Niinistön puhe: Paluuta entiseen ei ole =?
Mitä Niinistö tarkoitti uudenvuoden puheessaan sillä, että paluuta entiseen ei ole? Emmekö enää koskaan voi nähdä muita ihmisiä, matkustaa, käydä elokuvissa ja teatterissa ja museoissa ilman pelottelua ja maskeja?
Kommentit (74)
No jos se koronarokotus osoittautuu väestötasollakin riittävän tehokkaaksi taudin estämisessä ja torjunnassa, niin siinä asiassa ei sitten tietenkään enää, ( sitten sen jälkeen), kun suurin osa väestöä on jo rokotettu, ole mitään järkeä pitää yllä niitä samoja rajoituksia kuin nyt kun suurin osa ihmisiä täällä on vielä rokottamatta.
(Tuo presidenttimme uudenvuoden puheen
'paluuta entiseen ei nyt enää ole'-retoriikka
tällä hetkellä (kun rokotukset on jo aloitettu)on nyt kyllä minun mielestäni vain jotain sellaista, jonkun dramaattisen vaikutuksen ja kielikuvien hakua jo muutenkin luonteeltaan pelkästään seremonialliseen puheeseen .
Ei paha pysty orjuuttamaan ketään ilman tämän vapaata tahtoa. Pelotella ja uhkailla voi ihmisiä mutta jos ihminen ei suostu, ei hänelle mahda mitään. Ketään ei voi oikeastaan pakottaa mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Luultavasti viittasi vapaaseen liikkuvuuteen. Matkustaminen ei enää koskaan tule olemaan helppoa, lennot kallistuvat vähintään 150% ja kohta myös muitakin kuin koronarokotteita vaaditaan pakollisiksi jos haluaa matkustaa. Ei pelkästään koronan vaan myös ilmaston takia lentämisen on vähennyttävä.
Niin Suomessa ja Länsi Euroopassa. Muu maailma palaa entiseen ja hyödyntää patoutuneen kysynnän. Euroopan vihreät saavat elätellä kuvitelmiaan että kiinalainen kysyy heiltä saako tehdä lentomatkoja.
Vierailija kirjoitti:
Tarkkailijamummo kirjoitti:
No jos se koronarokotus osoittautuu väestötasollakin riittävän tehokkaaksi taudin estämisessä ja torjunnassa, niin siinä asiassa ei sitten tietenkään enää, ( sitten sen jälkeen), kun suurin osa väestöä on jo rokotettu, ole mitään järkeä pitää yllä niitä samoja rajoituksia kuin nyt kun suurin osa ihmisiä täällä on vielä rokottamatta.
tällä hetkellä (kun rokotukset on jo aloitettu)on nyt kyllä minun mielestäni vain jotain sellaista, jonkun dramaattisen vaikutuksen ja kielikuvien hakua jo muutenkin luonteeltaan pelkästään seremonialliseen puheeseen .
Nyt urpo tarkkana. Keskity:
Meille on jo kerrottu, että se rokote ei estä viruksen leviämistä eikä taudin puhkeamista. Kukaan ei tiedä siitä rokotteesta yhtään mitään.
Mitään pandemiaa ei ole.
Oletko itse urpo? Kyllä on. Minäkään en modernan piikkiä ota mutta koronavirus on kylläkin olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkkailijamummo kirjoitti:
Nyt urpo tarkkana. Keskity:
Meille on jo kerrottu, että se rokote ei estä viruksen leviämistä eikä taudin puhkeamista. Kukaan ei tiedä siitä rokotteesta yhtään mitään.
Mitään pandemiaa ei ole.
Oletko itse urpo? Kyllä on. Minäkään en modernan piikkiä ota mutta koronavirus on kylläkin olemassa.
Koronaviruksia on ollut aina useita. On nyt ja on jatkossa.
Maailmassa ei sen sijaan ole mitään pandemiaa. Kaikki tilastot on väärennetty. Kyllä sinä sen tiedät.
Tiedän esim, että jossain päin 75 ihmistä sai vanhainkodissa ilmeisesti joulupukilta tartunnan ja 25 kuoli.
Tuo pedo-huru-ukko🎅 Sauli on järjetön jappailija ja jahkailija, kuten oli myös Turun suunnalta ollut Mauno K. aiemmin. Eivät uskalla sanoa asiaansa selkeästi. Toisin kuin edeltäjänsä Urho"Tämän pitäisi olla selvää tekstiä"K. 😇, joka loi Suomen politiikalle sellaisen pohjan 🤗, johon nämä nyky-nöösit eivät kykene 😵. Mutta vetävät koko kansan vastuuseen omista päätöksistään ja onnistumisia itselleen: "Mutta saavutus on yhteinen ??....Onnistuminen on myös jatkossa meistä ?? jokaisesta kiinni...Myös vastuu on yhteinen ??"! 💩💩
Ei enää Turun-tautisia🤮 kansakunnan kaapin päälle 😖!
Norwegian ja Wizz myyvät jo vuoden päähän lentoja erittäin halvalla.
Vierailija kirjoitti:
Vai viittasiko EU:n liittovaltioistumiseen?
Vai siihen, että kävimme läpi historiallisen ajan, joka on muuttanut käytäntöjämme ja meidän on nyt katsottava tulevaisuuteen ja otettava oppia tästä kriisistä jonka koimme?
Vai tarkoittiko ihmisen olevan sittenkin sipulikasvi?
Mitä sanoo Occam?
Liittovaltio=uusi maailmanjärjestys
Saulin jutut nyt on mitä on. Itse aion palata normaalin ihan heti. Ai niin, olen jo normaalissa. Ja heti kun etelänmatkoille taas pääsee, olen lähdössä.
Se tarkoittaa sitä että tavallisten ihmisten liikkuvuutta rajoitetaan mutta nokikepakoita saa lapata maahan entiseen malliin ilman mitään kontrollia.
Suomi on vastuun arvoinen vai miten hän sanoi hyvin.
Jokaisen pitäisi nyt ymmärtää jättää ne maskit hevon v**tuun ja elää normaalisti. Lopettaa se testeissä ravaaminen, varata ulkomaanmatka keväälle niin kuin muinakin vuosina ja unohtaa se r o kote.
Eläkää, kun se vielä on mahdollista.