Paljonko sinulla on ns käteistä hätävara rahaa kotona?
Minä pidän koko ajan 300€ hätärahaa jemmassa. Koskaan ei tiedä, jos vaikka pankkikortti ei toimi tms..
Kommentit (25)
Nyt taitaa olla kolmisensataa minullakin, kun olen myynyt jotain Torissa, ja ostajat maksaneet käteisellä. Yleensä on vähemmän, 50-100 euroa.
0€. Kahdessa eri pankissa rahaa, joten olisi epätodennäköistä että kummankaan tilin kortit ei toimisi.
Ei koskaan mitään paitsi epämääräinen läjä kolikoita.
50 000€ kassakaapissa. pankit voi kaatua milloin vaan ja sitten ei saa mistään rahaa.
Koko omaisuus aika lähellä ap:n hätävaraa.
Ei koskaan mitään. Joku kolikko saattaa löytyä käsilaukun pohjalta. En jaksa uskoa, että kaikki systeemit kaatuisivat niin pitkäksi aikaa, että en tulisi toimeen, ja jos kaatuvat, niin sitten on jo vähän isompi hätä ja sillä ap:n parillasadalla ei pitkälle pötkitä.
No eipä ole hätävaroja, käteistä 1,25 euroa ja tilillä 0,08 joten jippii. Ja tuo 1,25 pitäisi jotenkin sijoittaa tämän päivän safkaan. Toivon kovasti tältä vuodelta, että taloudellinen tilanne korjaantuisi ja olisi sitten sitä hätävaraa jonain päivänä. Olen kyllä erittäin valmis ja motivoitunut säästämiseen, kun vaan jäisi käteen jotain mistä säästää...Mutta en minä valita, tähänkin asti pärjätty.
Vierailija kirjoitti:
50 000€ kassakaapissa. pankit voi kaatua milloin vaan ja sitten ei saa mistään rahaa.
Ei nyt sentään milloin vain, ja jos kaatuvat, kaatuu myös koko raha eikä seteli ole kuin arvotonta paperia.
Eipä nyt kuitenkaan pelotella.
Normaaliaikoina ehä 50-100 € lompakossa, nyt vain jokunen kolikko.
Pari sataa, mutta nekin vain siksi että tuli joulukuussa myytyä torissa aika paljon tavaraa.
Enpä usko että niin pitkää katkoa tulisi, että kannattaisi makuuttaa rahaa hätävarakäteisenä. Kotona on kuitenkin aina kotivaraa moneksi päiväksi ja lääkkeetkin pyrin hakemaan niin, ettei purkit ole ihan vielä tyhjillään.
Matkoille (esim. junamatka sukulaisiin) lähtiessä sen sijaan nostan usein parikymppiä vararahaksi.
Vierailija kirjoitti:
Ei koskaan mitään paitsi epämääräinen läjä kolikoita.
Sama täällä. Kymmenkunta kiloa kolikoita peltisessä kahvipurkissa. Se on melkein täynnä, eli useampi satanen.
Alle 5e kolikoina. En harrasta käteistä.
Sama kuin ap, yleensä joku 300€. Tällä hetkellä vähän enemmän, ehkä 600€ käteistä kotona varmuudeksi.
Lisäksi kuiva-ainekaapissa ja pakastimessa aina jotain että pärjää helposti parikin viikkoa jos ei kauppaan pääsekään.
Tykkään varautua, rauhallisempi olo kun ei ole seuraavan päivän syömiset ja liikkumiset pelkän pankkikortin varassa.
Mulla on 2 eri pankkiryhmän kortit sitä varten lompakossa. Ei paljoa kaupassa lohduta jos kortti ei toimi mutta kotona (20km) on käteistä.
Miehellä on varalla muutama satanen käteistä. Luulen jopa tietäväni missä ne on.
0€. Ei vain ole varaa laittaa sivuun yhtään mitään kun rahat menee elämiseen.
Tällä hetkellä 0e mutta yleensä 50e