Facebookin aktiivinen-tila, nyt koetellaan hermoja
Olen käyttänyt Facebookia tietokoneella ja kahdella puhelimella. Puhelimista olen asettanut pois päältä kohdan "näytä aktiivisuus", mutta tietokoneella en löydä koko asetusta mistään. Kavereiden kohdalla näkyvät vihreät pallot kuten ennenkin, joten he näkevät myös minut. En käytä mitään ulkopuolisia sovelluksia tms. Facebookin kautta.
Miten saan näkymättömiin sen tiedon, olenko paikalla vai en? Lyhyellä kaverilistallani on ihminen, jota en voi poistaa ja joka seuraa paikallaoloani vähän liian tarkasti. Missä on se nappula, josta vihreät pallot saa kadoksiin?
Kommentit (13)
Messenger - asetukset - poista aktiivinen-tila käytöstä
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiedät että lyhyen kaverilistasi ihminen seuraa paikallaoloasi?
Ainakin jotkut laittavat viestiä sen mukaan, onko joku ihminen paikalla. -eri
Vierailija kirjoitti:
Omalla kohdallani alkaa tulla vihjailua nukkumaanmeno- ja heräämisajoista.
- eri
Vierailija kirjoitti:
Hänen maininnoistaan kuten "olit sinä viime yönäkin ollut facessa" ja mikset sinä vastannut puhelimeen, kun kerran olit paikalla".
Ap
Vierailija kirjoitti:
Sieltähän se löytyikin, Messengeristä eikä itse "emosivuilta", kiitos!
Tulikin uusi ongelma: uutena toimintona on se, että voi valita, kuka näkyy ja kenelle näkyy aktiivisena, mutta en saa sitä toimimaan, vaan toiminto joko koskee kaikkia tai ei ketään. Olisi tosi kätevää, jos tuon yhden ihmisen pystyisi sulkemaan oven taakse.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulikin uusi ongelma: uutena toimintona on se, että voi valita, kuka näkyy ja kenelle näkyy aktiivisena, mutta en saa sitä toimimaan, vaan toiminto joko koskee kaikkia tai ei ketään. Olisi tosi kätevää, jos tuon yhden ihmisen pystyisi sulkemaan oven taakse.
Ap
Mulla se kyllä näyttää toimivan ihan ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mulla se kyllä näyttää toimivan ihan ok.
Minulla meni koko lista harmaaksi, kun valitsin tämän yhden henkilön pois.
Otitko sinä vaihtoehdon, jossa "näkyy valituille henkilölle muttei muille" vai "näkyy kaikille muille paitsi henkilölle nimeltä x"?
Olen näpelöinyt näitä vaihtoehtoja ja poukkoillut sisään ja ulos sillä tavalla, että kohta alkaa tulla huomauttelua juuri tuolta tarkkailijalta...
Vierailija kirjoitti:
Voisiko olla selaimesta kiinni?
Kaikissa kolmessa laitteessa on Firefox. Nyt askarruttaa se, miten tietokoneella tehdyt asetukset vaikuttavat puhelimessa oleviin asetuksiin.
Uusia kysymyksiä herää sitä mukaa, kun asetuksia säätelee. Yksi tutuistani onnistui kerran olemaan vihreäpalloisena yhtäjaksoisesti melkein viikon. Olikohan hän esimerkiksi jäänyt kirjautumatta ulos tietokoneeltaan, eikä FB:ltä poistuminen puhelimella vaikuttanut asiaan?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisiko olla selaimesta kiinni?
Kaikissa kolmessa laitteessa on Firefox. Nyt askarruttaa se, miten tietokoneella tehdyt asetukset vaikuttavat puhelimessa oleviin asetuksiin.
Uusia kysymyksiä herää sitä mukaa, kun asetuksia säätelee. Yksi tutuistani onnistui kerran olemaan vihreäpalloisena yhtäjaksoisesti melkein viikon. Olikohan hän esimerkiksi jäänyt kirjautumatta ulos tietokoneeltaan, eikä FB:ltä poistuminen puhelimella vaikuttanut asiaan?
Ap
Mullekin yks tuttu kerran sanoi, että mä olen melkein aina paikalla facessa. Aha. Mietin mielessäni, että miten joku viitsiikin niitä kytätä. Eivät edes merkitse mitään. Kuten sanoit, face auki jollain laitteella on ihan eri asia, kuin että olisi aktiivisena siinä merkityksessä, että tosiaan olisi siellä paikalla selailemassa.
Vain hullut olevat naamakirjassa.
Vierailija kirjoitti:
Vain hullut olevat naamakirjassa.
Ei nyt noinkaan. Minä olen siellä vain siksi, että muutamaa harrastustani ei enää ole "olemassa" muualla, kun lehdet ja tavalliset kotisivut ovat jääneet käytöstä. En kirjoittele tai peukuttele koskaan, mutta lueskelen ja katselen kuvia mielelläni. Sosiaalisen median ihmissuhdejutut eivät siis kosketa minua lainkaan, paitsi tietysti tämä vihreiden pallojen mysteeri.
Ap