Miten gluhhweiniä juodaan ja tarjoillaan Kylmänä, lämpimänä, jälkiruokana vai miten?
Sain lahjaksi pari pulloa. Nyt pitäsi vielä tietää että miten sitä kuuluu nauttia. Toisaalta , sehän on ihan sama miten sitä "kuuluisi" juoda, jos itse tykkää.
Minä en nyt edes tiedä ,ett'ä onko se makeaa, vai hapanta, juodaanko se ruuan kans, vai jälkkäriviininä ym ym.
Onko paikalla joku saksalaisesta viininjuomisesta tietävä? Kiitos vastauksesta , ja jos tulee jotain tarjoiluehdotuksia niin kiitos niistäkin.
Kommentit (6)
käytät niin kuin glögiä. lämmitä ja nauti seurustelu- tai rentoutumis- tai herkkujuomana.
Hehkuviini, Gluhwein eli glögi nautitaan yleensä lämpimänä. Menee mukavasti hetkeksi päähän kun tulee kylmästä ja mukillisen kiskaisee. Älä lämmitä niin että alkoholi haihtuu.
"Glögit ja muut kuumat juomat, kuten hehkuviini ja itse keitetyt mausteviinit, sopivat viileiden iltojen lämmikkeeksi vuoden ympäri. Jäähdytettynä glögi sopii myös ainesosaksi drinkkeihin, booleihin ja leivonnaisiin."
https://viinimaa.fi/artikkelit/kotibaari/glogit-ja-muut-kuumat-juomat
Kuten glögiä. Suosittu lämmin juoma hiihtokeskuksissa. Mutta ei niin makea kuin glögi. Makuhan selviää maistamalla.
Lämpimänä glöginä.