Mitä tarkoittaa sanonta ok boomer
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanonnan käyttäjä on imbesilli.
Ok Boomer
Sincc
Olen luullut, että kuulut suuriin ikäkuokkiin.
Sanonta ei lisäksi tarkoita mitään vanhaa ihmistä, vaan asenteiltaan vanhaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok, suuret ikäluokat.
On taas englannista lainattu, kun ei nämä nykynuoret keksi mitään omaa.
Minä sen keksin.
Sincc
olet wäärässä
Maailma seuraa minua. Minä en maailmaa.
Uskokaa jo. Olen tämän maailman kuningas.
Ja minä olen apina.
Sincc
Meillä onpi melkoinen maalima siis.
Muutes nuoret eivät tarkota samaa ikäryhmää boomereilla kun me vanhemmat.
Joskus voi nuoren tietämättömyyskin tai suppeakatseisuus saada toisen nuoren nimettelemään häntä boomeriksi. Kyseessä saattaa olla vähä päälle 20 v.
Tulkkaisisin ton että ok, kääkkä, et oo kärryillä kuitenkaa. Ikää sulla voi olla nuoresta vanhaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä, että sen käyttäjältä loppuivat juuri joko sanat tai argumentit, mahdollisesti molemmat.
Ok, boomer.
Esittelitkin tässä yhden sanonnan alalajeista: sanonnan käyttäjä menee hämilleen sen vuoksi, ettei ymmärrä kuulemaansa tai ei osaa vastata siihen, eikä sitten tietenkään saa sanaa suustaan. Siinä tilanteessa voi vain yrittää pelastaa kasvonsa, ja tällä sitä yritetään, vaikkei onnistuta.
Kaikkein ressukoimmat uskovat olevansa hauskoja, kun jäävät jankuttamaan tuota sanontaa, kun siitä yritetään keskustella. Hyvin nopeasti tuo jankuttaminen alkaa herättää myötähäpeää myös jankkaajan omissa kavereissa, mutta kollektiivisesti häpeä voidaan höröttää piiloon ja olla sitten unohtavinaan. Tähänkin aivan väistämättä tulee sama ilmaus kommentiksi, koska aina löytyy jonosta vielä yksinkertaisempi tyyppi, joka vain ei osaa lopettaa ajoissa, vai mitä?
Se tarkoittaa käytännössä tätä: " Maailmankuvamme ja arvomme ovat niin erilaiset, että tätä keskustelua on turha jatkaa"
Tosin milleniaaleissakin saattaa olla asenteiltaan luutuneimpien änkyräboomereiden veroisia henkisiä kyklooppeja ja taas boomereissa osa on hyvinkin nuorekkaita ja avarakatseisia. Tapauskohtaista, mutta keskiarvojen perusteella meitä/heitä kai yleensä luokitellaan.
Sitä käytetään silloin kun nuoren kommentoijan lyhyestä elämänkokemuksesta ei löydy enää järkevää argumentaatiota.
Sitä, että "pää kiinni valkoinen vanhempi heteromies, sinulla on väistämisvelvollisuus etuoikeutesi takia ja koska et ole WOKE".
Vierailija kirjoitti:
Suomeksi kielitoimisto suosittaa sanomaan:
Kyllä, suurten ikäluokkien edustaja.
Ok, boomer.
Vierailija kirjoitti:
Tämänkin typeryyden toi Suomeen Nyt-liite.
Valtamedian toimittajista lienee 80% intersektionaaliuskontoa viljeleviä vasemmistolaisia, jotka tätä feministien uuskieltä ovat tunkeneet suomalaisten tajuntaan jo jonkin aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä, että sen käyttäjältä loppuivat juuri joko sanat tai argumentit, mahdollisesti molemmat.
Ok, boomer.
Esittelitkin tässä yhden sanonnan alalajeista: sanonnan käyttäjä menee hämilleen sen vuoksi, ettei ymmärrä kuulemaansa tai ei osaa vastata siihen, eikä sitten tietenkään saa sanaa suustaan. Siinä tilanteessa voi vain yrittää pelastaa kasvonsa, ja tällä sitä yritetään, vaikkei onnistuta.
Kaikkein ressukoimmat uskovat olevansa hauskoja, kun jäävät jankuttamaan tuota sanontaa, kun siitä yritetään keskustella. Hyvin nopeasti tuo jankuttaminen alkaa herättää myötähäpeää myös jankkaajan omissa kavereissa, mutta kollektiivisesti häpeä voidaan höröttää piiloon ja olla sitten unohtavinaan. Tähänkin aivan väistämättä tulee sama ilmaus kommentiksi, koska aina löytyy jonosta vielä yksinkertaisempi tyyppi, joka vain ei osaa lopettaa ajoissa, vai mitä?
Ok, boomer.
Vierailija kirjoitti:
Joskus voi nuoren tietämättömyyskin tai suppeakatseisuus saada toisen nuoren nimettelemään häntä boomeriksi. Kyseessä saattaa olla vähä päälle 20 v.
Tulkkaisisin ton että ok, kääkkä, et oo kärryillä kuitenkaa. Ikää sulla voi olla nuoresta vanhaan.
Niin, nykyään "et ole kärryillä" jos et ole WOKE. Mutta oikeasti jos olet WOKE niin olet totaali-idiootti lammas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valtamedian toimittajista lienee 80% intersektionaaliuskontoa viljeleviä vasemmistolaisia, jotka tätä feministien uuskieltä ovat tunkeneet suomalaisten tajuntaan jo jonkin aikaa.
Ok, boomer.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulkkaisisin ton että ok, kääkkä, et oo kärryillä kuitenkaa. Ikää sulla voi olla nuoresta vanhaan.Niin, nykyään "et ole kärryillä" jos et ole WOKE. Mutta oikeasti jos olet WOKE niin olet totaali-idiootti lammas.
Ok, boomer.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulkkaisisin ton että ok, kääkkä, et oo kärryillä kuitenkaa. Ikää sulla voi olla nuoresta vanhaan.Niin, nykyään "et ole kärryillä" jos et ole WOKE. Mutta oikeasti jos olet WOKE niin olet totaali-idiootti lammas.
Ok, boomer.
Ok, idiootti.
Vierailija kirjoitti:
lol, epäironisesti ok, boomer
Nyt-liite ei ole ollut relevantti 90-luvun jälkeen, koita vähän päivittää niitä käsityksiä. Mutta se kai sitten tekee klikkijournalismin hengessä halpaa kontettia raportoimalla sosiaalisen median trendeistä ja tapahtumista ihmisille, joita jostain syystä kiinnostaa vaikkeivät itse ole somessa? Sieltä nää jutut on peräisin ja sieltä myös suoraan tulevat Suomeen, ja pitää olla ihan häkellyttävän irrallaan tästä ajasta, että Nyt-liite on se väylä jonka kautta ne kohtaa. Niinkun on oltava ihan häkellyttävän irrallaan tästä ajasta, että seuraa Nyt-liitettä.
Suomeksi kielitoimisto suosittaa sanomaan:
Kyllä, suurten ikäluokkien edustaja.