Olen sairaalassa töissä ja siellä on sihteereitä, joilla on
vastuullinen työ, mutta eivät hoida tehtäviään huolella. Yksi jättää työt tekemättä ja parilla muulla on muuten vaan ongelmia tehdä työnsä. Suuri osa on toki ammattitaitoisia ja vastuullisia. Miten näille parille saisi potkut? Ovat täysin välinpitämättömiä töidensä hoitamisen suhteen. Myös käytöstavat ala-arvoiset. V**uttaa niin paljon.
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama kokemus sairaalan arkistonhoitajista, lusmujen duunia.
Lusmu tai ei, niin jonkun on nuokin työt tehtävä.
Kai ne työt voisi ja pitäisikin tehdä muutenkin, kuin lusmuillen?
Ite sairaalalla sihteerinä 14 vuotta, palkka nyt maksimit 1700 e/kk. Eipä kiinnosta burn outtia ottaa tollasella palkalla.
Vierailija kirjoitti:
Ite sairaalalla sihteerinä 14 vuotta, palkka nyt maksimit 1700 e/kk. Eipä kiinnosta burn outtia ottaa tollasella palkalla.
Sua kyllä kustaan silmään, anteeksi suoruuteni. Vai oletko privaatissa?
Sairaalahuoltaja, peruspalkka 1945
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sihteeri ja "vastuullinen työ"? Joku ei nyt tässä täsmää 🤔
Jos sulla vaikka epäillään aivokasvainta, niin sihteeri on se joka tutkimukset sulle varaa. Et varmaan ole kovin iloinen, jos lääkäri on määrännyt, että tutkimukset pitää tehdä viikon sisällä, mutta et pääse niihin, kun ne on varaamatta.
Kyllä ne jatkotutkimukset varataan meidän sairaanhoitajien toimesta. Sihteereillä ei ole hoidollista koulutusta eikä kykyä arvioida miten nopeasti tutkimukset tulisi tehdä.
Osastonsihteereiltä kyllä vaaditaan myös hoidollista osaamista. Ei nyt ihan pidä paikkaansa tuo. Moni on aiemmalta ammatiltaan joko perus- tai lähihoitaja voi olla myös ent. sairaanhoito-opiston sh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet totisesti tyhmä.
Älä puutu asioihin, joista et tiedä paskaakaan!
Lässynlässyn.
Vierailija kirjoitti:
Insinöörinä en nyt oikein ymmärrä, miksei virheistä tai väärästä toiminnasta voi sanoa suoraan, vaan ollaan kiertotietä hakemassa toiselle potkuja? Kaikkien kanssa ei tarvitse olla kaveri, mutta inssiympyröissä toistemme arvostus on hyvällä tasolla ja sen avulla saadaan hommat tehtyä. Huomautetaan jos on huomautettavaa ja jatketaan eteenpäin.
Olen täysin samaa mieltä. Epäkohdat pitää vain korjata; kaikki ylimääräinen draamailu on turhaa.
T. Toinen insinööri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sulla vaikka epäillään aivokasvainta, niin sihteeri on se joka tutkimukset sulle varaa. Et varmaan ole kovin iloinen, jos lääkäri on määrännyt, että tutkimukset pitää tehdä viikon sisällä, mutta et pääse niihin, kun ne on varaamatta.
Oikeesti? Pelkkä epäilys riittää? Neurologisellako vai sisätautiosastolla? Säteilyhän a i h e u t t a a syöpiä. Olisko käynyt jo ennestään liikaa röntgenkuvissa tai syökö sieniä, joissa on ollut liikaa laskeumaa...? Nappuloissakin on niin hirveitä aineksia, et ei mikään ihme, jos tulee vaivoja, eikä toisaalta tutkimuksetkaan mitään h o i t o a ole, koska siihen rikottuun soluun se syöpäkasvain alkaa kasvaa, jos saa riittävästi energiaa ja sitähän ei kukaan rajoita missään vaiheessa?
http://koti.netplaza.fi/~paula/kotikokkeli/simmons.htm
No tottakai epäilys riittää, pitäähän se todentaa?
Epäilen, että työhon valitaan tarkoituksella sellaisia, jotka ovat tottuneet kaaokseen. Yksi tuttu tuli valituksi sadan hakijan joukosta. Ihmettelin miten hän selviää paperitöista, koska hän ei saanut pidettyä edes itseään järjestyksessä ja aikataulussa. Aiempaa kokemustakaan hänellä ei ollut toimistotöistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palkka näillä luusereilla 2200e/kk...
Kannattaako tuolla palkalla kovasti työstä stressata? Jos sihteereillä olisi hyvin vastuullinen työ, kai siitä ainakin 500e/kk enemmän pitäisi maksaa.
Todellakin kannattaa stressata että työ tulee tehtyä, jos ihmisten henki sihteerin käsissä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne jatkotutkimukset varataan meidän sairaanhoitajien toimesta. Sihteereillä ei ole hoidollista koulutusta eikä kykyä arvioida miten nopeasti tutkimukset tulisi tehdä.
Osastonsihteereiltä kyllä vaaditaan myös hoidollista osaamista. Ei nyt ihan pidä paikkaansa tuo. Moni on aiemmalta ammatiltaan joko perus- tai lähihoitaja voi olla myös ent. sairaanhoito-opiston sh.
Itse olen osastonsihteeri eikä minulla kyllä ole yhtään minkäänlaista hoidollista osaamista. Ja ainakin meillä sihteerit todellakin varaavat potilaille tutkimusajat ja jatkotutkimukset lääkärin määräyksestä ja monesti jäisivät tyystin varaamatta, jos sihteeri ei huolehtisi. Itse ainakin koen työni vastuulliseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sairaalassa sihteereillä on hoitoalan koulutus.
Meille tuli terveyskeskukseen uusi tekstinkäsittelijä vuosi sitten, kirjoittaa siis mm. puhtaaksi lääkäreiden sanelut. Tämä tekstinkäsittelijä ei osaa yhdyssanoja! Voi että harmittaa, kun katsoo niitä omia saneltuja tekstejä, täynnä yhdyssanavirheitä.
Itse olen osastonsihteerinä Husilla ja palkka 2400e/kk. Ammattitutkinto vaaditaan, tämä on monelle yllätys.
Töitä on enemmän kuin ehtii tehdä. Teen mm. ajanvaraukset/siirrot/muutokset, ylläpidän ja luon lukemattomia eri listoja, olen terveydenhuollon kehitysprojekteissa mukana, korjaan muiden ammattiryhmien atk-sotkuja jatkuvasti ja seuraan, että hoitohenkilökunta muistaa edes kirjata potilaiden käynnit... *rollingeyes*
Itse en enää lähtisi alalle töihin. Kova kiire ja tarkka työ. Lääkärit mongertaa epikriisit ja surkea palkka. Sihteerit nälvii toisiaan kuten myös ap. Olin ylikoulutettukin tehtävään.
Vierailija kirjoitti:
Insinöörinä en nyt oikein ymmärrä, miksei virheistä tai väärästä toiminnasta voi sanoa suoraan, vaan ollaan kiertotietä hakemassa toiselle potkuja? Kaikkien kanssa ei tarvitse olla kaveri, mutta inssiympyröissä toistemme arvostus on hyvällä tasolla ja sen avulla saadaan hommat tehtyä. Huomautetaan jos on huomautettavaa ja jatketaan eteenpäin.
Vaimo sairaalassa sihteerinä ja meni tunteisiin?
ap:llä näyttää ainakain aika riittävän kytätä muiden töitä, joten mitäpä jos löhtisit itse lätkimään, kun työpanostasi ei selkeästi tarvita laahustamaan käytävillä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaimo sairaalassa sihteerinä ja meni tunteisiin?
Minä se vaimo tässä olen🤣 Mies on kakkakuski, joten ei ole omaa lehmää ojassa, onneksi.
Lusmu tai ei, niin jonkun on nuokin työt tehtävä.