Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten gluhhweiniä juodaan ja tarjoillaan Kylmänä, lämpimänä, jälkiruokana vai miten?

Vierailija
03.01.2021 |

Sain lahjaksi pari pulloa. Nyt pitäsi vielä tietää että miten sitä kuuluu nauttia. Toisaalta , sehän on ihan sama miten sitä "kuuluisi" juoda, jos itse tykkää.
Minä en nyt edes tiedä ,ett'ä onko se makeaa, vai hapanta, juodaanko se ruuan kans, vai jälkkäriviininä ym ym.
Onko paikalla joku saksalaisesta viininjuomisesta tietävä? Kiitos vastauksesta , ja jos tulee jotain tarjoiluehdotuksia niin kiitos niistäkin.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämpimänä glöginä.

Vierailija
2/6 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

KVG ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytät niin kuin glögiä. lämmitä ja nauti seurustelu- tai rentoutumis- tai herkkujuomana.

Vierailija
4/6 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehkuviini, Gluhwein eli glögi nautitaan yleensä lämpimänä. Menee mukavasti hetkeksi päähän kun tulee kylmästä ja mukillisen kiskaisee. Älä lämmitä niin että alkoholi haihtuu.

Vierailija
5/6 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Glögit ja muut kuumat juomat, kuten hehkuviini ja itse keitetyt mausteviinit, sopivat viileiden iltojen lämmikkeeksi vuoden ympäri. Jäähdytettynä glögi sopii myös ainesosaksi drinkkeihin, booleihin ja leivonnaisiin."

https://viinimaa.fi/artikkelit/kotibaari/glogit-ja-muut-kuumat-juomat

Vierailija
6/6 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten glögiä.  Suosittu lämmin juoma hiihtokeskuksissa.  Mutta ei niin makea kuin glögi.  Makuhan selviää maistamalla.