Kumpa voisin mennä ajassa taaksepäin siihen aikaan kun olin vasta lukiosta valmistunut...
...ja valitsisin ihan toiset opinnot ja ottaisin ne tosissani ja saisin vain hyviä arvosanoja!! Kävisin kaikissa opiskelijabileissä ja aktiviteeteissa ja tutustuisin kaikkiin ihmisiin.
Kun opiskelin, olin ihan tosi laiska enkä edes yrittänyt. En myöskään koettanut tutustua ihmisiin enkä käynyt yhtään missään aktiviteeteissa. Kyllä jälkeen päin harmittaa!!!
Nyt en voi enää opiskella taloudellisista syistä enkä voi elää huoletonta nuoren opiskelijaelämää kun on huollettavia...
Kommentit (15)
Vierailija kirjoitti:
Mä en ollut sillon kovin tyytyväinen elämääni. Tosi vihattu olin..niin vihattu etten uskaltanut mennä bileisiin kun luokan haahkat sai raivarin aina minut nähdessään.
N24
Missä ihmeen junttikoulussa olet opiskellut? Oliko amk vai jopa amis?
Sulla on ehkä 80 vuotta elämää edessäsi. Älä käytä sitä menneen parin vuoden murehtimiseen vaan ala suunnitella tulevaa.
Ei ois kannattanu tehä lapsia, niin voisit bilettää vieläkin.
Vierailija kirjoitti:
Sulla on ehkä 80 vuotta elämää edessäsi. Älä käytä sitä menneen parin vuoden murehtimiseen vaan ala suunnitella tulevaa.
No en kyllä usko eläväni yli 110-vuotiaaksi. En siis ole tuo N24 vaan ihan jo yli 30. Jostain syystä vaan harmittaa niin paljon kun sai yhden mahdollisuuden opiskella ja heitti sen ihan harakoille.
Vierailija kirjoitti:
Mistä päättelet että ne huollettavat on lapsia? Voi olla vaikka koiria, kissoja...
Mä panostaisin silloisen unelmieni alan opintoihin ja tekisin menestyksekkään ja rahakkaan uran tai sitten olisin mennyt suoraan nykyiselle alalleni ja kouluttautunut tähänkin paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ollut sillon kovin tyytyväinen elämääni. Tosi vihattu olin..niin vihattu etten uskaltanut mennä bileisiin kun luokan haahkat sai raivarin aina minut nähdessään.
N24
Missä ihmeen junttikoulussa olet opiskellut? Oliko amk vai jopa amis?
AMK ja naisvaltainen ala. Joudun aina silmätikuksi.
Miten te muut koette nämä asiat? Olitteko nuorina j ännätyttöjä?
Samat ajatukset itsellä. Tosin noilla aktiviteeteilla ei ole niin väliä.
”Kumpa”? V i t t u sä mitään lukiota ole käynyt!
(Käyttämäni sijamuoto oli aggressiivi.)
Vierailija kirjoitti:
Lapsia kannattaa aina tehdä.
Itse en kadu mitään muuta elämässäni kuin sitä, että jatko-opintoja miettiessäni en ajatellut juurikaan rahaa. Jos nyt olisin uudestaan tuossa tilanteessa, hankkisin koulutuksen, joka johtaa hyväpalkkaiseen työhön. Jostain syystä minun nuoruudessani ei ainakaan tytöille puhuttu mitään raha-asioista. Kai ne koettiin niin poikien jutuiksi. Olen siis jo vanha, kuten tästä tekstistäni voi päätellä.
Kyllähän sitä ehtii vieläkin opiskelemaan! Tosin jos on lapsia, voi opiskelijabileeet ym.jäädä vähemmälle.. Itse olen harmitellut samaa, miksi en hakenut toiselle alalle lukion jälkeen. Opiskelin tradenomiksi, ja tein monta vuotta määräaikaisia ja pätkätöitä. Asuinkaupungissani ei ollut alan paikkoja kauheasti. Ajauduin sitten olosuhteiden pakosta taloushallinnon tehtäviin, joista en tykännyt hirveästi. Työmäärät oli järkyttävät, ja jatkuvasti oli YT-neuvottelut päällä. Reilut pari vuotta sitten aloitin sosiaali-ja terveysalan opinnot Avoimessa AMK:ssa, ja pääsin väylää pitkin tutkinto-opiskelijaksi. Olin sitä ennen aloittanut taloushallinnon työn, joka yllättäen loppui koeajan jälkeen. Olin 40-vuotias kun sain opiskelupaikan AMK:sta, enkä ole hetkeäkään katunut alan vaihtoa. Tällä hetkellä olen vielä toimistotyössä monimuoto-opintojen ohella. Olen 43-vuotias kun valmistun uuteen ammattiini. Minulla on lapset jo 15.v ja 11.v, joten opinnot onnistuu helpommin työn ohella.
...niin en lintsaisi äikän tunneilta...
N24