Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen alkanut tahkoamaan itseäni järjettömästä velkasuosta,

Vierailija
03.01.2021 |

pikavippejä, kulutusluottoja jne. Tiedättekö, miten tyydyttävää on seurata, miten velat sulaa hiljalleen pois? Kun yksi velka kuitattu, vapautuu taas satasia enemmän seuraavaan. Minulle suositeltiin velkojen laittamista ulosottoon, mutta päätin hoitaa ne pois. Vielä on matkaa, mutta olen oikealla suunnalla.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä!

Vierailija
2/33 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä vaan maksamatta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä! Olet muuten ensimmäinen ihminen ikinä joka on tahkonnut itsensä ylös yhtään mistään. Yleensä nostetaan, kiivetään tai tehdään jotain muuta ylöspäin suuntautuvaa. Mutta kai se käy tahkoamallakin.

Vierailija
4/33 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti hoidat samalla myös pääsi kuntoon, koska muuten sulla on kohta uutta velkaa ja vielä enemmän.

Vierailija
5/33 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä sinä! Ja juuri noin; heti kun yksi laina on maksettu niin toista pystyykin sitten maksamaan hieman enemmän!

Vierailija
6/33 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä! Itsekin käytän tuota velkojen vyöryttämistä päästäkseni eroon osamaksuveloistani. Hyvä me!

Vierailija
7/33 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä! Olet muuten ensimmäinen ihminen ikinä joka on tahkonnut itsensä ylös yhtään mistään. Yleensä nostetaan, kiivetään tai tehdään jotain muuta ylöspäin suuntautuvaa. Mutta kai se käy tahkoamallakin.

Kiitos, joo minä tahkoan tai mitä nyt teenkin 😄 ap

Vierailija
8/33 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti hoidat samalla myös pääsi kuntoon, koska muuten sulla on kohta uutta velkaa ja vielä enemmän.

Olen ns mennyt itseeni ja pohtinut syitä hallitsemattomalle kuluttamiselle. Lukenut kirjoja ja seurannut blogeja, joissa puhutaan järkevästä taloudenhallinnasta. Eilen katsoin uuden Minimalism dokumentin Netflixistä. Ap

Vierailija
9/33 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä! Itsekin käytän tuota velkojen vyöryttämistä päästäkseni eroon osamaksuveloistani. Hyvä me!

Loistavaa! Todellakin hyvä me! Ap

Vierailija
10/33 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ns mennyt itseeni ja pohtinut syitä hallitsemattomalle kuluttamiselle. Lukenut kirjoja ja seurannut blogeja, joissa puhutaan järkevästä taloudenhallinnasta. Eilen katsoin uuden Minimalism dokumentin Netflixistä. Ap

Netflixin kuukausimaksullakin lyhentäisit niitä velkojasi. Just sayin'...

Vierailija
11/33 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kerrotko lisää. Olen samassa jamassa, mutta vasta tien alussa. Ihan käytännön apua olisin vailla.

Vierailija
12/33 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, mutta sen ilon olen harkitusti päättänyt itselleni jättää 😊 koen että siitä on henkisesti minulle apua tällä matkalla. Ap

Vierailija
13/33 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka kauan olet tähän mennessä lainoja selvitellyt, tuliko velkojat vastaan? Mistä olet joutunut luopumaan, onko sinulla huollettavia?

Vierailija
14/33 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, mutta sen ilon olen harkitusti päättänyt itselleni jättää 😊 koen että siitä on henkisesti minulle apua tällä matkalla. Ap

Mistä kaikesta muusta sinulle on "henkisesti apua" ja paljonko ne maksavat yhteensä?

Vierailija
15/33 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienin eka pois niin pääsee sen käsittelykuluista eroon, isoin laina viimeiseksi. Toki korkeakorkoisin kannattaa maksaa ajoissa pois jos ei ole liian suuri summa.

Vierailija
16/33 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, kerrotko lisää. Olen samassa jamassa, mutta vasta tien alussa. Ihan käytännön apua olisin vailla.

Tutustu termiin velkojen vyörytys. Aloita korkeakorkoisimmasta velastasi ja pyri hoitamaan se ensin pois. Kun se on maksettu, kohdista siitä vapautuva raha seuraavaan velkaan. Pyri kokoamaan ns puskurirahasto yllättäviä menoja varten.

Ja tärkein: älä enää tee lisää velkaa. Leikkaa luottokortit. Älä osta enää osamaksulla mitään. Ap

Vierailija
17/33 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä kaikesta muusta sinulle on "henkisesti apua" ja paljonko ne maksavat yhteensä?

Eipä paljon muuta olekaan. En kuluta rahaa matkoihin, tupakkaan, ripsienpidennyksiin tai alkoholiin, jos sellaista vihjaat. Ihan tavallista elämää elän. Ap

Vierailija
18/33 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka kauan olet tähän mennessä lainoja selvitellyt, tuliko velkojat vastaan? Mistä olet joutunut luopumaan, onko sinulla huollettavia?

Noin vuoden ajan ja matka jatkuu. Minulla on tässä se hyvä puoli, että tienaan hyvin joten aika paljon olen saanut aikaan jo sillä, että lopetin turhan kuluttamisen. En käy enää mm kampaajalla, en osta kosmetiikkaa tai vaatteita. Entinen minäni saattoi laittaa satoja euroja kenkäpariin. Ap

Vierailija
19/33 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samalla tiellä, tänä vuonna aion saada suurimmaksi osaksi maksettua kaiken. Itse otin 2020 itselleni vapaaehtoisen luottokiellon mikä on helpottanut omaa elämää.

Vierailija
20/33 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen samalla tiellä, tänä vuonna aion saada suurimmaksi osaksi maksettua kaiken. Itse otin 2020 itselleni vapaaehtoisen luottokiellon mikä on helpottanut omaa elämää.

Hieno juttu! Ap