Olen alkanut tahkoamaan itseäni järjettömästä velkasuosta,
pikavippejä, kulutusluottoja jne. Tiedättekö, miten tyydyttävää on seurata, miten velat sulaa hiljalleen pois? Kun yksi velka kuitattu, vapautuu taas satasia enemmän seuraavaan. Minulle suositeltiin velkojen laittamista ulosottoon, mutta päätin hoitaa ne pois. Vielä on matkaa, mutta olen oikealla suunnalla.
Kommentit (33)
Tsemppiä! Olet muuten ensimmäinen ihminen ikinä joka on tahkonnut itsensä ylös yhtään mistään. Yleensä nostetaan, kiivetään tai tehdään jotain muuta ylöspäin suuntautuvaa. Mutta kai se käy tahkoamallakin.
Toivottavasti hoidat samalla myös pääsi kuntoon, koska muuten sulla on kohta uutta velkaa ja vielä enemmän.
Hyvä sinä! Ja juuri noin; heti kun yksi laina on maksettu niin toista pystyykin sitten maksamaan hieman enemmän!
Tsemppiä! Itsekin käytän tuota velkojen vyöryttämistä päästäkseni eroon osamaksuveloistani. Hyvä me!
Vierailija kirjoitti:
Tsemppiä! Olet muuten ensimmäinen ihminen ikinä joka on tahkonnut itsensä ylös yhtään mistään. Yleensä nostetaan, kiivetään tai tehdään jotain muuta ylöspäin suuntautuvaa. Mutta kai se käy tahkoamallakin.
Kiitos, joo minä tahkoan tai mitä nyt teenkin 😄 ap
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti hoidat samalla myös pääsi kuntoon, koska muuten sulla on kohta uutta velkaa ja vielä enemmän.
Olen ns mennyt itseeni ja pohtinut syitä hallitsemattomalle kuluttamiselle. Lukenut kirjoja ja seurannut blogeja, joissa puhutaan järkevästä taloudenhallinnasta. Eilen katsoin uuden Minimalism dokumentin Netflixistä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Tsemppiä! Itsekin käytän tuota velkojen vyöryttämistä päästäkseni eroon osamaksuveloistani. Hyvä me!
Loistavaa! Todellakin hyvä me! Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ns mennyt itseeni ja pohtinut syitä hallitsemattomalle kuluttamiselle. Lukenut kirjoja ja seurannut blogeja, joissa puhutaan järkevästä taloudenhallinnasta. Eilen katsoin uuden Minimalism dokumentin Netflixistä. Ap
Netflixin kuukausimaksullakin lyhentäisit niitä velkojasi. Just sayin'...
Ap, kerrotko lisää. Olen samassa jamassa, mutta vasta tien alussa. Ihan käytännön apua olisin vailla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, mutta sen ilon olen harkitusti päättänyt itselleni jättää 😊 koen että siitä on henkisesti minulle apua tällä matkalla. Ap
Kuinka kauan olet tähän mennessä lainoja selvitellyt, tuliko velkojat vastaan? Mistä olet joutunut luopumaan, onko sinulla huollettavia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, mutta sen ilon olen harkitusti päättänyt itselleni jättää 😊 koen että siitä on henkisesti minulle apua tällä matkalla. Ap
Mistä kaikesta muusta sinulle on "henkisesti apua" ja paljonko ne maksavat yhteensä?
Pienin eka pois niin pääsee sen käsittelykuluista eroon, isoin laina viimeiseksi. Toki korkeakorkoisin kannattaa maksaa ajoissa pois jos ei ole liian suuri summa.
Vierailija kirjoitti:
Ap, kerrotko lisää. Olen samassa jamassa, mutta vasta tien alussa. Ihan käytännön apua olisin vailla.
Tutustu termiin velkojen vyörytys. Aloita korkeakorkoisimmasta velastasi ja pyri hoitamaan se ensin pois. Kun se on maksettu, kohdista siitä vapautuva raha seuraavaan velkaan. Pyri kokoamaan ns puskurirahasto yllättäviä menoja varten.
Ja tärkein: älä enää tee lisää velkaa. Leikkaa luottokortit. Älä osta enää osamaksulla mitään. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä kaikesta muusta sinulle on "henkisesti apua" ja paljonko ne maksavat yhteensä?
Eipä paljon muuta olekaan. En kuluta rahaa matkoihin, tupakkaan, ripsienpidennyksiin tai alkoholiin, jos sellaista vihjaat. Ihan tavallista elämää elän. Ap
Vierailija kirjoitti:
Kuinka kauan olet tähän mennessä lainoja selvitellyt, tuliko velkojat vastaan? Mistä olet joutunut luopumaan, onko sinulla huollettavia?
Noin vuoden ajan ja matka jatkuu. Minulla on tässä se hyvä puoli, että tienaan hyvin joten aika paljon olen saanut aikaan jo sillä, että lopetin turhan kuluttamisen. En käy enää mm kampaajalla, en osta kosmetiikkaa tai vaatteita. Entinen minäni saattoi laittaa satoja euroja kenkäpariin. Ap
Olen samalla tiellä, tänä vuonna aion saada suurimmaksi osaksi maksettua kaiken. Itse otin 2020 itselleni vapaaehtoisen luottokiellon mikä on helpottanut omaa elämää.
Vierailija kirjoitti:
Olen samalla tiellä, tänä vuonna aion saada suurimmaksi osaksi maksettua kaiken. Itse otin 2020 itselleni vapaaehtoisen luottokiellon mikä on helpottanut omaa elämää.
Hieno juttu! Ap
Tsemppiä!