Mies EI KASVATA!
Lapset 4 ja 6. Mies antaa säätää ja häslätä opettamatta, neuvomatta, kasvattamatta. Jos lapset riehuu pöydässä mies vaan tuijottelee lehteä, kun jättävät pelin kesken mies antaa jättää, kun puhuvat rumasti toiselle mies vähät välittää. Se ei yhtään kasvata tai opeta lapsia. Mun kanssa lapset vievät lautaset syönnin jälkeen tiskialtaaseen, miehen kanssa sotkut jää siihen. Yleensä mieskään huomaa viedä lasten lautasia, omansa vaan (jos siis mä en paikalla syönnin aikana). Suututtaa kun ei opeta tapoja eikä keskittymistä! Saako ne koululäksyt jättää samoin kesken kun nyt pelin ja kaiken isän kanssa? Olen puhunut asiasta lukuisasti miehelle, ei mitään vaikutusta.
Kommentit (13)
Onneksi tuo mies on sinulla. Olisi kamalaa jos joskus törmäisin ja ihastuisin... mutta onneksi se on jo varattu. Pidä tiukasti kiinni!
Oma miehenikään ei kasvata kuin töissä. Kotona olemme vain me kaksin, ja niin on hyvä! Kuka nyt haluaisi tuoda töitä kotiin.
Ole vain iloinen, että mies antaa sinun kasvattaa omalla tavallasi. Eikö olisi ikävää, jos mies vaatisi sinuakin lopettamaan näistä asioista lapsille valittamisen?
eli muilla ei tällaistä käytlstä/tyyliä ole? Mitä tekisitte jos puoliso olisi tällainen suhteessa lapsiin? Pitää sylissä ja vie ulos mutta kasvatuspuoli olematonta.
eikö aina perheissä ole paha poliisi kiltti poliisi asetelma ? :D
[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 21:12"]Ole vain iloinen, että mies antaa sinun kasvattaa omalla tavallasi. Eikö olisi ikävää, jos mies vaatisi sinuakin lopettamaan näistä asioista lapsille valittamisen?
[/quote] eikö sun mielestä lapsille kuulu asettaa rajoja ja opettaa? Päiväkodista sanottu että meidän lapset eivät malttaisi keskittyä ja neuvottu sieljäkin opettamaan sitä. Mutta mies ei jaksa vaivautua.
[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 21:13"]eikö aina perheissä ole paha poliisi kiltti poliisi asetelma ? :D
[/quote] mies kuitenkin vaikertaa sotkua ja ärisee lapsille, muttei opeta heitä. Mä asetan rajat mutten ärise ja hauku lapsia vaan kannustan ja olen positiivinen. Ap
Meillä ei riehuta eikä lueta ruokapöydässä, vaan ollaan yhdessä ja syödään.
Lapset jo sen verran isoja, ettei tarvitse hirveästi jöötä pitää (vaikka eihän se koskaan kokonaan lopu). Yhdessä kuitenkin kasvatetaan kun on yhteiset lapset. Mies ehkä karttaa avoimia konflikteja enemmän kuin minä. Luonnekysymys.
Meilläkin mies ottaa rennosti kasvatusasiat. ihan päteviä noista silti tullut. Nyt 13 ja 9 ja 6.
Oma isäni oli melko samanlainen, äiti tiukka mutta reilu. Hyviä meistä tuli, pääasia että edes yksi johdonmukainen ja kurissa pitävä aikuinen.
Muilla tällaista? Mitä ajattelette?