Alkaako ketään muuta etätyöpariskuntaa nyppimään toisen jatkuva läsnäolo?
Nyt lomalla sen viimeistään huomasin että haluaisi mieluummin viettää aikaa yksin, kun ennen loma on tarkoittanut kaivattua laatuaikaa puolison kanssa. Toivottavasti ei tarkoita huonoa suhteen jatkon kannalta, kun ollaan oltu yhdessä kuitenkin 15 vuotta. Ennen ei koskaan ole ollut tällaista kyllästymisen tunnetta. Ainakaan lomalla. Mutta kumpikin ollaan oltu nyt maaliskuusta alkaen käytännössä 24/7 saman katon alla.
Kommentit (9)
Joo, olen alkanut miettiä jopa eroa, ihan vaan koska haluaisin asua yksin.
Joo hulluksi meinaan tulla, kun omaa rauhaa ei ole ollenkaan, ei hetkeäkään. Puoliso jatkuvasti kotona, mitä nyt salilla käy. Suhde on muuten hyvä mutta kyllä jo alkaa mennä yli tämä 24/7 yhdessäolo. Keväällä vielä osasin nauttia tästä, mutta nyt alkaa kääntyä päin vastoin.
Kyllä se jonkin verran nyppii.
Paradoksaalisesti samalla kaivataan kahdenkeskistä aikaa enemmän kuin koskaan, sillä myös teinit ovat KOKO AJAN kotona, eikä mekään päästä lomalle.
Onneksi koti on niin iso, että puolisoa ei välttämättä näe koko päivänä, jos ei halua.
Hellahuonekaksio on rakkaudentappoon sopiva rotankolo.
Ei. Emme työskentele samassa tilassa. Emme juurikaan vietä enempää aikaa keskenämme kuin silloin, kun mies kävi joka päivä toimistolla. Mä olen tehnyt töitä etänä jo vuosia.
Voi kyllä! Olen jo pitkän aikaa ollut ihan kypsä tähän. Niinpä sovimme, että mies alkaa taas menemään toimistolle, vaikka ei tarvitsisi työnantajan takia, että saadaan olla vähän omassa rauhassa kumpikin.
No meillä on yhteinen yritys ollut lähes 10 vuotta ja siis fyysisesti samassa paikassa ollaan suurin osa päivistä. Jo kauan ollaan vietetty lomat erillään. Ei kenenkään seuraa jaksa 365 päivää vuodessa.
Kyllä! Sama tilanne kuin teillä, eli maaliskuusta asti oltu melkein 24/7 yhdessä. Olen suunnitellut, että voisin mennä vaikka viikoksi huoneistohotelliin "omalle lomalle", että saisi hetken omaa rauhaa.