Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tulin kertomaan: kuivaava pesukone on paras apu pyykinpesuun minun mielestä

Vierailija
09.06.2014 |

Perustelen valintani myös.

Täällä kyselin aiemmin, että kumpi ostos kannattaa: pesutorni vai kuivaava pykinpesukone?

Moni netissä puolustaa vain pesutornia ja huomasin, että moni , joka jakaa kokemuksensa kuivaavasta pesukoneesta, puhuvat halvasta, kuivaavasta koneesta.

En tiedä voiko ne sitten olla niin paljon heikompia laadultaan kuin 400-500e kalliimpi "sisarensa".

Mainitsevat kuinka paljon kuivaava kone kuumia päältä, mutta ainakaan omani ei kuumia, korkeintaan hetkeksi lämpiää päältä ja jäähtyy todella nopeasti. 

Kuivaavan koneen hyvät puolet:

- On TODELLA huippuhiljainen (hiiliharjaton moottori), joten käytän sitä ajastuksella öisin eli pyykki on aamulla kuivaa ja puhdasta.

- Kumoan sen, että pyykit olisi rypyssä. Eivät ole! Uskon, että he , joiden pyykille niin on käynyt, ovat täyttäneet konetta liikaa ja koittaneet kuivata liikaa kerralla(oma koneeni pesee 8kg ja kuivaa 5kg)

-Kone tunnistaa pyykin painon, joten sopiva täyttö on helppoa.

-Kuivaava kone ei kuumita pesutilaa/kodinhoitotilaa! Ei epämiellyttävää puhinaa ja hurinaa eikä kuumuutta!

-Voi pestä koko koneellisen ja ottaa välissä pois pyykkiä, jota ei halua kuivatettavan syystä tai toisesta. 

-monilapsisen perheen äitinä tykkään erityisesti siitä, että kone hoitaa kaiken eli voin lähteä asioille tai ajastaa koneen tekemään valmista siksi kun tulen töistä sillä kenenkään ei tarvitse olla siirtämässä pyykkiä kuivausrumpuun pesun jälkeen. 

-omassa koneessani on kuivapesu, joten saan myös ellaiset tekstiilit kuin mokka/nahka/villa jne. puhtaaksi ilman vettä

-Kuivausaika ei ole kuivausrumpua pidempi, kuten moni antaa keskusteluissa ymmärtää (kuivaurummun omistajat)

-Ei tarvitse putsata pölyävää nukkasihtiä jatkuvasti vaan kone puhdistaa itse itsensä automaattisella ohjelmalla, jota suositellaan käytettäväksi n.40 kuivauskerran välein

- Tämä kokoonpano on huomattavasti esteettisempi ja sopii pieniinkin tiloihin sekä ikkunattomiin tiloihin

- ei tarvitse tyhjentää vesisäiliötä kuten kuivausrummusta usein pitää

- pesukoneena kone on todella tilava eli lakanapyykki hoituu parilla koneellisella (7 sängyn petivaatteet).

Olen todella positiivisesti yllättynyt, vaikka monien netistä lukemieni juttujen vuoksi meinasin viime hetkellä epävarmuuden tunteen takia valita toisin. Jopa koninkoneliikkeen myyjä meinasi (halvemmasta versiosta) ettei tämä ole hyvä vaihtoehto kun perheemme on näin iso, mutta onneksi pidin pääni!

Minulla on ollut myös pesutorni, joten tiedän mihin vertaan nykyistä konetta.

Yhtään ei ole nopeampaa se, että voisin laittaa uuden koneellisen pyörimään nopeammin kun eri kone kuivaisi sillä aikaa edellisen pyykin sillä joutuisin tuolloinkin olemaan itse se, joka pyykkiä siirtelee kun nyt voin hyödyntää ajan, jolloin en muuten kerkiäisi pyykkiä huoltaa.

Koneella menee tavallisen koneellisen (tavanomainen päivittäinen pyykinpesu) pesuun ja kuivaukseen 1,5-2 tuntia. On toki nopempiakin ohjelmia ja pidempiä, mutta tuo on keskiverto.

Pesen yleensä 2 koneellista pyykkiä päivässä eli vaaleaa koneellisen ja kirjopesua koneellisen. Toinen hoituu aamuksi ja toinen on valmis kun tulen asioilta. Jos olen kotona niin kuivat puhtaat pyykit ovat kaapissa jo kymmeneltä aamulla (2koneellista), vaikka ottaisin kuinka laiskasti. :))

Jos keskittyisin pyykkiin intensiivisemmin niin valmita olisi jo ennen yhdeksää.

En ole reiluun viikkoon keksinyt vielä yhtään pahaa sanottavaa tuotteesta.

Halusin kertoa tämän siksi, koska niin paljon monelle kysyjälle vastataan netissä kuivaavasta koneesta jotenkin negatiivisesti ja usein vastaajat omistaa pesutornin ja toiset vastaajat ehkäpä paljon vanhemman kuivaavan koneen, sillä näissäkin on varmasti edistystä tapahtunut.

Niitä ominaisuuksia en nyt hehkuta, jotka löytyy erillisistäkin laitteista jos haluaa eikä ole kiinni siitä kumman ratkaisun valitsee(kuplapesu, digitaalinen pesun ja kuivausajan näyttö, lapsilukko, äänetön tila ja paljon muuta).

Siksi hehkutan tänne, koska täältä kyselin neuvoa itse ja täällä on perheellisiä ja kiireisiäkin ihmisiä paljon.

Lakanapyykkiä en ole kuivannut sillä pidän siitä ryhdikkyydestä minkälaisia lakanat ja muut ovat kun ne saa kuivua itsellään (vien kuivaushuoneeseen). En kuivaisi noita edes erillisessäkään rummussa.

Siivouspäivänä jääkin hyvin aikaa pesaista kaikki lakanapyykki puhtaaksi kun jo aamulla on päivittäiset pyykit puhtaana.

Kone linkoaa halutessasi jopa 1400kr/min, joten lakanapyykki kuivuu nopeasti.

Toivottavasti tästä on jollekin, joka etsii itselleen sopivaa ratkaisua tai haluaa lukea kuivaavasta koneesta käyttäjän kokemuksia, apua valintaan. Itse kun törmäsin juuri siihen ettei rehellistä käyttäjän kokemusta löydy paljoakaan vaan ainoastaan mututietoa henkilöiltä, jotka ovat vertailleet teknisiä tietoja ym. ja tehneet teorian pohjalta ratkaisunsa.

Minulta saa myös kysyä aiheesta jos tulee jotain mieleen. Koitan vastata parhaani mukaan tämän päivän aikana. :)

Kommentit (118)

Vierailija
41/118 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
42/118 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa mikä särähtää korvaan tuo ohjelmien kesto. Meillä pesukoneessa moni ohjelma on sen kaksi tuntia ja siihen kuivaus päälle. Eli jos vaatteet pestään ja kuivataan 1,5 tunnissa, ovat vaatteet erittäin kovilla tai sitten pesu tehdään erittäin hätäisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/118 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 12:25"]

http://www.expert.fi/Tuotteet/Kodinkoneet/Pyykinpesukoneet/WD806P4SAWQ

Tuon linkin takaa löytyy samanlainen. :)

ap

[/quote]

Ompas ihanan kallista.

http://www.amazon.de/Samsung-WD806P4SAWQ-EG-Waschtrockner-Waschen/dp/B00DBEO7CY/ref=as_li_tf_tl?ie=UTF8&tag=wenn21-21

EUR 649,65

Harmi etteivät toimita suomeen, ilman kikkailuja.

Vierailija
44/118 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

43 käsitit väärin. Kirjoitin vastauksessa pyykinpesusta ilman kuivausta. En kuivaa petivaatteita koneessa. Koneen ohjelmia voi säätää täysin itse. Linkousnopeuden, huuhtelukerrat, lämpötilan, kuplilla tai ilman, kuivauksen keston ja tehon tai käyttää valmiita ehdotuksia.

Jos pyykki on tosi likaista laitan tietysti pesuainetta enemmän ja silloin huuhtelukertojakin enempi, joten tietysti ne ohjelmat kestää pidempään kuin tavallisen päivittäisen pyykin pesu. 

Lakanoita voi pestä koneessa 5 huuhtelulla ja vaikka 70 asteessa sekä esipesun kera ja vaikka keittää jos haluaa, mutta itse yleensä pesen perukseltaan 60 asteessa ja 3 huuhtelulla, 1400 kr/min linkous ja en kuivata. 

Seuraavaksi kokeilen lampaantaljan kuivapesua (desinfioi ja deodoroi). Katsotaan mitä tulee. :)

Nyt en enään taida jaksaa tulla vastaamaan. On niin kaunis päivä ulkona, että suuntaan nyt sinne. ;) Mukavaa päivänjatkoa kaikille keskusteluun osallistuneille!

ap

Vierailija
45/118 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihan mykistynyt. ap tuntuu olevan hengästyttävän rakastunut pyykkikoneeseen!

Se on mielessä öin ja päivin, se on ihmeellinen ja ihana, siitä tulee ihan maaninen olo, sitä haluaa kuuluttaa koko maailmalle, se tekee olon pehmeäksi ja onnelliseksi niin!

Kaikkea sitä näkee.

Vierailija
46/118 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 13:26"]

ap

[/quote]

Ompas ihanan kallista.

http://www.amazon.de/Samsung-WD806P4SAWQ-EG-Waschtrockner-Waschen/dp/B00DBEO7CY/ref=as_li_tf_tl?ie=UTF8&tag=wenn21-21

EUR 649,65

[/quote]

Täh? =D

Nyt en sinua ymmärrä mistä yrität vinoilla?

Laitoin linkin pyydettäessä ja that´s it. Jos viitsit lukea ketjun niin kerroin aiemmin, että koneen löytää edullisemminkin. Tämä sinulle mikäli tuo hinta on sinulle liikaa ja siksi vaivauduit vinoilemaan.

Koneen merkillä voi jokainen etsiä itselleen sopivan jälleenmyyjän ja mikä nyt sattuu kenellekin olemaan helpoin ja lähin.

Ootte te veikeitä. ;D

Moiks!

ap

Vierailija
47/118 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 13:32"]

Olen ihan mykistynyt. ap tuntuu olevan hengästyttävän rakastunut pyykkikoneeseen!

Se on mielessä öin ja päivin, se on ihmeellinen ja ihana, siitä tulee ihan maaninen olo, sitä haluaa kuuluttaa koko maailmalle, se tekee olon pehmeäksi ja onnelliseksi niin!

Kaikkea sitä näkee.

[/quote]

Harmittaako?

Olen iloinen ja positiivinen ihminen ja haluan toisille hyvää. Siksi päätin tuoda myös hyvän puolen tuosta aiheesta netin ihmeelliseen maailmaan. :)

Olen onnellinen kun minun ei tarvitse enään ajatella pyykkiä joka päivä eikä päiväni kulu sen parissa, kuten ennen. Siksi minulla on aikaa tähänkin. =)))

Hengästyttävää on se miten paljon sitä vastaan on ihmiset, jotka eivät ole asiaa itse testanneet. Ja kuinka ahkeraan jaksetaan vastata ketjuun, vaikka aihe ei edes kiinnosta ja kuivaava kone on ihan persiistä. :))

Mukavaa jatkoa sullekin!

Vierailija
48/118 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 13:26"]

ap

[/quote]

Ompas ihanan kallista.

EUR 649,65

[/quote]

Bongolla saa ostettua mistä vaan.

Pieni lisäkulu tulee.

Parcel Forwarding Services:

https://bongous.com/shipping-rates/

Rate:50.21 EUR

Onko vaiva sen satasen-kolmen säästön arvonen voi jokainen itse miettiä.

Vierailija
49/118 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä taitaa olla lakana- ja pyyhepyykki olla ainoa sellainen, josta jokaikinen osa menee kuivausrumpuun. Muissa koneellisissa on aina jotain, joka ei kestä koneellista kuivausta. Eli joudun lajittelemaan pyykit joka tapauksessa märkinä. On helpompaa nostaa koneellisen kuivauksen kestävät pyykit suoraan rumpuun kuin käyttää niitä esmes lattialla ja latoa sitten takaisin koneeseen. Pesen pyykkiä kerran viikossa, silloin noin neljä koneellista putkeen (useimmiten 60 astetta, 40 vaaleat ja tummat sekä urheiluvaatteet vielä erikseen). Koneilla on suunnilleen sama tahti. Kun pesu on valmis, on edellinen kuivauskin valmis.

Vierailija
50/118 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ap. Vaivannäkösi jakaa muillekin infoa on ilahduttavaa. Olen kovasti kiinnostunut tuosta pesukoneesta. Pesutilassamme on harmillisen pieni ahdas "putka" jätetty tilaksi pesukoneelle. Vieressä on ylisuuri (liian leveä pieneen kylppäriin) pyykkikaappi joka on kaiken lisäksi pultattu seinään kiinni, joten sitä rohjaketta ei voi siirtää siitä pois. Kun tuon koneen syvyys on 60 + taakse liitettävät letkut, niin sen jälkeen saunan ovea ei saa kokonaan auki. Harmi, että vielä nykyäänkin rakennuttajat antavat lähes ammattitaidottomien henkilöiden suunnitella ihmisille epäkäytännöllisiä koteja. Voitte vain kuvitella miten hankalaa on pitää koneen tausta puhtaana. Kosteusvahinkoja välttääkseni en suihkuttele koneen taakse vettä. No tuo harmittava seikka tulee jäämään taakse, olemme etsimässä kotia jossa olisi erillinen kodinhoitotila tai huone :) 

Vierailija
51/118 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on kyllä hupaisaa että ap tuossa yhdessä viestissään kuvittelee muiden olevan hänelle kateellisia pyykikoneesta. :) tirsk.

Vierailija
52/118 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

50 jatkaa. Meidän edellinen pesukone oli kuivaava. Kuivausominaisuutta ei juurikaan käytetty, koska vaatteet tuntuivat kuivuvan samassa ajassa muutenkin.

Vierailija
53/118 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 11:53"]Pesukoneessa kunnon linko ja ulkonakuivaus on ainoat oikeat tavat.

Ulkona kuivatuissa on oma ihana raikkautensa.

[/quote]Loistava neuvo etenkin pahasta siitepölyallergiasta kärsivälle. Hurraa.

Vierailija
54/118 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kiitos ap! Ollaan painittu pyykkiongelman kanssa pitkään, oikeastaan aina! Meille ei mahdu kuivausrumpua mutta tarkoitus seuraavaan kämppään parin vuoden sisällä ostaa niin ei olla viitsitty ostaa nyt kuivaavaa pesukonetta. Nyt tajusin kuitenkin että toihan olisi ihan täydellinen ratkaisu meille kun voitaisiin pestä yöllä pyykkiä! Eikä olisi ne telineet aina täyttämässä kämppää. Ei muutakun kodinkoneliikkeeseen!

(Keskustelun yleisestä tasosta täytyy kyllä sanoa että niin tyyppillistä vauva-palsta p*****. Toivottavasti lapsien saanti aikanaan ei pehmitä minun päätäni noin pahasti.)

Vierailija
55/118 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ap! 

Minäkin meinaan vaihtaa pesutornin tuollaiseen! Uskon, että tuohon suuntaan kehitys joka tapauksessa tulee menemään. Mä vihaan sitä kuivausrummun ääntä ja sen aiheuttamaa kuumuutta. Ja sitten nukkasihdit ja vesisäiliöt... Alkaa oleen jo vanhanaikaista ja vaivalloista. Mutta kunnon av-mamma provosoituu näköjään pesukoneista ihan huolella, niin huvittavaa

Vierailija
56/118 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuivaava pesukone olisi muuten kätevä, mutta se ei samalla tavalla poista pyykistä kissankarvoja kuin kuivausrumpu, koska kuivaustekniikka on erilainen. Lopputulos on siis karvojen suhteen sama, mihin pääsisi pelkällä pyykkikoneella ja narukuivauksella. Koska mulle kuivausrummun tärkein ominaisuus on tuo karvoista eroonpääsy, niin pyykkitorni on ainoa vaihtoehto.

t. kissanainen

Vierailija
57/118 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

7-sängyn kotiin on "tyhmää" ostaa kuivaava kone. Kuivaava kone sopii korkeintaan 2 aikuisen ja 1 lapsen perheeseen. Järkevämpää ostaa 2 pesukonetta + kuivuri, toinen vois olla kuivaava. Tai pesukone ja kuivuri.

se esim. käy jatkuvasti ja aiheuttaa melusaastetta. kuivaus epäonnistuu hyvin usein. kun pesee, pitää ottaa puolet pois ja kuivata muualla. 

Vierailija
58/118 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minäkin meinaan vaihtaa pesutornin tuollaiseen! Uskon, että tuohon suuntaan kehitys joka tapauksessa tulee menemään."

KUIVAAVIA pesukoneiat on ollut 30 vuotta, ei vaan ole koskaa myynyt paljoa. Meilläkin jo kaksi, eka 1977 kuivas sähköllä, toinen 2013 hankittu, ei tosiaan sovi kuin pienperheeseen.

Vierailija
59/118 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 09:20"]

En ole muuta vikaa omassa halvassa koneessa huomannut kuin koneessa kuivattujen pyykkien haju. Ei vedä vertoja ulkona kuivatuille.

[/quote]

Sama juttu, ja on halvin malli mitä markkinoilta löytyi. Tosin täyttä koneellista ei kuivaa kunnolla. Muutenkin pidän nykyisten koneiden kilomääriä huijauksena. Jos 9 kilon koneessa pesee 9 kiloa, ne tuskin edes kastuvat kunnolla, kun koneessa on niin vähän vettä. Sitten ohjeistetaan, että ei pidä laittaa konetta niin täyteen, eli siinä se säästö sitten menee.

Vierailija
60/118 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asioille ei sovi lähteä jos pesukone on päällä ja/tai pesukoneen hana auki. Meidän taloyhtiössä tästä johtunut vesivahinko maksoi rapiat kymppitonnin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kahdeksan