Kannattaako hakea Konttiin töihin?
Olin joskus vuosia sitten kierrätyskeskuksessa kuntouttavassa työtoiminnassa ja kokemus oli niin kamala, että jatkossa otan ennemmin vaikka karenssin kuin menen sellaiseen paikkaan kyykytettäväksi. Tahtoisin kuitenkin töitä, ja nyt sain kuulla että paikallisesta Kontista olisi hyvät mahdollisuudet saada osa-aikaista palkkatukityötä. Siis ihan oikeaa työtä, josta maksetaan oikeaa palkkaa eikä mitään 9 euron päivittäistä kulukorvausta. Kannattaako sinne hakea? Onko kellään omakohtaista kokemusta tai muuta tietoa siitä, millaisia työpaikkoja Kontit on?
Kommentit (10)
Vierailija kirjoitti:
Mulla kokemusta Espoon Kontista. Täytyy sanoa että missään muualla ei ole ollut niin ei-tervetullut olo.
Johtuiko esimiehistä, muista rivityöntekijöistä, asiakkaista vai mistä?
Eikö Kontti ole yksi niistä paikoista, joihin ei oteta lainkaan tavallisia palkkatyöntekijöitä? Kaikki varsinaiset työntekijät on palkkatuettuja ja loput puuhastelee orjina. Sellaiset paikat ei näytä hyvältä CV:ssä.
Siellä ei ole edes asiakkaalla tervetullut olo, kerran erehdyin istahtamaan yhdelle tuolille, niin eikös kohta ilmaantunut yksi työntekijöistä siihen tivaamaan että mitä varten siinä odottelen. Jäi vähän tympeä olo, hinnatkaan kun eivät ole sieltä halvimmasta päästä ja me ostavat asiakkaathan se toiminta kuitenkin mahdollistetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla kokemusta Espoon Kontista. Täytyy sanoa että missään muualla ei ole ollut niin ei-tervetullut olo.
Johtuiko esimiehistä, muista rivityöntekijöistä, asiakkaista vai mistä?
Esimiehistä. Jatkuvasti nipotusta jostain vaikka parhaansa yritti, aina kun edellisen "virheen" korjasi, löysi ne seuraavan. Sain sopimuksen loputtua todella huonoa palautetta, lomakkeeseen oli osaan kohdista jopa valehdeltu ja vedetty mukaan mun neurologiset ongelmat jotta saadaan palaute näyttämään mahdollisimman negatiiviselta. Eivät edes antaneet palautetta henk.kohtaisesti, hups, "unohtivat" (samoin todistuksen) mutta nopeasti se palaute löysi kyllä työkkäriin. Tuntui muutenkin että työntekijät on siellä kakkosluokan kansalaisia.
Olin työkokeilussa kerran ja nautin kun sain vastata samalla mitalla päätän aukovalle esimiehelle, ei saanut minusta otetta koko aikana ja minulla oli ainakin hauskaa.
Kierrätyskeskus on pahin ikinä ja maksaa pääkaupunkiseudun huonointa palkkatukea.