Lumet tien yli naapurin ojaan
Mitä etiketti tai säännöt sanovat siitä, että kolataan lumet omalta pihatieltä ajotien yli naapurin Ojan pohjalle?
Vai pitäisikö omat lumet kolata oman tontin tien reunuksen ojan pohjalle?
Tuntuu vaan turhalta työltä lähteä työntämään lunta sivuuntaisesti tien mukaisesti oman tontin ojan pohjalle.
Kommentit (33)
Ojaan ei pidä kasata?
Täälläpäin aurakuskitkin työntää lunta ojien pohjalle
Aura auto kippaa joka hvtin päivä lisää lunta autotielle ja lumet ei mahdu mihinkään haloo
Meillä taas jokku naapurusto katsoo meidän umipenkat pissauspaikaqksi koirauuvateilleen! HaLOOO koirapuistot sitä varten!! Ei mitään tapoja ihmisillä toisten pihoissaq käydään!
Koirnkusettajat pännii just omakotitalojen pihojen edustalle! Voisi alkaa sakottaa kun kuvaa tyypit. Pihan häirintää kotirauhan rikkomita omaisuuden turmelemista.
Vierailija kirjoitti:
Tontin oja taitaa kuulua kunnan alueelle.
Kuuluu, mutta kunnossapito tontin haltijalle.
Lumi ei haittaa. Pissittäjät joo.
Juhannuksena ongelma on jo ratkennut
Minä kysyin naapurilta luvan eikä nyt tarvitse vilkuilla ympärilleen kun kolaan lumet tien yli hänen puolelleen ojaan. Hänen puolellaan on melko hyvin tilaa kun taas minulla on kulku autotalliin sekä asuntoon ja muutenkin niukalti tilaa ajoradan ja tuija-aidan välissä. Olen toki kasannut omalle puolellenikin niin paljon kuin sain mahtumaan ja osan vienyt pitkälle puutarhaani.
Vierailija kirjoitti:
Ei ojaan kuulu mitään kasaa tehdä, vain siten kun auralla vetää tasaisen kerroksen pidemmälle matkalle... Sulamisvaiheessa siihen voi tulla tulppa ja vesi ei pääse ojaa pitkin pois. Pahimmassa tapauksessa seisova vesi pehmittää tiepohjan niin, että sortuu. Kyllä taloja rakentaessa sen verran pitäisi pihaa miettiä, että lumelle löytyy sopiva paikka tontilla...
Ei täällä ole tienvarren ojissa ikinä ollut näkyvästi vettä. Moreenipohjainen maa ja suurin osa vedestä taitaa mennä asfaltilta sadevesikaivoihin.
Tonttien rajoilla kulkevat ojat ovat kumman omistamat , eivät sinun.Lumiaura kasaa , myöskin kinoksia juurikin , niihin ojiin. Oikkusielusi näkee vaan mitä naapuri , tekee, tai ainakin luulet niin.VAIKKAKIN SE ON LUMIAURAN TEKOSIA !!!!!Lumi on nurmikkojen suoja , ei tuhoa sitä. Riidan saat aikaiseksi , vaikka itsesi kanssa.
Heh käy kääntämässä ne takasin 😀😀