Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä lasten kanssa pitää tehdä?

Vierailija
04.06.2014 |

Havahduin tänään siihen, etten tee lasteni kanssa mitään.

Kaikki aika menee siirtymiseen paikasta a paikkaan b, ruuan tekemiseen, siivoamiseen, pyykkien laittoon, vauvan syöttämiseen, vaippojen vaihtoon jne. mutta samalla tajusin etten tee isompien kanssa mitään.

Ei lueta, piirretä, hassutella. Puistoillaan vaan ja sielläkin lapset touhuaa omiaan.

Mitä te muut äidit teette?

Epäilen että tämä johtuu omasta lapsuudesta, vanhempien käytöksestä. Haluan omilleni ihanan lapsuuden mutta pelkään että on liiian myöhäistä :(

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee edellisenä päivänä iso satsi ruokaa, että riittää seuraavaksi päiväksi. Välillä teen niin, illalla pinoan pyykit ja järjestelen kodin. Seuraavana päivänä aikaa olla lasten kanssa, mennä ulos ja nauttia luonnon ihmeistä.

Vierailija
2/8 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tee enää oikeastaan mitään. Lapset koululaisia. Olen vaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lapset olivat pieniä, tein vapaapäivinä aina jotakin kivaa yhdessä. Minulla oli tapana siivota koti ennen perjantaita viikonloppua varten. Jos en ehtinyt siivota, annoin olla. Perjantaina suunnittelimme mitä teemme la ja su, ja sitten aikataulutin viikonlopun suunnitelmien mukaan. Kannattaa tehdä ruokia isoja määriä pakastimeen ja siivota joka päivä vähän. Lapset tykkää piknikeistä, uimisesta, sormiväreistä, piirtämisestä, rakentamisesta (säästä kaikki vanhat purkit ja pahvit tätä varten), metsäretkistä jne.

Vierailija
4/8 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lautapelit, metsäretket, elokuvissa käynti, yhdessä leipominen, veneily, road trip, valokuvien katselu, keskustelu mieleisistä aiheista, vesisota, grillaus, laulaminen, telkkarin katselu herkkujen kanssa, pyöräretket.

Minun äitini leikki paljon minun ja veljieni kanssa pienenä. Ei välttämättä itse leikissä mutta osallistui usein. Esim. Rakensi legoista talon, luki satuja, pyysi tiskausavuksi ja antoi leikkiä saippuavedellä, keitti kananmunia maalattaviksi, istutti rairuohoa ja pyysi koristelemaan sen ja parin viikon päästä leikkimään" parturia" ja tekemällä rairuoholle uuden kampauksen. Piirsin paperille autoradan, teki nukenvaatteita, leipoi yhdessä ja antoi jokaisen lapsen tehdä oman "nimikko leivoksen", jonka sai itse koristella, koversi kaarnalaivaan reiän mastolle, laski yhdessä pulkkamäkeä, luisteli jäätyneessä ojassa lasten kanssa, vei pyörän tarakalla turvaistuimessa kauppaan ja pyysi laskemaan kaikki punaiset autot.

Minulla on lukemattomia hyviä muistoja äidistäni ja asioista joita hän teki lastensa eteen. Äiti jotenkin aina keksi kaikkea pientä hauskaa ja osasi nähdä asiat "lapsen silmin." Ei sen tarvinnut olla kallista tai monimutkaista, se saattoi olla sekunnissa keksitty juttu, jonka muistaa vielä kymmenen vuodenkin jälkeen.

Hä Ei kaikki vanhemmat ole samanlaisia eikä tarvitsekaan, mutta tässä muutama vinkki mitä kaikkea lasten kanssa voi tehdä.

Vierailija
5/8 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lautapelit, metsäretket, elokuvissa käynti, yhdessä leipominen, veneily, road trip, valokuvien katselu, keskustelu mieleisistä aiheista, vesisota, grillaus, laulaminen, telkkarin katselu herkkujen kanssa, pyöräretket.

Minun äitini leikki paljon minun ja veljieni kanssa pienenä. Ei välttämättä itse leikissä mutta osallistui usein. Esim. Rakensi legoista talon, luki satuja, pyysi tiskausavuksi ja antoi leikkiä saippuavedellä, keitti kananmunia maalattaviksi, istutti rairuohoa ja pyysi koristelemaan sen ja parin viikon päästä leikkimään" parturia" ja tekemällä rairuoholle uuden kampauksen. Piirsin paperille autoradan, teki nukenvaatteita, leipoi yhdessä ja antoi jokaisen lapsen tehdä oman "nimikko leivoksen", jonka sai itse koristella, koversi kaarnalaivaan reiän mastolle, laski yhdessä pulkkamäkeä, luisteli jäätyneessä ojassa lasten kanssa, vei pyörän tarakalla turvaistuimessa kauppaan ja pyysi laskemaan kaikki punaiset autot.

Minulla on lukemattomia hyviä muistoja äidistäni ja asioista joita hän teki lastensa eteen. Äiti jotenkin aina keksi kaikkea pientä hauskaa ja osasi nähdä asiat "lapsen silmin." Ei sen tarvinnut olla kallista tai monimutkaista, se saattoi olla sekunnissa keksitty juttu, jonka muistaa vielä kymmenen vuodenkin jälkeen.

Hä Ei kaikki vanhemmat ole samanlaisia eikä tarvitsekaan, mutta tässä muutama vinkki mitä kaikkea lasten kanssa voi tehdä.

Vierailija
6/8 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma lapsi on vielä niin pieni, ettei senkaa oikein voi tehdä mitään... Mutta mutta

Sillon kun itse olin lapsi, nautin suuresti ihan vaan kävelemisestä, ilman kiirettä. Joskus pelasin äitini kanssa lautapelejä tai katsottiin piirrettyjä. Ei mitään ihmeellistä siis. Tykkäsin olla hyvinkin paljon yksinäni :)

Vierailija
7/8 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään. Lapset osaavat kyllä viihdyttää itseään. 

Vierailija
8/8 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otatko lapsia mukaan ruuanlaittoon, tiskaamiseen, pyykkäämiseen? Siitä olisi ehkä hyvä aloittaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä neljä