Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

60-,70- ja 80-luvun elokuvia suoratoistopalveluissa?

Vierailija
02.01.2021 |

Minulla on käytössä Neflix, Amazon Prime ja HBO Nordic, joista olen pitkään yrittänyt löytää 60-, 70- ja 80-luvun elokuvia. Kaikilla keksimilläni hakusanoilla löytyvät ne samat bondit, kung fu -elokuvat ja kadonneenaarteenmetsästäjät, jotka on nähty jo uusina. Elokuvia noilta ajoilta on olemassa, koska olen vahingossa törmännyt moneen, mutta etsimällä ei löydy. Luulisi, että esimerkiksi hakusana "1975" toisi eteen valikoiman siltä vuodelta, mutta ei. Kokonaisuudessaan tarjonta on niin massiivinen, että yksi kerrallaan ei voi ryhtyä perkaamaan.

Noiden aikojen elokuvat kiinnostavat niiden ajankuvan vuoksi. Tarkoitan nimenomaan tuolloin tehtyjä elokuvia, en jälkeenpäin tuohon aikaan sijoitettuja elokuvia. Aikamatkoja on ihana tehdä lapsuuden ja nuoruuden maisemiin. Aihekin saa olla melkein mikä tahansa paitsi avaruusseikkailu; viimeksi olen löytänyt 70-luvun kanadalaisen slasher-filmin ja saman ajan australialaisen ö-luokan dekkarin. Katselen enemmän vaatteita, autoja ja sisustuksia kuin itse juonta, joten laatu ei ole tärkeintä. :)

Onko teillä etsintävinkkejä tai jopa elokuvia suositeltavananne?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Citizen X oli Netflixillä pari vuotta sitten. Sutherland siinä ainakin oli.

Vierailija
2/5 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Citizen X oli Netflixillä pari vuotta sitten. Sutherland siinä ainakin oli.

Näkyy olevan vuodelta 1995, mutta ei se niin tarkkaa ole; se näkyy saaneen oikein hyviä arvosteluja, joten se pääsee illan ohjelmistoon. Vanhemmasta Sutherlandista pidän valtavasti. Yllätyin kyllä siitä, että Chikatilo on tuomittu jo vuonna -92. Onko siitäkin jo niin kauan?

Kiitos suosituksesta. Näinkin näitä löytää. :)

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostanpa tämän kysymyksen näkyviin, kun on vasta alkuilta ja eri yleisö.

Ap

Vierailija
4/5 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Coming to America (Prinssille morsian) on minusta mainio elokuva ja mielenkiintoista kuvaa myös 80-luvun New Yorkista. Netflixissä. Siellä on myös An officer and a gentleman (Upseeri ja herrasmies) v. 82 ja Top Gun v. 86.

Vierailija
5/5 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Coming to America (Prinssille morsian) on minusta mainio elokuva ja mielenkiintoista kuvaa myös 80-luvun New Yorkista. Netflixissä. Siellä on myös An officer and a gentleman (Upseeri ja herrasmies) v. 82 ja Top Gun v. 86.

Kiitos kommentista. :)

Nämä kaksi jälkimmäistä tulevat joka paikasta esiin, kun etsii "vanhoja" elokuvia. Luulisi, että tuhansien elokuvien tarjonnassa olisi tilaa muillekin kuin aikansa hiteille. Löysin vahingossa pari 70-80-lukujen vaihteen elokuvaa, joissa oli pääosassa inhoamani Jamie Lee Curtis, joka kuitenkin ihan alkupään rooleissaan (ennen kuin kuvitteli olevansa komedianäyttelijä) oli tosi hyvä. Harmi vain, että elokuvat ovat niitä vähäpätöisiä, jotka ovat unohtuneet ja löytyvät vain vahingossa.

Ap