Mää kuolen tähän syömishäiriöön
En osaa lopettaa ja en voi hakea apuakaan. En tiedä enää mitä tehdä, apua?
Kommentit (18)
Vierailija kirjoitti:
Miksi et voi hakea apua?
En kehtaa. Eivät ihmiset ymmärrä.Pitävät itseaiheutettuna ongelmana. Haluan edetä terveys-, sosiaali- ja kasvatusalalla rikä mt-merkintä papereissa olisi hyväksi. Sitten paljastuisi varmaan muutkin ongelmat. Ja sh:n on psyykkinen, joten ei sille voi edes tehdä mtn. Mä tiedän kuinka typerältä kuulostan, mutta olen aivan kiinni tässä ja tämä on jatkunut jo melkein 10 vuotta, mikä sekin on ihan hullua. Ihme, että kroppa on jatkanut tähänkin asti ilman suurempia fyysisiä oireita, kunnes nyt. Mulla on niin paha olla joka osa-alueella ja kaikki menee pieleen.
ap
Mulla oli jo parempi vaihe. Monta kuukautta, kum en oireillut. Mutta yksi asia painaa ja mä jään täysin sen alle. Se stressi oireilee fyysisesti ja en osaa hallita sitä.
Ap
Mä toivon, ettei tää olisi koskaan alkanutkaan. Koska nyt näyttää siltä, että ei tästä voi oikeasti koskaan parantua. Aina saa olla varpaillaan. Mutta mä en halua tätä enää.
Ap
Kyllä voit ja sinun pitää hakea apua!
Et ole yksin! Voimia sinulle!
Syömishäiriöliitto SYLI ry
Lounatuulet Yhteisötalo,
Läntinen Pitkäkatu 33
20100 Turku
Puhelin: 040 558 5265
Sähköposti: info (at) syomishairioliitto.fi
Anteeksi kirjoitusvirheet, oon aika tunteilla nyt ja koneella sekä vesi tuhrii silmiä. Yritän kirjoittaa hitaammin.
Ap
Tsemppiä. Hae apua.
Koka päivä voi aloittaa alusta.
Ole utelias.
Olet arvokas.
Ole armollinen itsellesi.
Ole suopea itsellesi.
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi kirjoitusvirheet, oon aika tunteilla nyt ja koneella sekä vesi tuhrii silmiä. Yritän kirjoittaa hitaammin.
Ap
* Halaus* saa olla surullinen ja vihainen ihan luvalla, mutta älä vihaa itseäsi, joskus ihminen tarvitsee apua parantuakseen ja salli se itsellesi. Voi hyvin ja päätä uskaltaa hakea sitä apua, jooko?
Hae apua. Itsestä täytyy huolehtia. Äläkä huolehdi mahdollisesta mt-merkinnästä. Tärkeintä on, että etsii apua ongelmiinsa ja hoitaa itsensä kuntoon. Urallasi etenet parhaiten kun olet ensin hoitanut itsesi kuntoon. Tsemppiä sulle!
Vierailija kirjoitti:
Kyllä voit ja sinun pitää hakea apua!
Et ole yksin! Voimia sinulle!Syömishäiriöliitto SYLI ry
Lounatuulet Yhteisötalo,
Läntinen Pitkäkatu 33
20100 TurkuPuhelin: 040 558 5265
Sähköposti: info (at) syomishairioliitto.fi
En uskalla. Terveydenhuollon henkilökunta on jotenkin aina vähän omituinen mua kohtaan. En tiedä onko papereissani joku merkintä, mutta... Tuntuu myös, että kuvittelevat mulla menevän erittäin hyvin ulkokuoren perusteella. Olen myös saanut aina hyviä arvosanoja ja hoitanut työt hyvin. Ulospäin kulissit siis on kunnossa, mutta ei mun elämä ole lainkaan sellaista mitä annan ymmärtää. Kirjoitan nytkin vauvapalstalle uutena vuotena siitä, että en osaa edes syödä normaalisti.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et voi hakea apua?
En kehtaa. Eivät ihmiset ymmärrä.Pitävät itseaiheutettuna ongelmana. Haluan edetä terveys-, sosiaali- ja kasvatusalalla rikä mt-merkintä papereissa olisi hyväksi. Sitten paljastuisi varmaan muutkin ongelmat. Ja sh:n on psyykkinen, joten ei sille voi edes tehdä mtn. Mä tiedän kuinka typerältä kuulostan, mutta olen aivan kiinni tässä ja tämä on jatkunut jo melkein 10 vuotta, mikä sekin on ihan hullua. Ihme, että kroppa on jatkanut tähänkin asti ilman suurempia fyysisiä oireita, kunnes nyt. Mulla on niin paha olla joka osa-alueella ja kaikki menee pieleen.
ap
Minkä ikäinen olet?
Ei näytä papereissa pahalta, koska terveystiedot ovat yksityisasia. Rikostuomiot on eri asia. Sinun asiasi on kenelle mitä kerrot eli jos töitä hakiessa et itse kerro terveystietojasi niitä ei työnantaja kysele. Työterveyshuollon tiedot ovat myös salassapidon alaisia. Jopa lääkäreillä on erilaisia asioita elämänsä aikana ja ei vaikuta ammatinharjoittamiseen. Joten pelko syömishäiriödiagnoosin vaikutuksesta sosiaali- ja terveysalan työhön, on aiheeton
Vierailija kirjoitti:
Tsemppiä. Hae apua.
Koka päivä voi aloittaa alusta.Ole utelias.
Olet arvokas.
Ole armollinen itsellesi.
Ole suopea itsellesi.
Mä en yhtään ihmettele, että kukaan ei rakasta mua, kun en pysty siihen itsekään. Mä en ole rakastettava, mussa on paljon vikoja enkä halua päästää itseäni helpolla. Viime aikoina mun koko persoonakin on muuttunut. En jaksa enää kannatella muita musta on ihan hirveää nähdä tämä muutos itsessäni. Ihan kun kattoisin ulkopuolelta. Ja jos yritänkin vielä niin se menee pieleen. Unohdan koko ajan asioita eikä mulla ole edes voimia hoitaa kuin aivan pakollinen.
Ap
Syömishäiriöliiton vertaistuki, ryhmiä on muutama eri puolilla Suomea. Lisäksi Sylillä on tukipuhelin. Vertaistuki on auttanut ainakin minua valtavasti. Vuosikymmenentenkin jälkeen voi parantua ja saada itsensä ja elämänsä takaisin. Rakkautta ja lempeyttä uuteen vuoteesi!
Se on vain hyvä asia, jos tuolla alalla ihmisellä on jotain omiakin ongelmia ollut. Mieti nyt, mitä itse sanoisit tuollaisten ongelmien kanssa kamppailevalle? Nimenomaan tuolla alalla toimivien ihmisten pitää osata itse hakeutua hoitoon, kun sitä tarvitaan. Ikävän paljon on niitä ammattilaisia, jotka eivät itse "kehtaa" hakeutua hoitoon, vaikka pitäisi. Se on täysin kaksinaamaista.
Palsta meneekin kohta kiinni. Kiitos kaikille ihanille, jotka vastasitte ja että sain näin ymmärtäviä vastauksia. Tämä oikeasti helpotti mun oloa tällä hetkellä. Hyvää uutta vuotta kaikille! Pitäkää itsestänne ja läheisistänne huolta! 🎆❤️
Ap
Musta tuntuu, että tänään se tapahtuu. Tänään ei mistään saa apuakaan.