Millaista on kasvaa keskenkertaisessa perheessä?
Vanhemmat matalapalkkaduuneissa. Heti tilipäivän tullessa maksaa pakolliset menot ja mällää loput rahat. Kuukausittaisia laskuja maksamatta. Esimerkkinä tilataan joka vuosi Aku Ankka eri nimellä kun Sanoma lopettaa tilauksen maksamattoman laskun takia. Autot vähintään 10 vuoden ikäisiä, yli 200000 kilometriä ajettuja karvalakkimalleja ja kyseinen perhe luonnollisesti ns. viimeisimmät omistajat ennen romuttamoa. Kun yrittää ehdottaa jotain tilanteen parantamiseksi, saa parhaimmassa tapauksessa kuulla että "ollaan me ilman koulutusta pärjätty" tai "ei rahaa kannata pitää tilillä homehtumassa". Pahimmassa tapauksessa särjetään irtaimistoa ja huudetaan. Perimmäisenä ongelmana perheen vanhempien vastuuton rahankäyttö ja haluttomuus rakentaa parempaa tulevaisuutta. Millaista on tai olisi elämä lapsena tällaisessa perheessä?
Kommentit (5)
Oma lapseni ainakin vaikuttaa ihan onnelliselta, vaikka ainoa vanhempansa onkin matalapalkkatyössä. En tiedä sitten häpeääkö köyhää kotiamme, ja on vaan sanomatta, koska tietää, että kaikki vähätkin ylimääräiset rahamme menevät hänen kalliseen harrastukseensa.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 17:31"]Vanhemmat matalapalkkaduuneissa. Heti tilipäivän tullessa maksaa pakolliset menot ja mällää loput rahat. Kuukausittaisia laskuja maksamatta. Esimerkkinä tilataan joka vuosi Aku Ankka eri nimellä kun Sanoma lopettaa tilauksen maksamattoman laskun takia. Autot vähintään 10 vuoden ikäisiä, yli 200000 kilometriä ajettuja karvalakkimalleja ja kyseinen perhe luonnollisesti ns. viimeisimmät omistajat ennen romuttamoa. Kun yrittää ehdottaa jotain tilanteen parantamiseksi, saa parhaimmassa tapauksessa kuulla että "ollaan me ilman koulutusta pärjätty" tai "ei rahaa kannata pitää tilillä homehtumassa". Pahimmassa tapauksessa särjetään irtaimistoa ja huudetaan. Perimmäisenä ongelmana perheen vanhempien vastuuton rahankäyttö ja haluttomuus rakentaa parempaa tulevaisuutta. Millaista on tai olisi elämä lapsena tällaisessa perheessä?[/quote]
En tunne yhtäkään tällaista perhettä, vaikka itse olen mieheni kanssa matalapalkkaisia kuten suurin osa ystävistämme. Kasvoin myös itse sellaisten vanhempien kanssa. Onnekas ja onnellinen olen monella tavalla vaikka murheita ja surua on vaikka muille jakaa. Rahalla kun ei voi valitettavasti saada onnea tai terveyttä. Pitäisiköhän sinun hiukan vielä miettiä tuota stereotypiaasi...
Tarkoitan enemmän perhettä jossa rahankäyttö on tolkutonta poislukien aivan keskeisimpiä asioita, ja suhtautuminen tulevaisuuteen sen ajan murheena.
Riippuu ihan siitä miten paljon vanhemmat rakastavat lapsiaan. Se rakkaus korvaa kaiken.