Vauva.fi logiikkaa: Lapsensurmistakaan ei saa tuntea pahaa mieltä
Taas tunnekylmiä ja vitsailevia kirjoituksia, sekä näsäviisastelevia kommentteja myös tähän lapsisurma aiheeseen.
Jos on surullinen ja aidosti järkyttynyt näistä surmista, niin heti aletaan vinoilemaan.
Aivan järkyttävää. En todellakaan ihmettelisi, jos näitä paljastuu lisääkin. Niin moneen asiaan tuntuu tällä palstalla olevat kykenevän, kun ei empatiakykyä ollenkaan.
Olen ollut ihan ihmeissään, miten palstalla esim. tahattomasti lapsettomia haukutaan. Nyt sitten keksitään jo näin vakavasta aiheesta kuin lapsisurmat järkyttäviä kommentteja. Kyllä olette päästään sekaisin!
Kommentit (22)
Jos oot noin herkkä. kannattaa pysyä täältä poissa. Ihan ystävällinen neuvo sulle. (ja ainoa toimiva)
Minä puolestani olen järkyttynyt, että joku on järkyttynyt näistä sikiöiden kuolemista. Oletko kirjoitelut montakin nyyhkykommenttia Nigerian tytöistä, jotka vanhemmiltaan väkivalloin vietiin? Tai Jimmy Savilen pedofilian kohteiksi joutuneista, joita ehti olla hurjan monta vuosikymmenten aikana? Niin arvasinkin. Miksi ihmeessä olet niin järkyttynyt näistä sikiöistä, jotka eivät ehtineet yhtään elää, mutta ihan oikeista lapsista ja heidän kärsimyksistään et välitä pätkääkään?
[quote author="Vierailija" time="05.06.2014 klo 12:48"]
Jos oot noin herkkä. kannattaa pysyä täältä poissa. Ihan ystävällinen neuvo sulle. (ja ainoa toimiva)
[/quote]
En koe edes olevani erityisen herkkä. Minusta on vaan vastenmielistä, miten ihmiset voi kirjoitella niin ilkeitä kommentteja tästäkin. Mutta tuo taitaa olla hyvä neuvo että pysyä vaan mahdollisimman paljon pois palstalta, normaaleja ja tuntevia ihmisiä ei taida täällä olla.
Musta huumori on tapa käsitellä vaikeita asioita.
Sen tietävät kaikki lääkärit, hoitajat, poliisit, palomiehet jne.
Ei kyse ole empatian puutteesta jos nyt ei jonkun uutisen takia menetä yöuniaan, ruokahaluaan tms. Se vaan on elämää, että kuolemaa esiintyy joka puolella.
Jos jokainen alkaisi voivottelemaan ja suremaan jokaista lapsikuolemaa yms, niin mt palveluiden käyttö räjähtäisi pian käsiin.
Ennemminkin on naurettavan tekopyhää palstalta ensin kiihkoilla tappamisen hyvyydellä, miten valtionkin pitäisi alkaa listimään ihmisiä. Miten vankiloissa saisi toisia tappaa surutta, mutta sitten kun kyseessä onkin lapsia niin se onkin jotain ihan kamalan hirveää.
Jokainen meistä on jonkun lapsi, miksi siis toisia olisi oikeus tappaa ja toisia ei?
Olen hyvinkin empaattinen ihminen, mutta vain asioille jotka koskettavat mua henkilökohtaisesti tavalla tai toisella. En kuitenkaan jaksa alkaa liikoja pohtimaan jotain Oulun kaltaisia tapahtumia, koska ensinnäkin ne on mulle ventovieraita ja toisekseen kyllä se elämä vaan jatkuu vaikka jotkut kuoleekin.
Mua tämä tapaus on ainakin järkyttänyt kamalasti. :( se jonka mielestä tämä on normaalia ja tästä ei saisi puhua, on itsekin luultavasti sairas. Mut niin. Tämähän on av. sairas palsta.
[quote author="Vierailija" time="05.06.2014 klo 12:49"]
normaaleja ja tuntevia ihmisiä ei taida täällä olla.
[/quote]
Mikä nyt kenenkin mielestä on normaalia, sekin on veteen piirretty viiva. Ks. kommenttini no. 4.
[quote author="Vierailija" time="05.06.2014 klo 12:49"]
Minä puolestani olen järkyttynyt, että joku on järkyttynyt näistä sikiöiden kuolemista. Oletko kirjoitelut montakin nyyhkykommenttia Nigerian tytöistä, jotka vanhemmiltaan väkivalloin vietiin? Tai Jimmy Savilen pedofilian kohteiksi joutuneista, joita ehti olla hurjan monta vuosikymmenten aikana? Niin arvasinkin. Miksi ihmeessä olet niin järkyttynyt näistä sikiöistä, jotka eivät ehtineet yhtään elää, mutta ihan oikeista lapsista ja heidän kärsimyksistään et välitä pätkääkään?
[/quote]
Miten niin eivät ole ehtineet yhtään elää? Kyllä ainakin osa on varmasti ollut elävänä syntynyt. Syyt miksi olen järkyttynyt, niin tiedän naisen jotenkin ja olen nähnyt hänet. Olen tuolla seudulla viettänyt aikaa ja käynyt tuossa talossakin. Se vaan kolahtaa eri tavalla kun tapahtuu lähellä. Sitä paitsi tällaisessa maassa kun Suomi alkaa olla vakavimpia lapsiin kohdistuneita rikoksia.
Lapsellista väittää, etten tuntisi surua jonkun pedofiilin kohteeksi joutuneiden lasten takia tai Nigerian tyttöjen takia sen vuoksi että järkytyin Oulun lapsisurmasta. Mitenhän nämä sulkee toisensa pois? ap.
Kannattaa myös muistaa ero onnettomuuksilla mässyttämisen ja tirkistelynhalun sekä aidon välittämisen välillä. Ylen määrin toisten murheiden ottaminen omille hartioille ei ole sekään kovin järkevää.
[quote author="Vierailija" time="05.06.2014 klo 12:52"]
Mua tämä tapaus on ainakin järkyttänyt kamalasti. :( se jonka mielestä tämä on normaalia ja tästä ei saisi puhua, on itsekin luultavasti sairas.
[/quote]
No, johan pomppas! Ja seuraavaksi tietysti ilmoitat, että ko. naisen saisi pistää istumaan sähkötuoliin kiehumaan, vai?
Minä olen mieleltäni täysin terve, sinusta en ole ollenkaan niin varma.
[quote author="Vierailija" time="05.06.2014 klo 12:50"]
Musta huumori on tapa käsitellä vaikeita asioita.
Sen tietävät kaikki lääkärit, hoitajat, poliisit, palomiehet jne.
[/quote]
Niin on, mutta se mistä vitsailee, millä sanoin ja missä tilanteessa on sitten eri juttu. Musta huumori joka auttaa jaksamaan työssä on taas ihan eri asia, kuin törkeyksien laukominen netissä. Olen itsekin hoitoalalla työskennellyt ja rankkoja asioita kohdannut omassa elämässä joten tiedän varsin hyvin, miten päästään asioista yli käyttämällä mustaa huumoria. Mutta se musta huumori ei oikeuta eikä selitä mitään keskustelupalstoille kirjoiteltua loukkaavaa tekstiä. ap.
[quote author="Vierailija" time="05.06.2014 klo 12:47"]
Niimpä. Voisivat kirjoittelijat miettiä niitä ihmisiä joita tämä oikeasti järkyttää tai koskettaa tavalla tai toisella. Toivottavasti naisen lähipiiri ei joudu lukemaan tuota paskaa.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="05.06.2014 klo 12:53"]
Kyllä ainakin osa on varmasti ollut elävänä syntynyt.
[/quote]
Ja sinä tiedät tämän nyt jo? Miten? Oletko selvänäkijä?
[quote author="Vierailija" time="05.06.2014 klo 12:58"]
Ap, sinun tekstisi loukkaa minua.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="05.06.2014 klo 12:58"]
Ap, sinun tekstisi loukkaa minua.
[/quote]
Pahoittelen jos näin on. Voisitko kertoa miksi, niin selvitetään asia? ap
[quote author="Vierailija" time="05.06.2014 klo 12:57"]
[quote author="Vierailija" time="05.06.2014 klo 12:53"]
Kyllä ainakin osa on varmasti ollut elävänä syntynyt.
[/quote]
Ja sinä tiedät tämän nyt jo? Miten? Oletko selvänäkijä?
[/quote]
Koska viisi kohtukuolemaa peräkkäin samalle naiselle on melko epätodennäköistä. Asiaahan tutkitaan tappona, koska se on nyt todennäköisintä. ap
Niimpä. Voisivat kirjoittelijat miettiä niitä ihmisiä joita tämä oikeasti järkyttää tai koskettaa tavalla tai toisella. Toivottavasti naisen lähipiiri ei joudu lukemaan tuota paskaa.