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeinen matka edessä. Pakkasin rinkkani ja lähden vuorille kuolemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin uskallamme. On sulla murheet.

Juuri tällaisten kenopäiden vuoksi pitäisi olla oikeita rajotteita. 

Vierailija
24/40 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei ole vieläkään selittänyt, mikä tämä 45 vuoden raja on.

Vierailija
25/40 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin yli nelikymppinen siinä vaiheessa, kun matkailu ylipäänsä muuttui helpommaksi ja halvemmaksi halpalentoyhtiöiden ja booking.comin kaltaisten palvelujen kautta. Yli viisikymppisenä olen tehnyt keskimäärin kuusi ulkomaanmatkaa vuodessa (ei sisällä Tallinnan reissuja) ja todellakin jatkan matkustamista heti, kun se on taas mahdollista. Puolisoni on lähempänä seitsemää- kuin kuuttakymmentä eikä hänelläkään ole tullut koskaan mieleenkään, ettei hän uskaltaisi enää matkustaa.

Vierailija
26/40 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyse ole uskalluksesta, vaan järjenkäytöstä, kun ei matkustele yhtään minnekään nyt.

Tosi monella näkyy olevan pelkkää ilmaa korvien välissä.

Vierailija
27/40 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olet kenopää. Me menemme loma-asunnollemme. Sulla on rajoitteita ajattelussa.

Vierailija
28/40 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää koko ketju on jonkun keski-ikää pelkäävän individillen trollaus. Rokotettuna on ihan ok lähteä reissuun.

Vierailija
29/40 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui, ei missään nimessä kun siellä on ne ebolat, malariat, ladyboyt, BLMt, liskoihmiset ja neljännen asteen yhteys! 

Vierailija
30/40 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kyse ole uskalluksesta, vaan järjenkäytöstä, kun ei matkustele yhtään minnekään nyt .

Aloituksessa ei sanottu mitään korona-ajasta, vaan iästä.

Vierailija
31/40 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku nyt trollaa monta ketjua kohteena yli nelikymppiset. Kun pääset tähän ikään, niin tajuat että turhaa on tuo provoilusi tämän ikäisille. Olemme jo sen hyväitsetuntoisia, että tällainen aiheuttaa lähinnä hymyilyä *taputtaa päätä*

Vierailija
32/40 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan matkustele ulkomaille koskaan, jalatkin on niin huonot etten jaksaisi hotellista lähteä juuri minnekään. Minua ei myöskään kiinnosta lämmin ilmasto YHTÄÄN, ainoa minne haluaisin olisi kylmä ilmasto, mutta Lappiin en halua. Sielläkään en ole koskaan käynyt, mutta vaikuttaa ankealta poroineen ja laskettelukeskuksineen.

Ainoa oikeasti mikä kiinnostaisi jos TÄYTYISI joskus matkustaa, on se Norjaan kuuluva saarirykelmä jäämerellä nimeltään Huippuvuoret. 

Ja melko utopistiselta tuntuu että sinne koskaan pääsisin. Norja muutoinkin vuonoineen olisi kaunis paikka, mutta näin huonokuntoisena sinne on turha lähteä.

Ja kuka hullu matkustaisi nyt, kun pitäisi ajatella vähän omaa napaa pidemmälle. Mikä näitä tyyppejä vaivaa. Eihän pandemia lopu koskaan, kun on noin tyhmiä ihmisiä, virus muokkaa kokoajan itseään ja pahenee. Luonto kostaa.

Vierailija
33/40 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olet kenopää. Me menemme loma-asunnollemme. Sulla on rajoitteita ajattelussa.

Et sinä mikään penaalin terävin kynä ole. Jos olet ulkomailla, olet kenopää.

Vierailija
34/40 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kyse ole uskalluksesta, vaan järjenkäytöstä, kun ei matkustele yhtään minnekään nyt.

Mutta tämähän koskee kaiken ikäisiä! Oletettavasti ap:n mietteillä ei nyt ole mitään tekemistä koronan kanssa, vaan hän jostain syystä ajattelee matkustamisen olevan erityisesti yli 45v iässä jotenkin vaarallisempaa kuin sitä aiemmin.

Vierailija
35/40 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta tämähän koskee kaiken ikäisiä! Oletettavasti ap:n mietteillä ei nyt ole mitään tekemistä koronan kanssa, vaan hän jostain syystä ajattelee matkustamisen olevan erityisesti yli 45v iässä jotenkin vaarallisempaa kuin sitä aiemmin.

Ap provosoi, ei muuta.

Vierailija
36/40 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sick buffalo rescue team  on aina valmiina iästä riippumatta.

T. setämies.

Vierailija
37/40 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena tuli sitäkin lystiä kokeiltua.

Nyt alkaa tuntua siltä, että se entisen vuokraemäntäni sanoissa taisi olla vinha perä, kun sanoi, että mihin ei kävellen kerkiä, ei tarvitse mennäkään. Tosin tykkään itse kulkea polkupyörällä, joten liikun vähän laajemmalla alueella kuin hän aikanaan.

Vierailija
38/40 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

? Mä olen tainnut tehdä tuon ikävuoden jälkeen n 60 matkaa. Työ- sekä lomamatkoja (Tallinnan matkoja tähän ei ole edes laskettu, sielläkin tulee käytyä joskus).

Ja lähden taas kun rajat aukeaa tapaamaan perhettä ja ystäviä. Syksyltä siirretty matka toukokuulle, toivottavasti silloin jo voimme lähteä. Tarkoitus on myös muuttaa pois Suomesta ainakin osaksi aikaa lähivuosina. 

60v

Vierailija
39/40 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt on sellaista soosia tuo matkailu rajoitusten ja jatkuvasti muuttuvien pakollisten asiakirjojen takia, että oikea kysymys olisi: "Älykkyysosamäärä yli 45, uskallatteko enää matkustaa?"

Vierailija
40/40 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh heh... Kuule ap, harva viisikymppinen on jo huonokuntoinen tai avuton toimimaan yllättävissä tilanteissa.

Esimerkiksi minä olen perusterve yli viisikymppinen. Olen matkustellut alakouluikäisestä lähtien vuosittain useita krt ulkomaille. Puhun äidinkieleni ohella viittä muuta kieltä. Olen myös työssäni ulkomaantoimittajana matkustellut 30 vuoden aikana paljon, myös kriisialueilla.

Niin kauan kuin terveys sallii, matkustan. Vakuutukset kuntoon ja matkaan! Väitän, että minun matkani ovat varmasti paljon turvallisempia kuin monen nuoremman (ja kokemattomamman).

N53

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kahdeksan