Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vuoden 2021 laihdutuskeskustelu

Tavoite65
02.01.2021 |

Heips! Ajattelin, että vois pistää tälläsen ketjun pystyyn, varmaan moni on aloittanut (ehkä taas) laihduttamisen 1.1.?
Tsempataan toisiamme, kerrotaan omia kuulumisia, vinkkejä jne. Toivoisin, ettei kovasti arvostella toisten tapaa toteuttaa, jos ei pyydä apua ja neuvoja asiaan. Eli hyvässä hengessä!

Käyttäkää vaikka jotain nimimerkkiä, jos aoitte kommentoida usein, ja laittakaa keskustelu suosikkeihinne :)

Esittelen samalla vähän itseäni. Olen 33v, ja tavallaan ekaa kertaa laihduttamassa. Olen aiemmin ollut normaalipainoinen, mutta sairaus toi mukanaan ylipainoa, kun keskityin paranemaan/sietämään tilannetta ja söin mitä sattui, ja en pystynyt liikkumaan.

Sain viime vuonna pois 10kg. Joulukiloja tuli 1,5kg. Tavoitteena vielä -24kg. Toivottavasti tämän vuoden aikana.

Aloittelen itse ketoosilla, ja jatkan viime vuonna löytynyttä innostusta liikuntaan. Tykkään tehdä pitkiä kävelylenkkejä (noin 5-6km), välillä hölkkään hieman. Myös kotijumpat ja kuntopyörä on mukana, ja miehellä on jonkinlainen kotikuntosali, jossa pääsen kokeilemaan sitä.

Aloitin siis 1.1. ja tänään jo -1kg eli nesteet lähtevät liikkeelle, jes!

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostelen ja toivon, että muitakin laihduttajia löytää perille :)

Kolmas päivä menossa, tänään aamulla oli jo -1,6kg, eli nesteet ovat lähteneet hyvin liikkeelle. Kaksi pitkää kävelylenkkiä on tehtynä, tänään on vähän lepopäivä viimeisen lomapäivän kunniaksi. Ruokailussa olen pysynyt ruodussa ja ketoosi alkaa lähestyä. Motivaatio korkealla!

Vierailija
2/21 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä ketjuja varmaan joka vuosi ollut, mutta käy niin kuin noissa tipaton tammikuu -ketjuissa. Porukkaa änkeä länkyttämään kuinka itse ei tuollaista tarvi ja kaiken teette väärin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä ketjuja varmaan joka vuosi ollut, mutta käy niin kuin noissa tipaton tammikuu -ketjuissa. Porukkaa änkeä länkyttämään kuinka itse ei tuollaista tarvi ja kaiken teette väärin.

Ja sinä sitten heti aloitit sen länkyttämisen.

Vierailija
4/21 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, sitä mä epäilen itsekin, mutta ainakin itse osaan aika hyvin suodattaa ne sieltä tsemppiviesteistä. Olisi kiva jakaa projektia muiden kanssa, en halua omalla naamalla esim fb tai insta, mieluummin anonyymisti.

Mutta, päivä 3 alkaa olla ohitse ja kohti unia. Huomenna jatkuu taas työt, mikä osaltaan jännittää, lähinnä miten jaksan kun vielä en ole kunnon ketoosissa ja nälkä on paikoitellen kova.

Vierailija
5/21 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin jatkan viime vuonna aloitettua projektia, ja olisi ihan kiva saada vertaistukea, mutta kokemus on opettanut ettei kannata edes yrittää.

Vierailija
6/21 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh! Liikunta ei ole laihdutuskeino.

Vierailija
7/21 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M.O.T.

5

Vierailija
8/21 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voisin tulla mukaan, mulla on iso urakka edessä ja 41kg matkaa mun tavoitepainoon (57kg). Mä lihoin todella nopeasti 45kg kun sairastuin ahmimishäiriöön neuroleptilääkityksen myötä (paino korkeimmillaan 102kg). Oon nyt jo pari vuotta pysynyt suunnilleen samassa painossa ja ahmiminen on nyt kurissa. 4kg olen saanut pudotettua mun korkeimmasta painosta ja vielä olisi 41kg jäljellä, tuskin pääsen siis tämän vuoden aikana kaikista kiloista eroon enkä siihen pyrikään. Normaalipainon ylärajalle (68kg) mulla on matkaa 30kg ja tavoitteena on päästä ainakin lähelle tuota lukemaa tämän vuoden aikana. Tänään aamupaino 98,2kg ja tuun ainakin viikottain raportoimaan mun edistymistä.

Jewel

Vierailija
9/21 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin? En liiku kalorinkulutuksen vuoksi. Liikun siksi, että se saa hyvän olon, muokkaa kroppaa, edesauttaa terveyttä ja lisäksi liikkuminen motivoi minua syömään terveellisesti,jolloin pysyn paremmin myös terveellisen ruuan parissa, eli laihdun nopeammin.

Tavoite65

Vierailija
10/21 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap taas täällä. Päivä 5 alkaa olla ohitse pikkuhiljaa. Tänään kokonaispudotus oli 2,1kg, eli ihan kivasti putoaa. Huomenna onneksi vapaapäivä, eli vähän höllätään + liikuntaa enemmän :) päivät vierii aika nopeasti, ilman suurempia mielitekoja ollaan toistaiseksi menty. Kohta ensimmäinen viikko jo pulkassa! Eka ja toka viikko on varmaankin ne pahimmat..

Vierailija
11/21 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä voisin tulla mukaan, mulla on iso urakka edessä ja 41kg matkaa mun tavoitepainoon (57kg). Mä lihoin todella nopeasti 45kg kun sairastuin ahmimishäiriöön neuroleptilääkityksen myötä (paino korkeimmillaan 102kg). Oon nyt jo pari vuotta pysynyt suunnilleen samassa painossa ja ahmiminen on nyt kurissa. 4kg olen saanut pudotettua mun korkeimmasta painosta ja vielä olisi 41kg jäljellä, tuskin pääsen siis tämän vuoden aikana kaikista kiloista eroon enkä siihen pyrikään. Normaalipainon ylärajalle (68kg) mulla on matkaa 30kg ja tavoitteena on päästä ainakin lähelle tuota lukemaa tämän vuoden aikana. Tänään aamupaino 98,2kg ja tuun ainakin viikottain raportoimaan mun edistymistä.

Jewel

Kiva, että oot mukana! Ja päässyt jo hyvään alkuun myös :) vuodelle tuo -30kg on ihan kohtalainen tavoite, jos jaksaa painaa kovaa tahtia koko vuoden. Mulle kesä ja lomat on vaikeita. Syömiset siirtyy aina lomamoodiin ja haluaisin syödä koko ajan ulkona / herkkuja / herkkuruokia. Ja liikunta jää vähemmälle. Viime vuonna kesän tavoite (olin 3kk kotona) oli, että pysyin samassa painossa.

Se hidastaa kuitenkin koko vuoden saldoa jos koko kesän humputtelee.

Vierailija
12/21 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut hyvästä startista.

Vierailija
13/21 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoinkin pääsee provoilemaan 😅😅😅

Vierailija
14/21 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla viime vuonna - 10 kg ja ehkä joku 3 kg vois lähteä vielä. Tosin vaakaa tärkeämpi olisi mittanauha, mahassa on liikaa ja se saisi lähteä... Treenaan kotona painoilla ja kuminauhoilla, ja aloittelen pätkäpaastoa. Tsemppiä kaikille :).

Vierailija
15/21 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tavoitteena laihtua 5 kg, lähtöpaino 62 kg. Ruokavalio on kunnossa, jatkan hyväksi havaitsemallani pätkäpaastolla mutta yritän vähentää viinin lipitystä.

Liikuntaa ihan vaan omaksi iloksi eli puolen tunnin kävelylenkki muutaman kerran viikossa sekä lihaskuntotreeniä yläkropalle.

Vierailija
16/21 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän vuoden alun kunniaksi jatkaa hyvin mennyttä laihduttamista. Tavoitteena vielä viitisen kiloa. Viime vuoden aikana pudotin 22 kg (94->72), hitaasti mutta varmasti. Joulukuussa tuli kilon verran takapakkia, ei paha, mutta tuntuu vaikealta taas itsensä motivointi. Olen pätkäpaastolla, mutta en rajoita muuten syömisiä minkään osalta.

Josko kesään mennessä olisi viimeiset 5 kg myös poissa, silloin olisi BMI 22 ja se saa riittää.

Olkoot nimimerkki vaikkapa Pinkki

Vierailija
17/21 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikko takana ja kehonkoostumusmittarin mukaan lähtenyt 800g rasvaa eli 2 voipaketillista. Ihan ok tulos. Paino pudonnut tasan kilolla ja lihasmassa sama, eli 200g jotain ylimääräistä nestettä oli ilmeisesti vähemmän myös.

Vierailija
18/21 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

1.1. aloitin vanhoilla ohjeilla ja nyt aamun tulos -8cm vyötäröltä ja painoa -2.7kg. Jäljellä 17.2kg

Vierailija
19/21 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mites muilla sujuu?

Aloitin 1.1. kun kiloja oli 72 (pituus 170). Tänään punnitsin tasan 70 kg. Olen tyytyväinen! Ainakin 5kg on tavoitteena pudottaa kesään mennessä ja ihannepainoni omasta mielestäni olisi 65 (eli 7 kg pudotus). Motivaatio on pysynyt hyvänä, jopa parantunut, kun olen huomannut jo parannusta yleisessä voinnissa. Jumppaan kotona ja ajan kuntopyörällä 3 krt viikossa, käyn kerran viikossa jumppatunnilla sekä kävelen pitkiä lenkkejä ulkona. Hölkkääminen olisi tarkoitus aloittaa keväällä.

Tsemppiä kaikille! 💪🏻

Vierailija
20/21 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mites muilla sujuu?

Aloitin 1.1. kun kiloja oli 72 (pituus 170). Tänään punnitsin tasan 70 kg. Olen tyytyväinen! Ainakin 5kg on tavoitteena pudottaa kesään mennessä ja ihannepainoni omasta mielestäni olisi 65 (eli 7 kg pudotus). Motivaatio on pysynyt hyvänä, jopa parantunut, kun olen huomannut jo parannusta yleisessä voinnissa. Jumppaan kotona ja ajan kuntopyörällä 3 krt viikossa, käyn kerran viikossa jumppatunnilla sekä kävelen pitkiä lenkkejä ulkona. Hölkkääminen olisi tarkoitus aloittaa keväällä.

Tsemppiä kaikille! 💪🏻

Lisään vielä tähän, että olen toki myös muuttanut syömisiä, karsinut kaikki ns. herkut pois toistaiseksi. Mutta mitään erityistä dieettiä en noudata vaan syön kaikkea monipuolisesti, vähemmän vaan kuin ennen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yksi