Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vuokran maksu tänään mutta asumistuki tulee vasta maanantaina?!

Vierailija
02.01.2021 |

Mitä tässä tilanteessa tehdä? Vuokranmaksu pv olis tänään

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksat huomenna. Ei se maksu tänään kuitenkaan perille mene, jos eri pankista maksat.

Vierailija
2/26 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotella maanantaita ja maksaa sitten. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi tehdä mitään. Saat häädön.

Vierailija
4/26 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksat naama tai a. Viikonloppuna ei ole pankkipäivää

Vierailija
5/26 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ois kannattanu jo sopimusta tehdessä puhua hyvästä maksupäivästä. Itekki kerroin vuokranantajalle et häne päättämä päivämäärä ei mulle käy ja vuokra tulis aina myöhässä. Muutti sen sitte mun palkkapäivälle ja aina on saanu vuokran ajallaan.

Vierailija
6/26 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka vuokran maksaisi viikon myöhässä, ei siitä mitään sanktiota tule. Viikonloppuja ei huomioida näissä muutenkaan.

Vierailija
7/26 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonlopulle tai pyhäpäivälle ajoittuvan eräpäivän pankkipäivä on seuraava arkipäivä. Eli tapauksessasi oikea eräpäivä on maanantai. Maksat silloin. Kaikki on kunnossa.

Vierailija
8/26 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksa luonnossa

Vierailija
9/26 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Havahduit siihen ettei sulla ole rahaa maksaa vuokraa vasta vuokranmaksupäivänä?

Sovi vuokranantajan kanssa että maksat vuokran maanantaina. Jatkossa jos eteen tulee samanlainen tilanne, sovit asiasta ajoissa.

Vierailija
10/26 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole tänään, koska on lauantai. Maksat sen heti maanantaiaamuna niin asia ok.

Miten ihmiset voivat olla näin tietämättömiä???????

Vierailija
11/26 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka vuokran maksaisi viikon myöhässä, ei siitä mitään sanktiota tule. Viikonloppuja ei huomioida näissä muutenkaan.

Laskut pitää maksaa eräpäivänä.

Vierailija
12/26 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ois kannattanu jo sopimusta tehdessä puhua hyvästä maksupäivästä. Itekki kerroin vuokranantajalle et häne päättämä päivämäärä ei mulle käy ja vuokra tulis aina myöhässä. Muutti sen sitte mun palkkapäivälle ja aina on saanu vuokran ajallaan.

Itse en ottaisi tuollaista vuokralaista jos noin huonosti hoitaa taloutensa ettei edes edelliskuukauden palkasta osaa säästää vuokraa.

Vierailija
13/26 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No alat tietysti pakkaamaan kamojasi, se on lähtö edessä maanantaina. Kadut kutsuvat!

Vierailija
14/26 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksat huomenna. Ei se maksu tänään kuitenkaan perille mene, jos eri pankista maksat.

Itse asiassa useammasta pankista siirtyy nykyään rahat toisen pankin tilille samantien.

Vierailija
15/26 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vuokranantajasta. Jos on vittunaama niin maksat vaan säännöllisesti vähän myöhässä.

Vierailija
16/26 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

'"Jos se päivä, jona tämän lain mukainen toimenpide on suoritettava, on arkilauantai, pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä taikka joulu- tai juhannusaatto, toimenpiteen saa suorittaa ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen."

https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1995/19950481

Eli maanantaina maksaminen ei ole liian myöhäistä. 

Vierailija
17/26 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa useammasta pankista siirtyy nykyään rahat toisen pankin tilille samantien.

Niin eli kantsiiko maksaa nyt työttömyysrahasta tänään kun ois rahaa tilillä sen verran vai maksanko vasta maanantaina ku t ulee asumistuki?

Vierailija
18/26 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No alat tietysti pakkaamaan kamojasi, se on lähtö edessä maanantaina. Kadut kutsuvat!

Eikä kutsu, älä provoile. Ei tässä ole mitään hälyyttävää edes tapahtunut.

Vierailija
19/26 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mene noin. Jos mun pomo maksaa palkan (maksaa itse, pieni firma) perjantaina klo 14, raha on tilillä vasta seuraavana maanantaina. Jos hän maksaa sen maanantaina klo 10, iltapäivällä näkyy tilillä. Eri pankki on. 

Mutta mikä tahansa lasku, jos eräpäivä sattuu juhlapäivälle, viikonlopulle tai arkipyhälle, se siirtyy lainkin mukaan seuraavalle arkipäivälle. 

Vierailija
20/26 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin eli kantsiiko maksaa nyt työttömyysrahasta tänään kun ois rahaa tilillä sen verran vai maksanko vasta maanantaina ku t ulee asumistuki?

Se on ihan up to you. Viikonloppuna rahat ei siirry eri pankkiryhmien kesken eli maksu näkyy tililläsi viikonlopun ajan maksuvarauksena, mutta siirtyy vasta maanantaina maksunsaajan tilille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yksi