Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vapaa suhde

Vierailija
08.06.2014 |

Terve

Lueskelin mielenkiinnosta "vapaista" suhteista erilaisia keskusteluja ja ajattelin kommentoivani, mutta olivat niin vanhoja, että teenpä uuden :)

Itse elän suhteessa, joka vissiin luokiteltaisi vapaaksi suhteeksi. En oikein tiedä, koska kukaan ei ole koskaan määritellyt mulle "normaalia" parishudetta tai avointakaan suhdetta :) Ja eipä sitä mun mielestä voikaan määritellä, koska silloin se olisi malli suhteelle, jonka on antanut ihminen, joka ei edes kuulu suhteeseen..

Mutta joka tapauksessa. Suhteemme on siis sellainen, että muiden kanssa saa olla kanssakäymistä, sisältäen myös seksin. Idea tästä suhteesta tuli alun alkaen tutulta pariskunnalta, joilla oli joku samankaltainen suhde(en tiedä yksityiskohtia) ja minun(olen siis mies) aloitteestani siihen aloimme siirtyä. Eli tyttöystäväni oli hieman vastahakoinen aluksi. Kuitenkin ajattelin, että koska koko juttu on minun ideani, niin ennen kuin minulle on ok, että hän on muiden kanssa, niin en itse tee muiden kanssa mitään.

No.. alkuun siis hänellä oli satunnaisia kohtaamisia muiden poikien kanssa, jotka johtivat usein seksiin. Silloin asuimme eri osotteissa ja minun teki pahaa tulla asuntoon, jossa tiesin heidän olleen. Asia oli muutenkin erittäin vaikea, mutta yritin pakottaa itseni olemaan sinut asian kanssa, koska tämä oli oma ehdotukseni. Yritimme hoitaa asiaa puhumalla paljon ja hartaasti asiasta. Kutsuimme sitä "purkukeskusteluksi". No tämä tietenkään ei toiminut, sillä yritin pakottaa itseäni ennalta määrättyyn muottiin. Suhde kävi hyvin lähellä eroamista ja vasta sitten aloimme muokkaamaan suhdetta itsellemme sopivaksi.

Suhde jatkui avoimena, mutta nyt käsittelimme asiaa oikeasti yhdessä ja rauhassa. Suhteen ulkopuolisia kumppaneita itselläni ei ole ollut kuin aivan muutamia ja seksiin johtavat kohtaamiset ovat todella harvinaisia. Mutta suhteemme on nyt hyvin rauhallinen ja onnellinen. 

Aiemmissa keskusteluissa on tuotu esille erinäisiä asioita, joihin haluan sanoa kommentteja. 

1. entä jos toinen rakastuu?

- Mielestäni se, että rakastuu ei todellakaan vaadi seksiä ja estääkö "normaali" suhde sen, että voisi ihastua ja rakastua muihin? Ennemmin koen, että kun toinen saa viettää aikaa muidenkin kanssa, niin siitä poistuu kaikki salattu viehätys ja riski jopa pienenee.

2. taudit + suhteen ulkopuolinen raskaus

- ehdottomasti asia, joka pitää ottaa huomioon ja pitää huolta ettei tähän jouduta. Suhteen ulkopuolinen raskaus ainakin niin ettei ole vahinko.

3. Kaikki huomio menee suhteen ulkopuolelle

- Mielestäni asiasta pitää puhua ja siitä sopia tiettyjä sääntöjä, mutta lähtökohtaisesti mielestäni oma suhde menee edelle. Oman kokemukseni mukaan "vapaa" suhde jopa lisää oman kumppanin huomioimista.

4. Tuntuu kuvottavalta ajatella toista muiden kanssa

- Itsestäni tuntui myös. Kunnes pikkuhiljaa aloin ymmärtämään syitä niin tunteiden takana. Ihmiset liian usein ottavat tunteet merkkinä asian oikeudesta ja vääryydestä. Tunteet saattavat johtua alitajunnan omaksumasta virheellisestä käsityksestä. Itselläni ne johtuivat menetyksen pelosta ja pelosta, että joku toinen on itseäni parempi ja myös huomion tarpeesta. Nykyäänkin saattaa tulla mustasukkaisuuden tunteita, mutta ne menevät ohi kun tyttöystäväni silittää päätä ja hymyilee minulle :D

Noin. Aloitin keskustelun omalla kokemuksellani asiasta. Jos kommentoit ketjuun, niin pyydän, että olit samaa tai eri mieltä, niin mieti mielipidettäsi ensin. Liian paljon ihmiset heittelevät muualta opittuja tai "yleisiä" mielipiteitä asioita sen enempää ajattelematta :)

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on jollain tasolla avoin suhde. Tai tällä hetkellä toinen saa käydä vieraissa, tai oikeastaan mieluiten tutun kanssa panemassa. Meillä homma toimii niin että tiedän että partneri on hyvissä hellissä käsissä ja sen miettiminen tuottaa mulle nautintoa eikä tuskaa. Nuo ensimmäiset kerrat olivat aika vaikeita, mutta meillä niistä myös päätettiin puhua. Puhua, puhua, puhua.... eipä siinä kai muuta voi.

Itse en ole vielä vieraissa ollut koska puolisosta se tuntuu pahalta päästää mut minnekkään, mutta asiasta puhutaan. Itse en pelkää menettäväni puolisoani kenellekään, mutta hän pelkää menettävänsä minut. Olen myös itse hieman epävarma joten senkään vuoksi en ole kokeillut. En siis pelkää että lähtisin toisen mukaan, mutta jos se seksi ei tunnukkaan enää hyvältä oman puolison kanssa kun on käynyt vieraissa. Vaikka omaltani saan kyllä maailman parasta seksiä ja sitäkään ei voi mikään muuttaa.... mutta jos tunnen syyllisyyttä toisen kanssa olemisesta.... niin ne aivot vaan voi sekottaa tunteet....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla