mihin te käytätte turkkilaista jogurttia?
Kommentit (13)
Laitan turkkilaista smetanan asemesta ruokiin. Syön myös sitä sellaisenaan hunajan ja pähkinämurskan kera.
Syön sitä myslin ja hunajan kanssa. Mitenkään muuten en ole koskaan käyttänyt.
5-vuotias syö sellaisenaan, minä teen siitä tzatzikia. Siis siitä Eila-jukurtista.
Jos marinoin broilerin fileet, teen siitä marinadin. Jukurtti pehmentää broilerin.
Syön sellaisenaan eri höysteiden kanssa, teen tsatsikia, joskus tehnyt siitä kalaruoalle kylmän tillikastikkeen, dipin pohjaksi käy jos ei ole kermaviiliä, mantelileipien taikinaan, marjasmoothieen...
Laitan emättimeen, jos on hiiva. Toimii!
Syön sellaisenaan, käytän kermaviilin tapaan kastikkeisiin tai laitan smetanan tapaan ruokiin.
Miten se eroaa kreikkalaisesta jogurtista? Itse ainakin syön (vähärasvaista) kreikkalaista jogurttia kaurapuuron ja mustikoiden kanssa. Se sopii hyvin myös smoothieihin ja proteiinipirtelöihin ja kastikkeeksi sellaisenaan esim. kalalle tai dippikastikkeeksi sipseille.
Tulisen ruuan kanssa, tasapainottaa kivasti. Tortillojen tai pitaleipien kastikkeeksi. Sellaisenaan marjojen kanssa tai ilman.
Tänään aamupalaksi eilen tehtyä 'jäätelöä'. Eli banaania ja turkkilaistajugurttia blenderissä sekaisin ja pakkaseen.
Syön myös sellaisenaan, rahkan asemasta ( ei tosin ole niin proteiini pitoista) ja ihan Super hyvää on esim raparperikiisselin kanssa.
Syön sellaisenaan marjojen yms kanssa, mies syö vaalean leivän kanssa. Olen tehnyt kastikkeen siihen pohjautuen. Olen käyttänyt myös leivonnassa, naan leipä taikinassa ja piirakkapohjassa. Myös smoothieen oon lisänny.