Huoliteltu kotiäiti
Mies valittaa etten ole huoliteltu. Millainen on täydellisen huoliteltu nainen? Mitä elementtejä siihen kuuluu?
Kommentit (16)
Itse olen huoliteltu kotiäiti. Joka aamu suihku ja tietty hiusten pesu. Hiuksien laitto=ei poninhännälle likaisena vaan föönaus, kiharrus/suoristus ja laadukkaiden hiustenhoitotuotteiden käyttö. Vaatteet tarkoin valittu, ei verkkareita vaan hameita, mekkoja ja hyvinistuvia housuja, tregginsejä ym. Ja lähes aina korkeat korot, leikkipuistoissakin pystyy olemaan kiilakorkosandaaleilla esim. Kynnet laitettuna aina (geelikynnet) Sekä ripsienpidennykset jotka helpottaa arkea huomattavasti. Viihdyn tällä tyylillä itse, en tiedä muista :)
[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 20:26"]Itse olen huoliteltu kotiäiti. Joka aamu suihku ja tietty hiusten pesu. Hiuksien laitto=ei poninhännälle likaisena vaan föönaus, kiharrus/suoristus ja laadukkaiden hiustenhoitotuotteiden käyttö. Vaatteet tarkoin valittu, ei verkkareita vaan hameita, mekkoja ja hyvinistuvia housuja, tregginsejä ym. Ja lähes aina korkeat korot, leikkipuistoissakin pystyy olemaan kiilakorkosandaaleilla esim. Kynnet laitettuna aina (geelikynnet) Sekä ripsienpidennykset jotka helpottaa arkea huomattavasti. Viihdyn tällä tyylillä itse, en tiedä muista :)
[/quote] Minkä ikäinen/ikäiset lapset?
Itselläni 1kk vauva
-ap
Kuule ap, jokaisessa ihmissuhteessa ihmisen pitää puolustaa oikeuttaan olla omanlaisensa. Sitä nyt vaan saa ihminen omassa kodissaan ja omassa elämässään olla juuri sellainen kuin on, niin kauan kuin ei hirveästi haise eikä aiheuta toiselle mitään vahinkoa. Pienen lapsen äitinä sitä voi mennä muutenkin hukkaan itseltään, ja jos siinä yrittää vielä hirveästi miellyttää kaikkia muita, niin se koko elämä on siitä lähtien epämääräisen syyllisyyden ja riittämättömyyden sävyttämää.
Että ole ihan just sellainen kuin sua itseäsi huvittaa. :)
Etkö ole koskaan ollut huoliteltu? Todella? Ehkä nyt olisi tarvetta kun mieskin huomaa. Katsele muita naisia, erotat kyllä huolitellun. Kysy mieheltäsi mitä hän tarkkaan ottaen haluaa ja tee tarvittavat muutokset.
Tai ehkä olet mieluummin omanarvontuntoinen ihminen ja huolehdit ulkonäöstäsi sen mukaan mitä itse haluat etkä pyri epätoivon vimmalla miellyttämään muita.
Aivan kuten 7 totesi, oletko ennen lasten syntymää saanut edes joskus kehuja jostain arkilookistasi mieheltäsi? Sinun on nimittäin aika vaikea alkaa pyrkiä siihen huoliteltuun tulokseen, jos miehesi ei osaa kertoa, mitä sillä tarkoittaa. Jollekin se voi olla tuollainen kolmosen kuvailema jenkkiläinen real housewives -tyyli, mutta meillä mennään huomattavasti luonnollisemmalla linjalla. Hän on aina kehunut minua, kun olen puketunut klassisesti, hiukan preppy-tyyliin. Mielummin hameeseen, mutta paitapusero yhdistettynä farkkuihin on hänestä myös ihan hyvä yhdistelmä. Geelikynsiä tai ripsipidennyksiä ei ole tarvinnut ottaa, meikiksi riittää arkena sävyttävä päivävoide, peiteväri ja ripsiväri. Hiuksetkin saavat olla poninhännällä, kunhan ovat puhtaat, pitkät ja kiiltävät. Täytyy tosin sanoa, että yhdessä asiassa en tee miehen mielen mukaan. Jos häntä kuunneltaisiin, käyttäisin kenkinä pelkästään Jimmy Choon Abeleita (minulle on sellaiset lahjoitettukin, kun bloggaajat suosivat vielä Louboutinin platformeja ;-)) aina ja kaikkialla. Mutta ihan oman ja lapsemme turvallisuuden vuoksi kuljen lähinnä saappaissa talvella ja balleriinoissa tai loafereissa kesällä.
Tänään olin verkkareissa... Ilman rintsikoita kotona kun imetän yms. Ei meikkiä. Jos käyn ihmisten ilmoilla (muualla kuin lenkillä), puen mekon yms. Miksi kotona laittautuisin? -ap
Haha, sun mies on samanlainen kriittinen törkyturpa kuin munkin!
Ehkä miehesi haluaa hieman säihkettä teidän arkeen? Mä aina pelkäsin just tota. Mä olen kotona tukka pystyssä, verkkarit jalassa, joku kamala virttynyt paita päällä ja huonoina päivinä vielä imuroimattakin, kun mies tulee töistä. Toinen raukka raataa töissä, että mä saisin olla lasten kanssa kotona enkä mä viitsi edes puhdasta paitaa päälleni laittaa tai harjata hiuksia. Kummasti se mies kuitenkin jaksanut mua, niin hyvinä kuin pahoinakin päivinä.
Mä ajattelisin, että näin kesäisin sulla olis ehkä jotain hametta päällä, hiukset kivasti, olisit käynyt suihkussa, että haise puklulle ja hymy naamalla.
Ei kai sentään kukaan mies odota, että vaimo on vauvan kanssa kotona täydet pakkelit naamassa?
Mä olen joskus kun jaksan kotona pakkelit naamassa, koska se nostaa itsetuntoa suhteessa mieheen. Joka päivä en todellakaan jaksa. 10
Siis tottakai joskus pitää olla pakkelit naamassa ja jotain extrakivaa päällä vain miehen takia, vaikka ei poistuisi muualle kuin lähipuistoon, mutta ei joka päivä tai edes useimpina päivinä.
Tykkään, että olen hieman epähuolitellun näköinen. Minusta on kivaa olla jotenkin hieman rentun näköinen, sillä olen töissä suhteellisen menestynyt. Jotenkin se tuo vastapainoa. Minun ei tarvitse ostaa vuittoneita yms esittääkseni jotain menestyjää. -ap
Olen kotiäiti ja lapset on 3v ja 5v, laitan itseni joka aamu. Siis meikkaan, laitan hiukset (en kylläkään pese joka aamu, kun ovat pitkät), kynnet on aina lakatut ja siistit ja valitsen vaatteet.
Mieheni ei tätä vaadi tai pyydä, vaan olen aina ollut tällainen.
Minun mieheni sanoo etta olen kauneimmillani aamullakun juuri heraan. Olen neljan lapsen, viela syksyyn asti oleva koti-aiti. Mies lahtee toihin kuudenaikoihin ja palaa neljan kieppeissa. Kayn tokiaamulla suihkussa, suihkutan parfumit ja laitan hiukset kuntoon, mutta en puuteroi yms ennen iltapaivaa monesti. Pesen ja Viikkaan n. 4 lastia pyykkia paivassa, imuroin, pyyhin lattiat, petaan, tiskaan, valmistan iltaruoat ymymym. Ei ne miehetkaan jotka ruumillista tyota pitkin paivaa tekevat valita milta nayttavat, kun tulevat ovesta sisaan tyopaivan paatteeksi. Ihanalta calvin kleinilta omani tuoksuu ruokapoydassa. Siihen mennessa kaikki ovat puhtaita ja aitikin jo tuoksuu hyvalta, taas. Jarki kateen miehille! Kuukauden ikaisen vauvan aidin ei tarvitse olla hehkea 24/7!!! Miltahan miehet nayttaisivat yosyottojen ja vaipan vaihtojen jalkeen....etenkin kun se jatkuu hyvassa lykyssa viela vuoden!!!!! Tsemppia ap lle !
Vauva on vielä niin pienj, että sulla on oikeus olla vielä vähän kuutamolla muusta elämästä. Sulla on oikeus keskittyä vaan vauvaan. Sit myöhemmin voi olla kohteliasta ja todennäköisesti itsekin haluat, laittautua hiukan. Siis siistit vaatteet ja hiukset, meikkiä jos haluat.
Mitä kenellekin. Vähimmäisvaatimus on, että on puhdas ja siisti ja pukeutunut ehjiin, puhtaisiin ja tilanteeseen sopiviin vaatteisiin.