Miksi ammattikoulut ovat edelleen olemassa?
Useimpiin ammatteihin ei kuitenkaan pääse ilman että on amk-tutkinto todisteena jonkinlaisesta järjestä, ei se sisällöltään paljon kummempi ole. Tai jos ei vaadita amk-tutkintoa, niin silloin ei kyllä edes amistutkintokaan ole välttämätön.
Kommentit (21)
Ap:lla tuskin on minkään tason koulutusta, niin typerä on aloitus.
Provoileeko AP vai onko hänellä näin huono ymmärrys kotimaisen yhteiskunnan toiminnasta?
Vai onko tämä sittenkin yritys saada iänikuinen AMK-jankkaus aikaiseksi?
No katos kun ammattejakin on olemassa. Mutta niitä ei kutsuta ammattikouluiksi nykyään. Ammatillinen oppilaitos.
Vierailija kirjoitti:
Provoileeko AP vai onko hänellä näin huono ymmärrys kotimaisen yhteiskunnan toiminnasta?
Vai onko tämä sittenkin yritys saada iänikuinen AMK-jankkaus aikaiseksi?
Veikkaan viimeisintä.
Nykyamiksen tarkoitus on toimia päivähoitopaikkana
Tarkoitus on kouluttaa ihmisiä ammatteihin. Joskin koulutuksen tasoa on heikennetty niin paljon, että käytännössä opetus tapahtuu työpaikoilla.
Millä amk-tutkinnolla työllistytään esimerkiksi autokorjaamoon?
Vierailija kirjoitti:
Ajoneuvotekniikan insinöörin tutkinnolla
Tuntuu että nykyään amiksiin, etenkin aikuispuolelle "saa" mennä vaan jos on jo entuudestaan paljon osaamista ja tietämystä alalta. Opettajat ei millään ehdi opettaa, muut opiskelijat eivät viitsi neuvoa ja siellä pitäisi ihan itse opettaa itseään. Oppilaita on liikaa, ei ole edes tilaa harjoitella vaikka osaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei moottorin rassaamiseen insinöörin tutkintoa tarvita :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei moottorin rassaamiseen insinöörin tutkintoa tarvita :D
Eikä insinööri välttämättä edes osaa sitä rassata.
Vuosi vaihtui mutta nää páskat provot on aina samoista aiheista.
Oon rakennusinsinööri. Osaan suunnitella, en rakentaa.
Vierailija kirjoitti:
Mikä amk-tutkinto antaa parhaat valmiudet korjausompelimon perustamiseen?
Koska kaikista meistä ei tule lentäjiä tai lääkäreitä.
Minua kiinnostaisi AMK-tutkinto, jolla työllistyy parturi-kampaamoon? Mitä tutkintoa ap suosittelisi?
Minä puolestani haluaisin töihin leipomoon, mitä koulutusta ap suosittelee?
Asuminen voisi olla aika karua jos näitä tärkeitä ammattilaisia ei olisi. Työpaikkailmoituksia kun katselee, enemmistönä on kova tarve putkimiehistä ja sähkäreistä. Onneksi niitä vielä valmistuu kouluista, muuten oltaisiin kirjaimellisesti kusessa, pimeässä. Ja urakkapuolella on hyvät tienestit.
Suurimpaan osaan ammateista pääsee perustutkinnolla. Kampaajat, lähihoitaja, kuljetusalan ammattilaiset, sähkö-, putki-, rakennusmiehet, kaupan ala, koulunkäynninohjaaja, kiinteistöhuolto, siivous--ja laitoshuolto, Keittiö työntekijät...