hoi kokeneemmat supistelijat! kun supistukset loppuvat..
Muutamaan otteeseen ollut ihan kipeitä supistuksia, niin että oon aatellu et nyt tulee lähtö, mutta muutaman tunnin päästä loppunut (epäsäännöllisiä, mutta kipu vie jalat alta). Myös maha on jo viikon ollut kuralla ja oksenneltuakin on tullut välillä..:s lääkäri varoitellut useamman viikon, että tulee aikaisin (nyt rv36+5) sisäsuu antaa periksi vauvanpäälle, eli avautuu kun vauva painaa. Ulkosuu auki sormelle, kohdunkaula n.2cm kaikki ihan pehmeetä. Jatkuva painon tunne ja supistusherkkä kohtu. En haluaisi vauvan vielä syntyvän, mutta nämä päivittäiset kivut ja valvomiset vie kaikki voimat, kiinnostaisi tietää kauan tätä voi kestää?:( ja jonkunnäköistä vuotoa ollut ensin veristä ruskeaa, mutta muuttui päivän jälkeen keltaiseksi:0 alkoitoissapäivänä.. kiitos ja kumarrus vastanneille jo näin etukäteen t.äippäjatyttönen
Kommentit (16)
Voi kestää sinne rv 42/43 saakkka jolloin ihan viimeistään käynnistetään. Neuvona antaisin, että lepää, nuku, lue, katso tvtä jne. Vuodostta en osaa sanoa, pirauta neuvolaan tai synnärille. Tsemppiä ja aurinkoista mieltä!
Vaikea sanoa, mutta kyllähän noita epäsäännöllisiä suppareita voi olla kauankin... Pitäisikö sinun käydä näytillä, niin tietäisit vähän tilannetta? Hyvässä tapauksessa saatat päästä jo sisään sairaalaan. Näin minulle kävi 3. synnytyksessä. Suppareita oli pari päivää, menin sairaalaan ja olin 5 cm auki. Pääsin synnytyssaliin, mutta kätilön mukaan synnytys käynnistyi varsinaisesti vasta muutaman tunnin kuluttua. Sain kuitenkin salissa jotain rauhoittavaa, mikä auttoi lepäämään ja edisti synnytyksen käynnistymistä.
Sehän voi kestää ja kestää ja kestää..tai sit lähtö tulee hyvin äkkiä:) oman kokemukseni mukaan sitten kun supistukset on pitemmän aikaa alle 10min välein niin on oikeesti jotain käynnissä. Mut kai nuo kovat supistelut voi kestää pahimmillaan vaikka pari viikkoa..
Kaverilla alkoi kipeät supistukset lauantaina, sunnuntaina oli jo todella kipeä ja kävivät synnärillä, sai tulla kotiin takaisin. Maanantaina destaan synnärille, ottivat osastolle ja antoivat cocktailin rauhoittavia ja kipulääkkeitä ettäs ai nukuttua, keskiviikkona vasta syntyi.
Kävin vasta toissapäivänä, kun käyn tarkistamassa tilannetta 2 viikon välein, kun paikat alko kypsymään tosi aikaisin:d aina sanovat ettei enää kahtaviikkoa eteenpäin mene, mutta menee silti..:D en viitsi aina sinne mennä, kun on tullu käytyä, aika usein puhuvat kun ääliölle kun mua kiinnostaa aina kaikki tietää. Kiitos vastauksista:)
Kävin vasta toissapäivänä, kun käyn tarkistamassa tilannetta 2 viikon välein, kun paikat alko kypsymään tosi aikaisin:d aina sanovat ettei enää kahtaviikkoa eteenpäin mene, mutta menee silti..:D en viitsi aina sinne mennä, kun on tullu käytyä, aika usein puhuvat kun ääliölle kun mua kiinnostaa aina kaikki tietää. Kiitos vastauksista:)
Mulla oli ekassa kaks viikkoa epäsäännöllisiä supistuksia joka yö ennen kuin syntyi, eivät kovasti kipeitä, mutta sellaisia etten nukkunut. Tokassa ei ollut kuin yksi yö, kolmannessa taas se parisen viikkoa (muttei joka yö). Eihän sitä koskaan tiedä, ja tossa kohtaa aika tuntuu mielettömän pitkältä, mutta veikkaisin ettei sun kuitenkaan tarvi kuin maks laskettuun kärsiä, tod.näk. syntyy jo vähän ennen. On tosi vaikeaa ottaa rauhallisesti, mutta koita vaan levätä ja olla jännittämättä vaikka supistelisikin. Mulla se ero noiden edeltävien ja oikeiden supistusten välillä oli se voimistuminen. Noi epäsäännölliset oli aika samalla voimakkuudellla koko ajan, oikeat järjestelmällisesti voimistui.
Niin, kauanko niitä supistuksia on tullut? Pari päivää vai ihan vaan tänään muutamaan otteeseen. Kyllä tossa on kaikki merkit päällä, mutta toisaalta voi mennä pidempäänkin, varsinkin kun on eka lapsi. Vuodosta en olisi huolissaan, voi tulla kohdunsuun avautumisesta. Kannattaa varuiksi soitella synnytysosastolle ja kysellä sieltä. Ottavat myös kantaa tuohon vuotoasiaan.
Hyvähän se olisi jos vähän pidempään menisi, mutta jos on tullakseen niin ei sekään haittaa. On myös mahdollista, että menee vielä yliaikaan ja nyt on vaan väärä hälytys. Tsemppiä synnytykseen! Onko muuten pitkä matka sairaalaan?
Ai niin, tuliko vuoto ja supistukset neuvolan sisätutkimuksen jälkeen? Johtuupi varmaan siitä :D
t.12
31viikolla supistukset lopetettiin lääkkeillä, olin reilun viikon sairaalassa, nyt taas alkanut tulla takaisin ja noi ihan kipeet supistukset on tullut 5 päivää, iltaisin/öisin viime yönä ei tullut, mutta aamulla alkoi ja lähti pois parin tunnin kuluttua:d keskiviikkona sanoivat et ei oovielä käynnissä, vaikka kivuttomat piirtyi käyrille 5-10 min välein, niitä en ees huomaa ellei oo käsi mahalla:d
Tuli vähän ennenkin, sitä keltasta ja tutkimuksesta oli kestänyt tunteja ku ruskeeta tuli sit taas keltasta
Keltainen on varmaan sitä limaa sieltä kohdunsuulta ja ruskea taas verta kun sisätutkimuksessa on ärsytetty. On ihan normaalia ja synnytyksn lähestyessä alkaa tulla enemmän verensekaista limaista vuotoa ja supistukset muuttuu säännöllisiksi ja aina vaan kivuliaammiksi. Tuntuu koko vatsassa. Yritä rentoutua ja käy vaikka suihkussa kun supistaa. Suihkuta kuumalla vedelle koko mahaa, se helpottaa.
Kyllä sitä sitten tietää kun tarvii lähteä sairaalaan. Eli sitten kun tuntuu, ettei kotona pärjää.
t.12
Voi supistella epäsäännöllisesti kauankin. Sitten kun supistukset ovat niin kipeät että tyynyä pitää purra, tulevat 2-3min välein 2h ajan..silloin viimeistään sairaalaan!!
tsemppiä synnytykseen ja onnea :)
Niin ja eka tulossa!