Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihana uusi asuinalue, omakotitalo, rivareita ja.... :(

Vierailija
07.06.2014 |

... 1 kpl kunnan vuokrakerrostaloja rakenteilla. Voi kerpele! Nyt kaiken maailman hampuusit tulee tänne hengailemaan, örveltämään, varastelemaan ja antamaan huonoja vaikutteita kasvaville lapsille.

Olen surullinen.

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2014 klo 11:08"][quote author="Vierailija" time="07.06.2014 klo 11:06"]

menehän nukkumaan välillä, porvoossakaan ei asu tuollaisia!

[/quote]

Syvä huokaus. Tämä ei ole provo. Voisitteko jo lopettaa sen jankuttamisen?

-ap

[/quote]

Huoh porvoossa aletaan jo ahdistua

Vierailija
42/55 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida olla ihan niinkään että kaikki kaupungin vuokratalot on täynnä mitään pohjasakkaa. Ja ihan mielenkiinnosta, monellako narkilla/juopolla on varaa niiden uusimpien talojen vuokriin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 18:05"]

Itse en halua asua roskaväen geton lähellä enkä näin teekään. Oma laadukas aidattu asuinalue olisi unelmani -ja sellaisen suojissa aion vanhuuteni jossain lämpimässä maassa viettää.

[/quote]

Samat sanat. Minä asun paraatipaikalla pienessä saaressa, aidan virkaa toimittaa siis ympäröivä meri. Saarella ei ole vuokra-asuntoja, ja kaikki maakin on 100% yksityisomistuksessa. Täällä asuu paljon lapsiperheitä, muutama eläkeläinenkin. Paikka on turvallinen ja todella rauhallinen, vaikka kauppatorille ei montaa kilometriä ole. Asunnot ovat tietysti kalliita, mutta joka pennin arvoisia.

Vierailija
44/55 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 16:42"]

Ei taida olla ihan niinkään että kaikki kaupungin vuokratalot on täynnä mitään pohjasakkaa. Ja ihan mielenkiinnosta, monellako narkilla/juopolla on varaa niiden uusimpien talojen vuokriin?

[/quote]

No me veronmaksajathan ne niiden vuokrat maksetaan!

Vierailija
45/55 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap! Tässä sulle tositarinaa elävästä elämästä. kesän alussa valmistui hieno rivitaloalue ns 'hienostoalueelle' omistusasuntoja siis ja asukkaat hyväosaisia ( kaupunkia en nyt palstalla halua paljastaa) . nyt ovat siellä asuneet kaksikuukautta ja täysi riita ja örvellys jo päällä, ja tietenkin kysymys rahasta. asukkaat kun halusivat asfalttipihan, jonka joutuvat itse kustantamaan. nyt sitten hampaat hirvessä tapellaan, miten nuo kustannukset tulisi jakaa. toisten mielestä tasan asukkaiden kesken ja toisten mielestä huoneiston koon mukaan, eli mitä enemmän huoneistossa neliöitä sen enemmän pihan asfaltista maksat. tästä nyt kahden kuukauden asumisen jälkeen kauhea riita ja älämöly! jatkoa en uskalla edes ajatella. että ap, älä nyt yleistä että vuokrataloissa olisi ainoastaan ongelmia!

Vierailija
46/55 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2014 klo 11:08"][quote author="Vierailija" time="07.06.2014 klo 11:06"]

[/quote]

-ap

[/quote]

Olet porvoosta joten lopeta itse jankuttaminen. Hullu!

Vierailija
47/55 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2014 klo 11:10"][quote author="Vierailija" time="07.06.2014 klo 11:00"]

Ap siis kannattaa ghettoistumista ja alueiden räikeää eriarvoistumista?

[/quote]

No kyllä ne kaikkein epäkelvoimmat ainekset (narkit, rikolliset, juopot ja muut yhteiskunnan pohjasakka) pitää sijoitta jonnekin, jossa eivät aiheuta haittaa välittömässä lähipiirissään. Ei se saa olla tavallisen perheen selkänahasta - tai paremminkin turvallisuudesta ja hyvinvoinnista - pois, että elämänhallintansa menettäneitäkin on olemassa.

Asutaankohan ap:n kanssa samalla alueella...? Itseäkin todella hirvittää ja suoraan sanottuna vituttaakin, että naapurustoon on tekeillä kunnan vuokratalo. Pieniä asuntoja vielä, joten ei siihen mitään lapsiperheväkeä ole tulossa. Pitää varmaanolla yhteydessä kuntaan ja pyytää, että huomioivat naapuruston asukasvalinnoissaan.

meinaan kyllä sen valitettavasti huomaa, missä niitä kunnan vuokra-asuntoja on... Varsinkin täällä pk-seudulla kaupungin asunnoissa on vaan niin helvetin levotonta, ettei sellaista elämää todellakaan toivo naapurustoonsa kun itse on maksanut omasta asumisestaan helvetin paljon!

10 vuotta sitten asuin alueella, jossa kadun toisella puolella oli kalliita yksityisen vuokra-asuntoja ja toisella puolella kunnan asuntoja. Arvatkaapas kummalla puolella katua vilisi harva se viikonloppu poliisiautoja ja ambulansseja, kun narkit ja alkkikset tappelivat keskenään... Opiskeluaikana asuin kaupungin vuokratalossa ja yhtiön juoppojen vuoksi pihalla ei todellakaan tehnyt mieli liikkua kuin varhain aamulla.

[/quote]Missä hiton Vantaalla te oikein asutte? Täällä kaupungin vuokrataloissa asuu töissäkäyviä ihmisiä ja ongelmaiset asuvat tuetusti.

Vierailija
48/55 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jesh, mä olen ainakin akat., sivistynyt ja kulturelli ja asun vuokralla. Olen asunut aina ja aion asua. Onneksi lapsella on kivoja kavereita, vaikka monet asuvatkin erilaisissa asunnoissa. Omat ystäväni olen saanut muualta, tällä (omakotitalo)alueella en kelpaa.

Omakotitaloporukat on usein todella sisäänpäinlämpiäviä ja itseriittoisia, kiinnostuneita lähinnä remonteista ja pihanhoidosta. Lapsetkin pidetään usein yskin omalla pihalla. Onneksi on poikkeuksia, ettei rajoiteta lapsia liikaa. Onneksi meillä on muutakin elämää, ei ole niin tarkkaa, jos muutama kaveri on vähän rajoittuneempi.

Vierailija
49/55 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vantaan kaavoituspolitiikka on ihan anuksesta. Jos kaupunki myöntää luvan kerrostalojen rakentamiselle, niin siihen samalle alueelle pitää rakentaa myös vuokrataloja. Kuka haluaa ostaa nykyisillä uusien asuntojen hinnalla kämpän jonkun kaupungin vuokratalon vierestä? Minä en ainakaan. Jos tietäisi, että ne kämpät vuokrataan esim kaupungin työntekijöille, ei siinä sit mitään. Mutta kun ne uudet vuokrakämpät menee mamuille ja muille sosiaalitapauksille.

Vierailija
50/55 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2014 klo 11:15"]

On niin erilaisia ympäristöjä ja usea toivoo ainakin lapsilleen parasta ettei ihan alatyylin porukoiden seassa tarvitse pyöriä. Aikanaan meille oli tärkeää taloa ostaessa että on rauhallisessa ympäristössä vaikka Helsingissä asummekin. Niin sitten valitsimme talon vanhalta jo rakennetulta alueelta, ei tule isoja rakennuksia lähelle. On niin hienoa kun ei ole tarvinnut ovia edes lukita ja pihalla säilyy tavarat, eikä kahteenkymmeneen vuoteen ole juoppoja,narkkeja ei ölisijöitä, ei tappelun tappelua ei edes poliisiautoja nähty. Nuorisokin käyttäytyy hyvin. Jokseenkin kaikki naapurit tuntevat toisensa, jos mummo kaatuu kadulla tai lapsi pyörällä niin aina joku juoksee auttamaan, asujamisto on vauvasta vaariin. Tämä on sitä elämisen laatua, mitä ei aina saa edes rahalla.

Joskus kauhulla ajattelen mitä olisi elämä ollut vaikka jossain itäisissä lähiöissä kerrostalokomplekseissa, huh, onneksi on voinut valita.

[/quote]

Mikä alue kyseessä?

Vierailija
51/55 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tutustua alueen kaavoitukseen etukäteen. Kyllähän tuokin tontti on ollut vuokra-asumiseen kaavoitettu jo vuosia. Jos ei itse ota selvää, niin on turha valittaa...

Vierailija
52/55 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2014 klo 11:21"]

[/quote]

-ap

[/quote]

Huoh porvoossa aletaan jo ahdistua

[/quote]

Osoitat älykkyytesi puutetta tuolla porvoollasi. On jo niiin vanha juttu ja sinä et ole sitä vielä tajunnut. Noloa.

Vierailija
53/55 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin juuri tuollaisella asuinalueella siinä ainossa kaupungin vuokra-asunto kohteessa. Alue oli rakennettu 80-luvulla. Se rajoittui järvenrantaa. Kaupungin vuokratalot olivat kaksikerroksia pienkerrostaloja ja ulkopuolisen oli mahdoton tunnistaa kaupungin vuokra-asunto kohde muista taloyhtiöistä. Ainut mistä erotti talot muista oli, se että järven rannan (tietenkin vuokra-asunnoille oli varattu tontti järvenrannalta) ja taloyhtiön välissä olevan kapeaa metsikkökaistaletta (oli kaikkien järven rannalla olevin talojen ja järven välissä) joka kuului kaupungille kaikkialla sillä alueella, ei raivattu pajukkoa kaupungin toimesta pois. Kaupunki siis huolehti tästä metsäalueesta yksityisten talojen edestä, mutten oman asuin kohteensa kohdalla. Asukkaat itse huolehtivat talkoilla tästä alueesta, että järvinäkymä pysyi hyvänä.

Vuokra-asunto kohde oli todella rauhallinen. Suurin asukkaista oli ihan töissä, muutamia eläkeläisiä, opiskelijoita ja kotiäitejäkin löytyi. Yhtään narkkaria tai alkoholistia ei löytynyt. Maahanmuuttajiakaan ei asunut asunnoissa. Kertaakaan en nähnyt poliiseja paikalla. Kohteessa asuin aika paljon ihmisä, jotka olivat asuneet taloissa yli kymmenen vuotta.

Aina ei tämä vuokra-asunto kohde ollut yhtä ympäristöönsä sulautunut. Naapureilta kuulin juttua, että 90-luvulla paikan kerhotilan (joka oli oma rakennuksensa) valoittivat nuoret, kun sitä ei pidetty lukittuna. Kerhohuoneeseen oli tullut nuoria ympärikaupunkia ja niitä oli ollut kymmenittäin eli jopa satoja. Kun kerhotilaa oli alettu lukita ja avaimia kerhotilaan sai vain lainaamalla tietyiltä asukkailta nuoret olivat siirytyneet hengailemaan läheiselle metsäkaisteleelle, joka oli tuolloin ollut aivan kunnon pusikkoa.

Minä olen ymmärtänyt kaupunkien vuokra-asunto rakentelu idean, että niitä rakenetaan aivan kaikkialle. Eli jokaisesta kaupunginosasta pitäisi löytyä vähintään se yksi kohde.

Vierailija
54/55 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka tämä nyt provon merkit täyttää niin ihan siksi vastaan jos tämän lukee joku tällaisella alueella asuva.

Oletteko te ajatelleet te jotka asutte vuokratalojen vieressä, että voitte myös valittaa häiritsevistä asukkaista sinne vuokratalojen isännöintitoimistoon. Eli jos joku siellä häiritsee toistuvasti teidän elämäänne ( pitää niin hirveää meteliä, että kuuluu teillekkin) voitte valittaa. Näin teette myös palveluksen vuokratalojen kunnollisille ihmisille ja saatte itse paremmat naapurit.

Vierailija
55/55 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ison kesähuvilan omistavat ihmiset ja "työssäkäyvä mamu-lääkäri-sairaanhoitajaperhe" eivät saa kunnan vuokra-asuntoa muuten kuin työsuhdeasunnoksi."

[/quote]

Ai, kun minä olen kätilö ja mieheni yhteiskuntatieteilijä ja asumme Helsingin kaupungin vuokra-asunnossa. Ei ole työsuhdeasunto. Rauhoittukaa niiden ennakkoluulojenne kanssa. Helsingissä valtaosa näissä vuokrakämpissä asuvista on aivan normaalia porukkas. Meifän talossa asuu viereisen koulun espanjan opettajakin.

[/quote]

Tarkoitin siis tulorajoja kaupungin/kunnan vuokra-asuntojen yhtenä myöntämisperusteena. Kätilö ja lääkäri saavat yhteensä sen verran palkkaa, etteivät he ainakaan minun kotikaupungissani saisi kaupungin vuokra-asuntoa muuten kuin työsuhde-etuna. Kätilön ja yhteiskuntatieteilijän tai espanjan opettajan tulotasosta en tiedä.

Olen itse akateeminen köyhä ja olen asunut aviomieheni kanssa kaupungin vuokra-asunnossa yli 20 vuotta ja kärsinyt suomalaisten sekakäyttäjien ja "500 vuotta Suomessa ja aina sorretaan" -väestönosan aiheuttamasta helvetillisestä häirinnästä ja sekoilusta. Ennakkoluulot tulivat kokemusten kautta, kun pääsi tutustumaan "kulttuurihenkilöihin" pintaa syvemmältä.