Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vakava kysymys: mikä avuksi hajuun?

Mätä kala
01.01.2021 |

Olen kamppaillut pitkään a-pään hajun kanssa. Kävin jo aiemmin lääkärissä ja mitään tulehdusta ei ole, mutta ap haisee mädälle kalalle.

Mikä voisi auttaa tähän? En pysty kohta liikkumaan ihmisten ilmoilla.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesu vain Avecyd tai Lactacyd pesunesteillä. Suun kautta Tranemax-kapselit. Neuvoi gyne. Sitä ennen kaksi reseptivoidetta. Mutta jos et niitä saa. Estrogeenilisä kapselina ja voiteena paikallisesti, saa ilman reseptiä, Pausanol-voide ja Vagifem (ikäsi?). Kaikki apteekista.

Vierailija
22/35 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile laimentaa Betadine-liuosta keitettyyn (puhtaaseen) veteen ja ruiskuta emättimeen. Ennen myytiin noita emätinpuikkojakin. Bakteerivaginoosiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihdevuodet? Kuivat limakalvot ja hiki.

Olen vasta kolmikymppinen. Toivon mukaan ei vielä vaihdevuodet:)

Vierailija
24/35 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ravinnossa jotain sellaista, joka voi saada aikaan?

Itse olen huomannut, että julkisten vessojen käyttö voi aiheuttaa, eli jotain hemmetin tulehdusta, vaikka istuu siten, että paikat ei suoraan kosketa mihinkään pyttyyn.

Vierailija
25/35 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi pyhä yksinkertaisuus näitä alapään hajun kyselijöitä!?! Ootteko ihan ulapalla. Menkää h*lvetti lääkäriin!!

Onko sinulla tunteiden hallinnan häiriö? Menisit lääkäriin.

Vai onko sinulla? Oletko lääkäri, vai millä perusteella täällä taas diagnoosia tehdään?

-eri, sivusta-

Suattaapi olla tai olla olemati. Voepi olla jopa emerita kysseessä. Sivustapa varmannii kahtelootkin vuan et uo alkuperräinne

Vierailija
26/35 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilaa aika sille innokkaalle lääkärille, joka kävi fyysiseksi. Ehkä terapoi hajutkin pois.

Oletko itse käyttänyt ko.lääkäriä siis? En välttämättä suosittelisi, mutta kukin tyylillään eli en arvostele sinun valintaasi !

Vierailija
27/35 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos asiallisia neuvoja antaneille. Kaikille toivotan mahdollisimman onnellista uutta vuotta!

Vierailija
28/35 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkälaiset pikkuhousut sulla on käytössä?

Pahin on stringit. Se naru kuljettaa bakteereja perseestä pimppiin, ja vaikkei mitään tulehdusta olisi havaittavissa, jotenkin ne siellä muhii ja tuottaa kaamean löyhkän.

Alusvaatevinkkejä: Käytä puuvillaisia, ei stringejä, ole yöt ilman:

https://www.voice.fi/terveys-ja-hyvinvointi/a-62148

https://www.voice.fi/terveys-ja-hyvinvointi/a-70494

https://www.iltalehti.fi/terveys/a/2015093020444656

Vierailija
29/35 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä Flagylia anneta ilman näytteenkaavintaa ja sen tutkimista, että nähdään mikä sinussa käryää. Ei tuo normaalia ole, todellakaan.

Minulla vain puuvillaisia alusvaatteita, Sebamed - pesuneste apteekista enkä ole ylipainostakaan huolimatta mikään aromipesä. Onko sinulla esim. ruokavalio minkälainen, elimistö on kokonaisuus.

Vierailija
30/35 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös partneri on hoidettava.

Oi niitä aikoja kun apteekissa oli Betadine emätinvoidetta. Sotki kyllä mutta paransi kaikki alapäävaivat.

Vierailija
31/35 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirurgi voi tehdä sukuelinten poiston mutta se taitaa olla äärimmäinen ratkaisu.

Vierailija
32/35 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdollisia syitä

- kireät alushousut tai materiaali, joka ei hengitä tms. Muista ilmakylvyt eli nuku ilman alushousuja

- pese vain vedellä, älä käytä pesuaineita (perusvoiteella voi rasvata ihoa ja ulkoisia elimiä, jos on kutinaa. Ei saa olla hajusteita tms)

- onko ruokavalio kunnossa? Ruoka vaikuttaa yllättävän paljon siihen miltä alapää haisee tai tuoksuu

- älä käytä pikkuhousunsuojia ellei ole ihan välttämätön

Vierailija
33/35 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten usein peset toosaa. Tuo nimittäin tuntuu epähygienialta.

Vierailija
34/35 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myös partneri on hoidettava.

Oi niitä aikoja kun apteekissa oli Betadine emätinvoidetta. Sotki kyllä mutta paransi kaikki alapäävaivat.

Laitoin tuolla aiemmin just vinkin että betadine-liuosta voi laimentaa ja ruiskuttaa emättimeen ainakin itse olen niin tehnyt ja pahan hajun sain pois.

Vierailija
35/35 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haisee " mädälle kalalle" niin kyseessä on bakteerivaginoosi. Sillä ei ole mitään tekemistä hygienian kanssa. Apteekista saa ilman reseptiä emätintabletteja, jotka ylläpitävät luonnollista pH- tasapainoa. Niitä on eri hintaisia. Itselläni ollut Gynolacta, n. 10- e. Vie hajun pois, laittaa yöksi. Pelkkä vesi riittää pesuun. Haju ei lähde saippuoilla pois. Hae apteekista emätintabletteja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kuusi