Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Missä iässä tipahtaa auttamattomasti kärryiltä?

Vierailija
01.01.2021 |

Vielä näin 35-vuotiaana on ihan OK-olo. Kroppa on melko hyvässä kunnossa, perussiisti vaatetukseni menisi parikymppiselläkin jne. Toisaalta musiikkimaku on jo vanhaa, mutta oli se mulla jo parikymppisenäkin. Tietoteknisessä kehityksessä olen kai kärryillä.

Joidenkin parikymppisten mun ikäiset jo ihan kalkkiksia, mutta milloin se oikeasti tapahtuu?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole kiinni iästä vaan toiminnasta

Vierailija
2/18 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mietin asenteita ym. olen kai niissäkin ajan tasalla. Monessa mielessä n. 20-vuotiaat on enemmän lähellä omaa ajatusmaailmaa ja toimintaa, esim. asenne maanpuolustukseen, rasismiin jne. Toisaalta tietysti huomaa sen ikäisten lapsellisuuden ja tietynlaisen rajoittuneisuuden, mutta niin kai se oli itselläkin silloin. Ehkä aikuisen peak on n. 30-35v, jonka jälkeen moni alkaa jäämään ajasta jälkeen. Siihen asti toisaalta kasvetaan ihmisenä ja tullaan avarakatseisimmiksi ja joustavammaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus 90 jälkeen

😁

Vierailija
4/18 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
5/18 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksikymppiset ovat siis mielestäsi parhaiten asioista kärryillä ja haluat aina verrata itseäsi heihin. Musta tuntuu, että et ole välttämättä ikinä siellä kärryssä ollutkaan.

Vierailija
6/18 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärryiltä on tippunut silloin, kun ajattelee maailman olleen parempi eilen.

Vierailija
7/18 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tipahdat kärryiltä heti kun rupeat vlhreiden äänestäjäksi. Iällä ei merkitystä. On ne niin hiton kujalla reaalimaailmasta.

Vierailija
8/18 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksikymppiset ovat siis mielestäsi parhaiten asioista kärryillä ja haluat aina verrata itseäsi heihin. Musta tuntuu, että et ole välttämättä ikinä siellä kärryssä ollutkaan.

Ei, vaan sanoin joidenkin parikymppisten pitävän minun ikäisiä kärryiltä tippuneena. Esim. monet parikymppiset kuvittelevat olevansa tietoteknisesti erityisen taitavia verrattuna vanhempiin, vaikka taidot rajoittuu yksinkertaisten appien ja Excelin alkeiskäyttöön. -ap

Vierailija
9/18 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, vaan sanoin joidenkin parikymppisten pitävän minun ikäisiä kärryiltä tippuneena. Esim. monet parikymppiset kuvittelevat olevansa tietoteknisesti erityisen taitavia verrattuna vanhempiin, vaikka taidot rajoittuu yksinkertaisten appien ja Excelin alkeiskäyttöön. -ap

Näin on. It-opettajien mukaan harvalla nuorella on hyvät it-taidot. Se luulo on suuri kupla.

Vierailija
10/18 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisiko aloituksen kysymys muotoilla että missä iässä ihminen jättää turhan taakseen ja alkaa harrastamaan oikeasti mielenkiintoisia asioita?

Vierailija
11/18 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kulkee niin monia kärryjä, että johonkin kyytiin yleensä mahtuu jokainen. Normaalisti hakeudutaan siihen kyytiin, missä oma ikäluokka näyttää liikkuvan.

Vierailija
12/18 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan! Näin 69v olen monesti huomannut, että osaamiseni on aivan eri luokkaa kuin näiden parikymppisten. Omat korkealaatuiset nettisivut yms. itse luotu.  Kun olen kysynyt neuvoa, olettaen osaamista, olenkin päätynyt itse opettamaan.

Vierailija
13/18 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisiko aloituksen kysymys muotoilla että missä iässä ihminen jättää turhan taakseen ja alkaa harrastamaan oikeasti mielenkiintoisia asioita?

Ei trendien tiedostaminen sulje pois aikuisten asioita. Voi harrastaa tulppaanien kasvatusta tai sukututkimusta ja pukeutua silti 2020-lukulaisittain.

On kivaa säilyttää osa nuoruuden joustavuudesta ja omaksumiskyvystä. Kunhan se ei ole sellaista ”katsokaa olen nuorekas!!” epätoivoista nuoruuden rippeistä kiinni pitämistä.

Vierailija
14/18 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytin juuri 40 ja olen iloisesti ollut kärryttä jo vuosia. Minusta televisio, joka osaa mennä inernettiin on jonkinlaista noituutta 😅 Pitäkää diginne.

Vierailija
15/18 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoruus on yliarvostettua. En koskaan varaa aikaa alle 35v lääkärille. Tietyissä, oikeastaan monissa asioissa ikä on hyvä asia.

Vierailija
16/18 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytin juuri 40 ja olen iloisesti ollut kärryttä jo vuosia. Minusta televisio, joka osaa mennä inernettiin on jonkinlaista noituutta 😅 Pitäkää diginne.

Tuo on juuri sellaista, minkä toivon välttäväni. Toivon säilyttäväni sellaisen ”tämähän on uutta ja jännää, miten tämä toimii?”-tyylisen asenteen. Siitä tulee jotenkin parempi mieli, kun näkee mahdollisuuksia ympärillään -ap

Vierailija
17/18 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Digimaailmasta alkaa tipahtaa n 60 vuotiaana. Eli älykännykillä osaa juuri ja juuri tekstailla, kirjoittaa sähköposteja, surffata netissä ja käyttää kamerana mutta ei esim käyttää maksuvälineenä. Eikä mielestäni kenenkään tarvitisisi osata. 

Vierailija
18/18 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on juuri sellaista, minkä toivon välttäväni. Toivon säilyttäväni sellaisen ”tämähän on uutta ja jännää, miten tämä toimii?”-tyylisen asenteen. Siitä tulee jotenkin parempi mieli, kun näkee mahdollisuuksia ympärillään -ap

Sitten sulla varmasti säilyykin se asenne. Mä olen suhtautunut digitalisaatioon alusta asti mitä vit tua nyt taas - asenteella, vaikka vastentahtoisesti joudun myöntämään, että YouTube on ihan kiva. Myös minä olen säilyttänyt hienosti tämän asenteen ja menen sen kanssa kohti seuraavaa neljäkymmentä vuotta 😊