Putkivika kerrostalossa vai yliherkkä asukas?
Olen asunut nykyisessä asunnossani n. 5 vuotta. Vanha kerrostalo, joka kuitenkin on remontoitu, vaikka putkiremonteista yms en kyllä tiedä, asun siis vuokralla.
Olen viime kuukausien aikana alkanut kuulemaan häiritseviä ääniä naapurista; vessan vetäminen yläkerrassa kuulostaa samalta kuin sen vetäisi meillä, samoin pissan lorina ja ihmeellinen romina ja veden liikkuminen putkissa yläkerran vessanvedon jälkeen. Suihkut ja pyykkikoneet yms ei naapurista kuulu, eikä mikään muukaan.
Voiko tuo johtua jostain viasta (eli pitääkö soittaa esim huoltomiehelle) vai onko minusta muka yhtäkkiä tullut näin yliherkkä?
Kommentit (7)
2, oletko se joka teki aloituksenkin siitä?
Joka tapauksessa, kyllä jatkuva ääni, olipa se melkein mikä tahansa, kiristää hermoja vaikkei yliherkkä olisikaan!
Itse en muuten ole yliherkkä ja olen muutenkin aika rento, siksipä ihmettelenkin että miten tuollainen ääni on yhtäkkiä alkanut kuulumaan ja häiritsemään.
Varmaan varjona jo selän takana hulluus hiipii kohti.
-Ap
"Varmaan varjona jo selän takana hulluus hiipii kohti."
*Reps* :D
Eikö kukaan tiedä :(
-ap, joka etsii googlella kallonkutistajaa
Asuttaan vuonna 2006 valmistuneessa rivitalossa ja kyllä täälläkin kuuluu illalla kun naapurin ukko lorottelee pyttyyn. Kiitti vaan YIT.
Viemäristä kuuluu melkoinen romina vessan vetämisen jälkeen. Ap sun pitää vaan unohtaa se, kyllä kerrostalossa aina elämisen ääniä kuuluu.
Niin toki kuuluukin, kyllähän minä sen tajuan, mutta lähinnä ihmettelin kun yhtäkkiä on alkanut kuulumaan noin selvästi vaikken ennen huomannut. Siis kyllä tuo lorottelu on aina kuulunut, mutta tuo putkien romina ja kohina vessaa vetäessä on uutta.
-ap
Hmm. Mua ärsyttää naapurin loriseva suihkulähde niin että pääni sekoaa. Olen varmaan kans yliherkkä.