Mitä tehdä kun puoliso on masentunut ja pettynyt elämäänsä?
On pettynyt työhönsä. Vaativa työ eikä tukea mistään suunnasta. Psykologille ei suostu.
On pettynyt aikaansaannoksiinsa elämänsä aikana.
On pettynyt myös avioliittoon kun sekään ei ole mennyt kuin elokuvissa. Eniten riitoja on tullut makuukamariaktiviteeteista ja siitä, ettei hän saa ikinä tarpeitaan tyydytettyä. Minun on puolestaan vaikeaa innostua kun minulla on vain välinearvo eikä hän ajattele minua tunteva ihmisenä silloin kun omat tarpeet jyräävät päälle.
Tätä samaa synkistelyä valitusta on nyt ollut jo yli vuoden. Olen jo tarjoutunut eroamaan, ettei hänen tarvisi tuntea tunnontuskia paremmin sopivan seuralaisen löytämiseksi.
Ikävä juttu hänen kannaltaan on siinä, että minä tuen konkreettisesti häntä työssään jopa niin paljon että hoidan vaivihkaa sivussa osan töistä hänen kuormansa keventämiseksi.
Kommentit (22)
Ap vaikuttaa vähintään yhtä kipeältä kuin miehensäkin. Manipulatiiviselta, yrittää tehdä itsensä tarpeelliseksi passaamalla miestä.
Ja kumma, että miehessä näkee vikoja mutta itsessään ei, se on jo hälytysmerkki.
Vasta 39 vuotta takana ja en vaihtaisi, jokaisessa ihmisessä on omat hyvät ja huonot puolensa. Olemme hiotuneet yhteen.