Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sijaisperheenä oleminen

Vierailija
08.06.2014 |

Olen harkinnut sijaisvanhemmaksi ryhtymistä. Saa sen pohjalta lähettää viestejä ja kokemuksia.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksetaan palkkio, jonka suuruus riippuu lapsen hoitoisuudesta. Ei ole suuri eikä vastaa palkkaa. Pride kurssi on pakollinen, joten siitä voit alkaa

Vierailija
2/9 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä iässä lapset usein tulee sijaisperheeseen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy pride kurssi, sen aikana selitetään kaikki juurta jaksain.

Tukiperhesopimukset on 2vuotisia, sijaisperhesopimukset periaatteella 18vuotiaaksi. Lapset tulevat perheisiin 3vrk-17vuoden iässä. Itse voi aika tarkkaan sanella minkä ikäisen on valmis ottamaan.

Vierailija
4/9 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko huumeäitien lapsia? Voiko olla varma ettei lapsi ole vaaraksi muille perheenjäsenille? Maksetaanko tuki- tai sijaislapsista jotain?

Vierailija
5/9 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lähtisin lasten- tai nuorisokotiin töihin. Pohjustan tämän kaikelle kaameudelle mitä olen joutunut syntymästä aikuisikään kokemaan, näkemään ja kuulemaan.

Itse muistelen lämmöllä niitä monia vuosia mitä nuorisokodissa jouduin vanhempieni vuoksi viettämään, ilman nuorisokotia en olisi minä. Olen edelleen väleissä aikuisiälläkin työntekijöiden kanssa jotka auttoivat minua. En tuntenutkaan nuorta joka olisi vihannut jotain tiettyä työntekijää, vaikka osa oli tiukkiksempia kuin toiset.

Sijaisperhesijoitukset taas ovat kinkkisempiä. Saatat saada lapsen vanhemmat niskaasi, et tiedä koskaan mitä tuleman pitää ja kauan lapsi/nuori teillä tulee olemaan. Lapsella/nuorella on helpompi kapinoida sinua vastaan koska olette vastakkain yhtenä perheyksikkönä, nuorisokodissa aikuisten vastuu tasaantuu monelle.

Vierailija
6/9 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukiperheenä oloa kannattaa myös harkita. Siinä saa vähän tuntumaa siihen miten reagoi lapseen jolla ei ole ne parhaat lähtökohdat.

Vierailija
7/9 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhehoitoliiton sivuilta löytyy paljon tietoa. Minäkin voin kertoa jotain. Mitä haluaisit erityisesti tietää?

Vierailija
8/9 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sijais- tai tukiperhe pitkäaikainen ratkaisu? Jos ottaa lapsen niin lähteekö järjestely siitä että kasvattaa sen täysikäiseksi?

Vierailija
9/9 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitus on, että lapsi palaisi vanhemmilleen. Käytännössä useimmiten siihen ei ole mahdollisuuksia.