Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ammatin tai työn valitsisit jos olisit nuori ja saisit halutessasi myös opiskelupaikan vapaasti valita?

Vierailija
31.12.2020 |

Täälä yksi heistä joka vastaisi: Lääkäri
Mutta se suuri mutta miten mahdollisuudet heittelehtivät ja kasaantuvat toisille ja me jotkut elämme jo pienestä pitäe ilman ainuttakaan mahdollisuutta ja siksipä olenkin AMMATTITAIDOTON KIRAJSTOROTTA! Sivukylän pientä kirjastoa pidän auki, lähinä itse lainaan enää kyllä enää kirjoja.
Ylioppilas siis olen kyllä mutta mahdollisuuteni veivät koulutuksen katoaminen kauas ulottuviltani ja sukulaisista huolenpito. Lääkärinä kulkisin turkiksissa ja ASUISIN MOOTTORIVENEESSÄ jolla matkuistaisin Ahvenanmaalle ja Ruotsiin kesäisin!
Nykyään oikeastaan tämän kirjaston takahuoneessa, en saisi mutta olen jo sisustanutkin sen vuosien varrella. Yhä useammin ja useammin palaan lääkärikirjoille järjestämääni osastoon ja uppoudun päiväkausiksi lääkärin elämään ja lopulta asiakas tai kirjan loppumien palauttaa minut tähän kirjastovirkaan.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä opiskelisin kauppatieteiden tohtoriksi, ei vuorotöitä, mukava palkka ja töitä riittäisi.

Lääkäri en tahtoisi olla, ei minulla ole mitään tarvetta olla vieraiden ihmisten kanssa niin lähekkäin, kun lääkärin on oltava. Ei minua muiden vammat ja taudit kiinnosta. Mutta hyvä, että tähän hommaan on halukkaita.

Vierailija
2/8 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Empä tiedä, vaikea jossitella mitään. Nuorempana en ollut kypsä niihin valintoihin, mitä tein myöhemmin. Menin opiskelemaan taiteellista hölynpölyä ja myöhemmin opiskelin erään alan (jätetään nyt mainitsematta anonymiteetin vuoksi) insinööriksi. Se otti oman aikansa, että tajusi sen, että mikä on oma juttu. 

Ja tämä ei ole trolli, vaan tosi tarina. Harrastan toki kaikenlaista hömppää edelleen, mutta leivän saan pöytään uuden alani töistä. Ja molempi tukee molempia. Ei ne ingenjöörit niin kuivakkia ole :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voisin ap valita sun ammatinkin eli kirjastonhoitajan ❤, olis ihan ok.

Mutta ehkä mieluiten olisin kotirouva ja tekisin seurakunnalle hyväntekeväisyystyötä ja vois olla kasvattilapsi omien lisäksi. Tai lähetystyöntekijä jos taidot riittäis ja Herra soisi.

Vierailija
4/8 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rupeasin vaikka seksityöläiseksi jos sillä saisi nuoruuden takaisin. 

Vierailija
5/8 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelisin taidehistoriaa ja olisin töissä taidemuseossa. En ikinä haluaisi ammattia, jossa ollaan ihmisissä kiinni.

Vierailija
6/8 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläintenhoita ja paimentaisin lampaita jollain saarella.

Vierailija
7/8 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Filmitähti.

Vierailija
8/8 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oopperalaulaja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä seitsemän